Skocz do zawartości

M50B25 Problemy po swapie :/


zlyzet

Rekomendowane odpowiedzi

Tak też zrobię, niestety dopiero na poniedziałek jestem umówiony na podpięcie do kompa ew. wjazd na kanał także muszę się uzbroić w cierpliwość :/

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Znowu jestem zaskoczony...

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47375&btnr=18_0172&hg=18&fg=10

 

Pytałem w sklepie z częściami o sondę lambda (profilaktycznie) i zapytali mnie którą potrzebuje - wynika z tego i ze schematu że powinienem mieć dwie ?!

Jedyne rozwiązanie oprócz tego jakie przychodzi mi do głowy to że numer 25 ze schematu dotyczy "Dla samochodów z Wersja krajowa Japonia"

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu jestem zaskoczony...

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD61&mospid=47375&btnr=18_0172&hg=18&fg=10

 

Pytałem w sklepie z częściami o sondę lambda (profilaktycznie) i zapytali mnie którą potrzebuje - wynika z tego i ze schematu że powinienem mieć dwie ?!

Jedyne rozwiązanie oprócz tego jakie przychodzi mi do głowy to że numer 25 ze schematu dotyczy "Dla samochodów z Wersja krajowa Japonia"

 

jedna jest tylko....btw awarię sondy powinien ci komp wyłapać...koszt sondy to około 300pln więc nie warto w ciemno wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No taki jest plan żeby podpiąć pod kompa tylko jak się okazuje nie jest to takie proste :/

Pierwszy gość (ten który gwarantował sprawność układu zapłonowego pomimo "genialnego" stanu fajek) mówił że połączył się, sprawdzał sondę i poprawnie oscylowała.

W drugim zakładzie powiedzieli że żadnym komputerem nie mogą się połączyć z moim samochodem.

W poniedziałek jadę w trzecie miejsce...

Co do sondy to już u znajomego w sklepie z częściami pytałem i oryginał Boscha będę miał za 290zł w razie czego.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadło mi coś jeszcze do głowy co mógłbym zrobić zanim samochód pojedzie do "szpeca".

Czy jak wypnę sondę to powinno się coś poprawić ? Bo rozumiem że samochód wtedy będzie pracował w trybie awaryjnym ale to chyba lepsze niż sonda która daje złe wskazania ?

Rozumiem że spalanie wtedy będzie nie takie jak trzeba itp. ale czy obroty nie powinny się ustabilizować ?

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadło mi coś jeszcze do głowy co mógłbym zrobić zanim samochód pojedzie do "szpeca".

Czy jak wypnę sondę to powinno się coś poprawić ? Bo rozumiem że samochód wtedy będzie pracował w trybie awaryjnym ale to chyba lepsze niż sonda która daje złe wskazania ?

Rozumiem że spalanie wtedy będzie nie takie jak trzeba itp. ale czy obroty nie powinny się ustabilizować ?

 

wymontuj a zobaczysz...ja wieki temu :) wymontowałem sondę z punto :mrgreen: i wtedy silnik zaczął lepiej pracować...nie miałem jeszcze wtedy pojęcia co to jest tryb awaryjny :mrgreen: btw odepnij sobie jeszcze przepływomierz i zobacz czy jest reakcja silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz sprawdzałem - generalnie to on od początku był uwalony i obroty falowały tak że aż żal było słuchać ale kupiłem nowy (zamiennik) i po wymianie problem zniknął pozostały tylko inne "objawy".

W tej chwili po odpięciu przepływomierza jest normalnie reakcja (ostatnio jak sprawdzałem to było takie wahnięcie obrotów i potem "dziwna" praca) po wpięciu wtyczki wszystko wraca do normy.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyły mi się pomysły chyba poczekam na ten poniedziałek i wizytę u magika.

Po odpięciu sondy w zasadzie nie było zmian w pracy silnika czyli takie delikatne drganie + wahania obrotów ale minimalne (około 50 rpm).

Za to w międzyczasie przez jakieś 10 minut był odpięty akumulator i teraz po podpięciu go z powrotem i zapaleniu samochodu obroty falują jak szalone między 500 a 1100 gdzieś czy sonda podpięta czy nie.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem tutaj: http://www.ebay.pl/itm/DEBIMETRO-BMW-E36-E34-325i-525i-Touring-0280213011-/270818166489#ht_5510wt_1163 wyszło coś 90 euro z groszem, tak 6 pinów.

Lewe powietrze raczej wyeliminowałem bo dużo gum, uszczelek i innych pierduł wymienione jest na nowe (choćby guma między przepływką a przepustnicą).

Oczywiście że można jeszcze sprawdzić ale jak na razie poczekam chyba na poniedziałek i magika bo znowu pasowałoby kupić samostart albo coś w ten deseń, niech się już martwi magik.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

 

Magik stwierdził że nie podoba mu się wtryskiwacz na drugim cylindrze oraz czujnik położenia przepustnicy.

