Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest 15 mm różnicy czyli co po 7,5 mm na stronę nam się kielichy zeszły ???

Auto w górę i wtedy mierzcie.

Opublikowano (edytowane)

Dziś to ogarnę :cool2: . Po 16 będę miał już krążki pod kielichy i wykonam sobie kopię poprzedniej rozpóry a to przykład że można i da się.

 

http://img40.imageshack.us/img40/333/dsc00467vs.jpg

 

Lepszej mi nie potrzeba. Profil stalowy jest dużo sztywniejszy od aluchińszczyzny z allegro, krążki do mojej wersji wycinane są wodą, profil pospawam elektrodą INOX, zeszlifuję na płasko tak że po lakierowaniu proszkowym śladu po spawaniu nie będzie. Tej z fotki w sumie nic nie brakuje, ale widać że jest niedopieszczona , moja ciut będzie się różnić bo mam w benzynie r6 . Rozrysuje ją i zapodam dla ogółu .

Edytowane przez radE46cki
BMW E46 320i
Opublikowano

Witam

Wspornik już pospawany czekam na krążki zamówione u sąsiada , auto do przymiarki postawiłem na wypoziomowanym chodniku a montaż już na podnośniku z kołami swobodnie wiszącymi , na podnośniku zwrócę uwagę na poziomicę i zmierzę ile się odkształcą podłużnice beż obciążenia . Co by nikt kolejny nie musiał przecierać szlaków na końcu ładnie zwymiaruję .

 

 

http://img560.imageshack.us/img560/4262/20120907133546.jpg

BMW E46 320i
Opublikowano
Witam, odświeżam temacik. Postanowiłem kupić taką rozpórkę z Niemiec leci już. Więc jakby ktoś potrzebował jeszcze wymiarków to mogę pomierzyć rozrysować. Ewentualnie odwzorować w metalu czy też aluminium bo do tego możliwości także posiadam. Odezwę się jak część dotrze do mnie.
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie tym razem rozpórka już gotowa ,faktycznie na podniesionym aucie podłużnice rozeszły się (mierzyłem 4 auta i na każdym było co innego :mad2: ale o tym pużniej) do rozmiaru 1037mm gdzie docelowo jest 1040mm -+2mm czyli fabryka :mrgreen: . spawałem na aucie (lekko byłem osrany lpg i takie tam) i montowałem na aucie z uniesionym przodem .

rysunek już się robi dziś go wrzucam .

 

 

http://img825.imageshack.us/img825/9321/20120912104815.jpg

 

http://img820.imageshack.us/img820/7172/20120912104735.jpg

 

http://img109.imageshack.us/img109/222/20120912104745.jpg

 

 

 

 

to jest kopia tej białej z poprzednich fotek.

 

Co do koloru to takie kolory miałem pod ręką i zdecydować się nie mogłem a oba to kolory bmw :norty: bo malowanie proszkowe będzie jak polatam z rozpórką z 1000km i się przekonam czy opony równo się ścierają .

Edytowane przez radE46cki
BMW E46 320i
Opublikowano

 

Teraz coś potwierdzającego słuszność stosowania rozpórki w starszych i wytłuczonych na polskich drogach beemek.

 

 

Bmw e46 318i 2004r polfit 1038mm docelowo 1040mm +-2mm czyli seria :cool2:

Bmw e46 320d 2001r 1032mm

Bmw e46 320d 1999r 1025mm

Bmw e46 320i 1998r 1025mm a po podniesieniu auta 1037mm dolna tolerancja z fabryki to 1038mm czyli różnica po 0,5mm na stronę to już pikuś jak w tych starszych beemkach było po 7mm na stronę !!! buda jak by z gumy była stoi na ziemi 1025 podniesiesz 1037 podkreślam moja 320i jest po małej kolizji z przodu podłużnice są oryginalne do tego przebieg 260 tysi wg zegara (nie wiem czy nie więcej ale każdy tu pisze że benzynówki mają bardziej prawdopodobne przebiegi).

Rozpórkę oczywiście pospawałem na podniesionym aucie na wymiarze 1037mm czyli odchyłka 1mm po 0.5mm na stronę od fabryki :cool2: .

Jazda próbna już wykonana auto znacznie sztywniejsze na kostce brukowej od razu wyczułem różnicę ,w koleinach pewniej się trzyma ,na płaskim asfalcie wrażenie precyzyjniejszego układu kierowniczego.

 

Kolejna kwestia i chyba również istotna . mcphersona w kielichu też można podregulować i wymiar pomiędzy kielichami i wtedy tez się nieznacznie zmieni .

czyli jeśli w tych starszych ktoś wymieniał amory i nie zwrócił uwagi to też mógł wpłynąć na różnicę w wymiarach. viewtopic.php?f=15&t=155430 tu o tym piszą

BMW E46 320i
Opublikowano

kolego warto teraz sprawdzić zbieżność i kąty kół ponieważ skoro o tyle mm zmienia się połozenie kielichów to myśle że warto wydać pare zł i sprawdzić bo szkoda opon jakby coś.

 

A rozpórka faktycznie fajna tylko jak ściągać plastiki potem ...... sam myśle do m47 do ropniaka czy założyć.

szukam
Opublikowano

Siemka ,

 

Zbieżność na pewno jest do ustawienia tylko u kogo to zrobić , jak trzeba i w rozsądnej cenie ? Bo interesowało by mnie całe auto do ustawienia ale dopiero po wymianie amorków i wahaczy plus końcówki. Najważniejsze że jest poprawa w prowadzeniu . :cool2: A rysunek z wymiarami na jutro będzie .zabrakło czasu .

 

Co do plastików to raczej szanse są małe na bezproblemowy demontaż ,

BMW E46 320i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.