Skocz do zawartości

523i Problemy z temp. silnika- JESTEM ZA GRANICĄ


nagi

Rekomendowane odpowiedzi

witam,właśnie przebywam w Czarnogórze na wakacjach i mam problem z moim E39 (BENZYNA+LPG)rok.1997

problem pojawił się podjeżdzając pod stromą kilku metrową górkę gdzie ostro przygazowałem aż poczułem delikatną spaleniznę spod maski silnika.

od tego czasu wskazówka poziomu wody oszalała,przez 20 minut nic się nie dzieje,stoi w pionowej pozycji,potem nagle rośnie,by po chwili znowu się unormować,zaznaczam ,że górna gumowa rura jest raczej miękka ale się robi gorąca!!!!poziom płynu w zbiorniku jest na tym samym poziomie!!!

co poradzicie!!!proszę o pilną odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie kolega pisze z komórki.

 

Włącz test 7* i obserwuj temperaturę silnika. Pamiętaj, że gdy wskazówka odchyla się od pionu w kierunku czerwonego pola, jest to zjawisko mega-niezdrowe dla silnika i skończy się jego uszkodzeniem. Na moje oko - termostat, ale niech wypowiedzą się inni.

 

*Test 7 - trzymasz prawy przycisk przez ok 3 sekundy, lewym wybierasz test, potwierdzasz prawym. Jeśli będziesz miał "LOCK" to musisz wpisać sumę ostatnich 6 cyfr VIN bodajże.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Swietny pomysł mcmt, też bym to obstawiał, tylko zainteresowanego brak na forum :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się wejść w test 7,oto moje spostrzeżenia,próbowałem jechać i na gazie i na benzynie i objawy są takie same,czyli

przez około 15 minut jazdy temp.pokazuje cały czas 90 stopni,potem w ciągu kolejnych minut wzrasta do 115 stopni i wtedy zaczyna wskazówka przechylać się w prawo,w tym momencie zatrzymuje auto i czekam aż ostygnie i znowu taki same objawy po 15 minutach!!! jak myślicie czy to jest wina termostatu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo ważna rzecz!-załączył się wentylator wiskotyczny by schłodzić płyn czy nie?Jeśli nie to termostat może być ok bo może puścił prawidłowo płyn z chłodnicy ale wentylator prawidłowo nie załączył się by schłodzić podgrzany płyn.Sprawdz wentylator!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wąż od termostatu co idzie na chłodnicę czy jest gorący. Jeśli nie to masz zacięty termostat. Sprawdź też jak auto ostygnie czy jest strumień przelewowy w zbiorniczku wyrównawczym. Odkręć OSTROŻNIE POWOLI zbiorniczek i odpal auto. Przy ok tys obrotów powinien pojawić się strumień przelewowy. Jeśli go nie ma masz zapowietrzony układ lub pompa wysiada. Sprawdź też czy chłodnica na całej powierzchni jest gorąca. W razie co będę na kompie jeszcze z godzinkę to powalczymy

 

Wisko- wentylator chłodnicy cieczy kręci się cały czas jeśli jest włączony silnik, ale prawidłowe działanie gdy temp jest wysoka jest taka, że przy wyższych obrotach robi wichurę pod maską i palcem, ręką nie dasz rady go zatrzymać. Jeśli da się to zrobić to niestety wisko padło. Dojedziesz pilnując temp ale musisz włączyć ogrzewanie. Daj na 32st i pozamykaj sobie kratki z przodu i otwórz dla pasażerów jeśli ich nie ma i otwórz szyby. Tak dasz radę się dotoczyć. I cały czas test nr 7 by mieć podgląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o ten. Jest on pod kątem po lewej stronie (stojąc od przodu otwartej maski) Wąż gumowy który idzie od termostatu (termostat to jest to czarne kolanko plastikowe z śróbą krzyżakową która jest odpowietrznikiem) I od tego termostatu idzie wąż gumowy na prawą stronę do zbiorniczka a na lewą do chłodnicy. Na lewo idzie on w dół. To ten wąż powinien być również gorący. Jeśli nie to masz zacięty termostat w pozycji zamkniętej lub przycięty i się nie otiwera do końca i auto pod większym obciążeniem nie radzi sobie z chłodzeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiskoza padła. Jeśli chcesz kontynuować jazdę to tylko i wyłącznie z ogrzewaniem. Niestety, ale innej metody nie ma. I test nr 7. Jeśli temp wzrośnie na 107 st włącz jeszcze większy nawiew, Jeśli nikogo nie ma na tyle to wszystkie powietrze kieruj na tylne kratki. I szyby w dół. Klima obciąży silnik jeszcze bardziej. Nie wiem w jakim kraju jesteś, ale teraz temp są takie, że klimy chyba nie używasz.

Pamiętaj, że jak to zbagatelizujesz to może pęknąć głowica lub uszczelka pod głowicą, a jeśli nie to pójdą uszczelniacze zaworowe i będzie Ci łykała już zawsze olej. Dlatego 32st i do przodu.

Edytowane przez danielxc717
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie da, ponieważ wentylator powinien pracować na sztywno. Czyli być zasprzęglonym tak, że ręką byś go nie zatrzymał. Teraz to on dmucha tak, że łyżkę kawy może jedynie schłodzić a nie rozgrzaną chłodnicę do prawie 100st.

 

Czyli musicie niestety jechać w gorączce. Skieruj nawiewy tak by było jak najmniej dokuczliwe. Czy wolisz na nogi czy na twarz to sprawa indywidualna. Musisz na powrót raczej kupić wisko. Bo jazda z ogrzewaniem do przyjemnych nie należy

 

Na długie podjazdy lepiej nawiewy dać na maxa. Wtedy nagrzewnica odbierze najwięcej gorąca i szybciej schłodzi płyn chłodniczy. Lepiej się przemęczyć w saunie niż przegrzać motor i potem wydawać tysiące na naprawę

Edytowane przez danielxc717
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp na max a nawiew to już w zależności od ukształtowania terenu i temp zawnętrznej.

 

Musisz obserwować temp w teście nr 7 i dopasowywać siłę nadmuchu do temp silnika. Jeśli rośnie temp silnika to zwiększ nadmuch. jeśli się trzyma temp w miarę rozsądnie to siłę nadmuchu możesz zmniejszyć dla własnej wygody.

 

Szyby możesz zamknąć. Tylko czy się nie ugotujecie w tym aucie?

 

Najgorsze będą wzniesienia i ewentulane korki. Jeśli tego będzie mało to problemu nie będzie raczej z utrzymaniem odpowiedniej temp bo pęd powietrza będzie schładzał chłodnicę+ nagrzewnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.