Listwę wtryskową przerzuciłem całą niestety nie rozwiązało to problemu :/

Teraz szukam jak ustawić ten czujnik położenia przepustnicy bo wydaje mi się że jak nim mieszam to czasami jest dobrze...

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się poddaję, jeszcze podjadę jutro żeby mi gość sprawdził czy z tym wtryskiem już w porządku po wymianie listwy ale tak czy inaczej samochód dalej niesprawny i cholera wie czemu :/

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda podobno oscyluje + powiedział mi gość że na zimnym nawet jakby była uwalona sonda to nie powinno być takich objawów a są.

Co do regulacji przepustnicy to nie wiem, muszę poczytać jak to się robi i spróbować ale szczerze mówiąc to czy na świecie nie ma mechaników którzy potrafią naprawić bmw ?!

Dziś zauważyłem jeszcze jeden objaw tak mi się przypomniało - niby wcześniej też mi się wydawało że coś takiego ma miejsce ale dzisiaj ewidentnie, mianowicie przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu tak "delikatnie" - szarpie samochodem.

Powiedzmy dojeżdżam do skrzyżowania puszczam pedał gazu i za moment załóżmy że chcę jeszcze trochę podjechać naciskam delikatnie pedał gazu i robi dość mocne skoki cały samochód.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przepustnicy powinien dac sie zalozyc tylko w jednej pozycji, tak ze nie ma mozliwosci jego regulacji. Przepustnica ma byc calkowicie domknieta, a srubka do regulacji jest po to zeby przy gwaltoenym odpuszczeniu gazu nie trzaskalo przeslona tylko o ta srubke

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik da się przykręcić oczywiście tylko w jednej pozycji ale robiłem w ten sposób że zakładałem śrubki i ich nie dokręcałem do końca - w takim wypadku da się czujnikiem poruszyć jakiś 1-2mm co powoduje zmianę pracy silnika.

Cytując mechanika: "dobrze byłoby znaleźć inną używaną przepustnicę gdzie nie był ruszany czujnik położenia przepustnicy bo on jest ustawiany i plombowany przy założeniu po czym nie wolno go ruszać" (pewnie nie co do słowa zacytowałem ale coś takiego mi powiedział).

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upadte:

 

wymieniłem sondę lambda na nową oryginalną Bosch - co się okazało że sonda która była zamontowana była od kompletnie innego samochodu, inne napięcie itp. więc pomimo tego że fizycznie była to pomiary zakładam że były delikatnie inne niż powinny.

Po wymianie samochód jeździ zupełnie inaczej, odzyskał moc, zbiera się już dość ładnie aczkolwiek dalej troszeczkę nim telepie na wolnych obrotach. Wygląda to tak jakby gdzieś wypadał zapłon :/

Zabieram się zaraz za podmianę cewek, zobaczymy czy coś pomoże...

 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

 

http://i.imgur.com/5sCujl.jpg

 

Czy tutaj może być jakiś zonk ?

 

Oczywiście to było zaizolowane ale mimo wszystko sztukowanie na kablach ?

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili samochód jak zauważyłem zachowuje się następująco: jadę sobie i dojeżdżam przykładowo do skrzyżowania, po zatrzymaniu obroty nie schodzą do samego dołu tylko zatrzymują się około 1000 rpm po czym tak jakby "po schodach" po 100 rpm spadają aż dojdą do 600.

Zaznaczam że jeśli obroty są wyższe niż te 600 to silnik pracuje równo i dobrze, dopiero po zejściu do poziomu "normalnego" dla biegu jałowego zaczyna się takie poszarpywanie.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te lutowane przewody to możliwe że jakieś prowizoryczne odcięcie zapłonu albo pozostałość po gazie 2generacji czyli odcięte wtryskiwacze benzynowe(sprawdz do czego to idzie).Zachowanie obrotów jest normalne schodzą dopiero po chwili,jak jedziesz na luzie to tez powinny się trzymać te 1000-1100 normalna sprawa.Sprawdziłeś dokładnie silniczek krokowy?Jeżeli ten rozcięty przewód jest od wtryskiwaczy to proponuje zrobić pomiar kompresji.

Jak chce Ci sie grzebać to proponuje zakup czegoś takiego

http://moto.allegro.pl/tester-sondy-lambda-kontrolka-i2690360045.html

mam to zamontowane od 2 lat i jak dla mnie super sprawa za te kase bo na bierząco widać co się dzieje z mieszanką. Widział byś co się robi przy tych 600 obrotach bo podłączenie pod kompa kosztuje.

Jeszcze jedna sparawa zawór filtra węglowego podłączony i sprawny?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.