Skocz do zawartości

E46 320d -mocne wibracje auta przy gwałtownym przyspieszaniu


ggrzee

Rekomendowane odpowiedzi

Dwumas dwumas dwumas... Znajomy miał podobne objawy z tym że tam dochodziły jeszcze delikatne stuki charakterystyczne dla koła dwumasowego. Wibracje z tego co pamiętam były na wysokich biegach i przy niskich obrotach po "depnięciu". Wibruje Ci całe auto - kierownica, skrzynia deska?

 

Nigdy ale to nigdy auta z dużym przebiegiem w ten sposób się nie katuje... znaczy przy 1500-1700 obrotów na wysokim biegu but w podłoge. Owszem parę razy tak zrobisz nic się nie stanie... ale nigdy nie masz pewności kto jak jeździł przed Tobą...

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Popieram kolegę Karol OO=[][]=OO.

Dieslom nie daje się buta w podłogę przed tzw. "załączeniem" się turbiny na wysokich biegach. Dałem w cudzysłowiu żebym nie został zjechany, że turbina chodzi cały czas.

Z 4 lata temu kupiłem pierwszego diesla VW Golf IV. Nie ma co ukrywać, nie umiałem jeździć dieslem bo nieraz od 1,5tys. obrotów dawałem buta w podłogę i drgania były niemiłosierne. Dobrze, że znajomy jeżdżący dieslami sprowadził mnie na dobrą drogę.

 

Teraz jeśli daję buta w podłogę to wtedy jak mam powyżej 2tys. obrotów. Jeśli się wleczesz to nic się nie stanie podczas jazdy na poziomie 1,5tys obrotów. W temacie pisałeś o gwałtownym przyspieszaniu, więc takie gwałtowne przyspieszania radzę Ci robić powyżej 2tys. obrotów. Jeśli jedziesz na 5 i masz 1,7tys obrotów, chcesz gwałtownie przyspieszyć to redukcja na 4 i but. Z własnego doświadczenia wiem, że to bmw fajnie jeździ jak się zmienia biegi przy 2,5tys obrotów. Wtedy zero zamuły, zero wibracji i spalanie w normie. Ja mam skrzynię 6 biegową, jeśli masz 5 biegową może być trochę inaczej. Auto trzeba wyczuć

 

A co do drgań to jeśli masz grubszą kasę na wydanie to zainwestuj w kpl. sprzęgła + dwumas i koło pasowe jeśli wszystkie poduchy już powymieniałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas tych wibracji wskazówka obrotów zachowuje się dziwnie: gdy dojdzie do 2200-2300; (auto cały czas wibruje jeszcze) a wskazówka delikatnie się cofa, :shock: tak o 150-200 obrotów (mimo, że gazem przyspieszam) i ponownie idzie do przodu już bez wibracji.

 

 

To dosyc mocno zmienia postac rzeczy - wyglada na to ze sprzeglo sie slizga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J.w- dwumas. Przyspieszanie z niskich obrotów jest dla DKZ zabójcze.

Jest kilka objawów świadczącym o padnietym DKZ,z tym że wcale nie muszą wystąpic jednocześnie.

U Ciebie wystepują akurat takie drgania.

Bez zrzucenia skrzyni i sprzegła nie da sie jednoznacznie ocenic dwumasy.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie o co chodzi???

Jak pisałem, auto zaprowadziłem do Pana A.K. i przed wyjazdem do niego wymieniłem filtr powietrza i paliwa.

W czasie jazdy do ów gościa, samochód z 3 razy zawibrował (starałem się stwarzać ku temu sytuacje, żeby łatwo mu je zaprezentować podczas jazdy z nim).

Podjechałem do niego, wsiedliśmy razem i ..... jeździliśmy 20 min i nic- żadnych wibracji :shock:

Trochę się wkur... bo zawracam człowiekowi głowę, jadę specjalnie, żeby się czegoś dowiedzieć, a tu nic.

Zostawiłem więc auto do soboty, poprosiłem go żeby pojeździł i posłuchał i poobserwował zachowanie tego samochodu.

Dziś pojechałem, a gość mówi mi, że nie ma żadnych zastrzeżeń do tego auta - wszystko jest w najlepszym porządku.

Żadnych wibracji nie było. Wsiadłem więc do wozu i jazda. Jeździłem z 30 min i nic...

Zabrałem auto więc facetowi z podwórka, bo nie ma sensu, żeby stało - nie ma usterki, nie ma co diagnozować.

Wracając do domu (40km) również nie zaobserwowałem żadnych wibracji :shock:

Ma ktoś jakiś pomysł? Poobserwuję jeszcze auto i zobaczymy co się będzie jeszcze działo..

