Skocz do zawartości

318i Klimatronik brak sterowania silniczkami klap


mlynekas85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie, drodzy koledzy problem polega na tym, że nie mam nadmuchu powietrza z żadnej kratki. Wentylator oczywiście pracuje, można regulować obroty.

Klimatronika zdiagnozowałem INPA i wyświetliło następujące błędy:

17 footwell flap motor circuit open

18 air circulation flap motor circuit open

19 ventilation flap motor circuit open

20 defroster flap motor circuit open czyli obieg otwarty powietrza czy też chodzi o obwód elektryczny?

Nie można skasować błędów w INPA, ani odpinając klemy od akumulatora na dzień. Z tego co znalazłem w Google kolega z innego forum miał podobny problem

z tą różnicą że nie działał nawiew na szybę, po diagnozie wykazało te same błędy co u mnie tylko że mógł je skasować w programie ale i tak to nie pomogło. W końcu

winowajcą był jak to napisał źle zarobiony kabel od silniczków klap, poprawił łączenie i nawiewy hulają.

Wracając do problemu sprawdziłem narazie klapkę od nadmuchu na nogi pasażera, chodzi luźno natomiast silniczek nie reaguje na to czy załączam, wyłączam nawiew na klimatroniku.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...

nie wiem nic o tych błedach... ale miałem podobnie- brak mozliowsci streowania klapami nawiewów. Była jesien i akurat zepsuło sie na sterowaniu na nogi - wiec szyba momentalnie mi parowała.

problem leżał we wtyczce kilmatronica i kablu co streruje tymi silniczkami.

Po sprawdzeniu okaząło sie ze kabel tuż przy wtyczce sie ukruszł w środku pod izolacją i nie ma przewodzenia. Potzrebny Ci bedzie do tego zwykły mulimetr i sprawdzisz tym ciagłość kabla.

Wtyczke odciąłem i ponieważ nie da sie dokupic takiej samej kupiłem jakąś uniwersalną w elektronicznym z kilkoma pinami. Niepotrzebne odciałem, polutowałem to wszystko i działa:)

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Przepraszam że się nie odzywałem. Dziękuję koledze Maverick13 za odpowiedź. Rzeczywiście jak kolega pisał uszkodzeniu uległ kabel.

Także kabel wymieniłem (wtyczki oryginalne można ponownie wykorzystać) i silniczki działają czyli jest sterowanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Kolego "dokken", w e36 z panelu klimatyzacji w zależności od wersji wychodzą osobno 3 wtyczki tj. jedna pod czujnik AUC (opcja, nie wszystkie mają),

druga do wentylatorka i trzecia 3 pinowa na tasiemce do sterowania klapami czyli nadmuchy na twarz, nogi, na szybę i cyrkulacja powietrza natomiast

klapka świeżego powietrza jest sterowana już osobno z tego gniazda gdzie przychodzi zasilanie na panel klimatyzacji.

Te silniczki od nadmuchów połączone są szeregowo z sobą tzn. przewód idzie od klimatyzacji do pierwszego silniczka, od pierwszego do drugiego i tak

po kolei.

WAŻNE!

Jeden przewód z trzech na tej tasiemce to M-BUS. Tym przewodem klima-tronik wysyła sygnał sterujący o określonej częstotliwości do silniczków klap, tzn.

każdy silniczek działa na inny sygnał sterujący czyli w skrócie jeżeli wymieniasz któryś to koniecznie na ten sam o tych samych numerach.

Jeżeli masz przerwę na linii M-BUS to w tym momencie nie za sterujesz silniczka klapy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam ze mam e46 polift, po prostu podlaczylem się pod temat. Czy w e46 jest inaczej niż w E36?

Mam takie bledy z kompa

http://i60.tinypic.com/2cxvm7t.jpg

 

Nawiew działa równo jedynie mam brak możliwości sterowania kierunkiem nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

W E46 silniczki też są sterowane przez M-BUS czyli podobnie jak w E36.

Jeżeli nie możesz wykasować błędów tzn. ciągle się pojawiają, to winowajcą

jest prawdopodobnie ten nieszczęsny kabelek do komunikacji między

IHKA a siłownikami klap. Sprawdź sobie miernikiem omowo nie na diodzie

po kolei linie od wtyczki przy IHKA do pierwszej po drodze wtyczki silniczka.

Powinno pokazać przerwę na którejś linii jak jest uszkodzona

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.