Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Panowie problem jest następujący - podczas hamowania pojawia się bicie wyczuwalne na kierownicy. Sprawdzałem tarcze hamulcowe, ich bicie wynosi: 0,1mm jednej i 0,05mm drugiej - czy to może być powodem powstawania wibracji. Mam też luzy na wspomaganiu układu kierowniczego - może to jest przyczyną drgań kierownicy?
Opublikowano
Krzywe tarcze hamulcowe raczej czuć "pod nogą", sprawdzałeś drążki kierownicze, zbieżność, luzy w układzie kierowniczym, końcówki stabilizatora, tuleje wahacza...
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Sprawdzałem zbierzność, wyważałem koła, sprawdzałem luzy i jedyne co stwierdziłem to luz w przekładni listwowej, przejadę się jeszcze na stację kontroli pojazdów, może jak go tam dobrze posprawdzają to coś jeszcze wyjdzie.
Opublikowano
Luz w przekładni też może być powodem jeśli jest duży, spradź jeszcze krzyżaki łączące przekładnie kierowniczą z kolumną kierowniczą mogły się wybić.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
a nie wymieniałeś przypadkiem klocków, albo wyciągałeś do przeczyszczenia. ? U mnie jak wyjmowałem klocki i przeczysciłem zaciski i zmontowałem to pojawił sie własnie problem z drganiami na kierownicy podczas hamowania, juz myslalem ze to tarcze ale po dłuższej trasie ok 1000 km wszystko wrociło do normy-poukładało sie z powrotem.
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano
Witam! Panowie problem jest następujący - podczas hamowania pojawia się bicie wyczuwalne na kierownicy. Sprawdzałem tarcze hamulcowe, ich bicie wynosi: 0,1mm jednej i 0,05mm drugiej - czy to może być powodem powstawania wibracji. Mam też luzy na wspomaganiu układu kierowniczego - może to jest przyczyną drgań kierownicy?

 

0,05mm - to jest w normie, ale 0,1mm - to tu szukaj przyczyny bicia kierownicy - od razu zaznaczam ze toczenie pomoze ale raczej na krotko. :nienie:

Opublikowano
Miałem podobny problem w trakcie hamowania ale tylko w początkowej fazie drgała mi kierownica. Zajrzałem lampą pod podwozie i zobaczyłem popękane od polskich dziur tuleje metalowo-gumowe górnych wachaczy, szczególnie prawego - guma rozwarstwiła sie. Wymieniłem po obu stronach jak ręką odjął. Jeśli cały czas masz bicia tzn od lekkiego wcisnięcia pedału hamulca do końca to tarcze możesz już zacząć wymieniać. Dokładnie nie pamiętam ale, książki podają maksymalne bicie tarcz w setnych milimetra o dziesiątkach możesz zapomnieć. A luz w układzie kierowniczym - końcówki drążków lub przekładni jest tylko tego następstwem a nie przyczyną.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wymiana tarcz zlikwidowala problem drgan przy hamowaniu, wiec tarcze byly krzywe, bicie 0,1mm jak widac to juz duzo.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.