Zapytałem tego gościa, czy te wibracje mogły być spowodowane dwumasą, gościa, który od kilkunastu lat naprawia tylko bmw, robi to z pasję i nawet dziś na podnośnikach stały dwie betki, w których wyciągnięte były skrzynie... odpowiedział wprost - nie, bo nie ma wyczuł żadnych objaw jego zużycia podczas jazd i oględzin jak miał go przez te 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zauwazyłem ostatnio w moim aucie (E46 320d 150KM na CR) problem ze sprzęgłem, mianowicie gdy auto jest rozgrzane jadę na trasie na 5 biegu (skrzynia 5), wciskam gaz do podłogi od 2000obr/min i tak przy 2200 obrotomierz skacze, silnik skokowo wchodzi na obroty, tzn tak jakby sprzegło ciagneło nie cały czas, ale włsanie skokowo np przy 2200 potem przy 2600 i 34000 obr. Czy to jest objaw padnietego sprzegła lub dwumasy. Jak moge to jeszcze sprawdzić? Moze docisk. Prosze o rady Panowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienic cały kpl.-tarcza+docisk+łożysko oporowe.

Plus łożysko prowadzące wałka sprzegłowego (to w wale korbowym).

I ew.dwumase-jak padnieta.

W dużym skrócie-łożysko oporowe jest umieszczone przesuwnie na wałku sprzegłowym i bierze udział w roz- i złączaniu sprzegła.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj sprzedawane są komplety tj.: tarcza, docisk i łożysko. Nie spotkałem się z opinią mechanika, który twierdziłby, że dobrym rozwiązaniem jest wymiana np. samej tarczy. Nie wymienia się tego często, więc warto raz zapłacić za robociznę i za cały komplet.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem ostatnio olej i filtry, bo już był na to czas i pierwszy raz od tygodnia wsiadłem wczoraj do auta.

Jestem prawie pewien, że odnośnie tych wibracji doszły kolejna zmienna/zależność - rozgrzany silnik.

Jadąc ekspresówką jakieś 15 min do pracy (120-140km/h) przy usilnym wywoływaniu tych wibracji zaczynają się one pojawiać dopiero właśnie po takim czasie. Wcześniej nie mogę ich wywołać.

Ktoś w pracy rzucił hasło: wtryski...

Jest taka opcja?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Skorygujcie mnie jeśli się mylę ale:

 

kolega napisał w jednym z postów o wieloklinie - to czasy poloneza - to tak formalnie.

 

W swoim aktualnym aucie nie spotkałem się z tym problemem ale w poprzednim (starszym nawet niż polonez i napędem na tył) aucie miałem coś podobnego.

 

Niskie obroty + wysoki bieg + gaz w podłodze = problem

 

Oczywiście w tym przypadku o dwumasie nie było mowy.

 

A czy przez te 12- 15 min. zanim problem się zacznie silnik jest w obszarze temperatury roboczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wibracje zachodzą po osiągnięciu temperatury roboczej.

Dopóki silnik jej nie osiągnie jadę zresztą spokojnie i nie cisnę na gaz.

W przyszłym tygodniu wymienię poduchy silnika, tak na wszelki wypadek - zobaczymy czy będzie zmiana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie też mam ten sam problem

na 4 i 5 biegu zaczyna mi telepać budą jak szybko przyspieszam

wymieniłem poduszki silnika , poduszki skrzyni biegów , łącznik elastyczny wału i za każdym razem była lekka poprawa ale wibracje dalej są

byłem na wyważeniu wału - mechanik powiedział że podpora i krzyżaki są ok "wał jest zdrowy"

na podnośniku nie występują te drgania bo trzeba przyspieszać powoli i nie ma obciążenia

myślę że będzie to jednak dwumasa w moim przypadku [320d 150km 2002] to koszt około1800pln tragedia

nie chce wydawać tyle kasy tylko dlatego że mi sie wydaje że to dwumas

czekam aż ktoś tą usterke usunie w jakis inny sposób

ja już nie mam siły do tego samochodu

tracę zaufanie do tej marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz ze jak bedziesz mial inny 10 letni Diesel innej marki to tez nie bedziesz mial problemow? Wszystko zalezy od uzytkwania nie mam na mysli Ciebie tylko poprzedniego wlasciciela. Nie tylko Ty masz takie problemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem wczoraj . Powiedział że to "prawdopodobnie tuleje na tylnym moscie i najlepiej jak bym wymieni wszystkie (7) bo i tak trzeba zciagać cały dyfer , a jak jest już wszystko na wierzchu to nie ma co oszczędzać bo robota droga , wycenił to na 6-7 stówek (sama robocizna ) . w zasadzie to sam nie był pewny która czy które to są ," po prostu są tam jakieś luzy co powoduje naprężenia "itd w sobote podjade do tescia na kanał i sie tym poduszkom dokładnie przyjrze. może podokręcam wszystkie śruby , morze są jakieś poluzowane . ogarne to w sobote {dam znać}

Na wahaczach też proponował wymiane wszystkich tulei , tak to ja moge wszystko naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki nie ściągniesz mostu i sanek , nie zobaczysz czy tuleje sa zerwane ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mój tatusiek miał taki sam problem w swoim e46 320d i co się okazało... wał miał bicie, wymienił go i jak problem z głowy;) ja myślę że nie ma co z tym zwlekać bo tymi wibracjami rozwali coś innego

Mialem to samo i dlatego zawsze doradzam sprawdzenie walu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.