Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
witam

Model: e90

Silnik: 320d m47 dpf out w przyszłości będzie chip

Przebieg: 310 tys

Styl jazdy: ciężka noga

Użytkowanie: pół trasa pół miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: wiem, ze bierze ale nie sprawdzałem ile. chociaż w najbliższym czasie planuje sie dowiedzieć czemu. wiem że to nie wina turbo bo bylo regenerowane i bez zmian

Dotychczas: castrol 5w30

jaki olej polecicie? wymieniam co 10 tys

 

Przy takiej eksploatacji polecam 0w40 lub 5w40 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Model: e90

Silnik: 320d m47 dpf out w przyszłości będzie chip

Przebieg: 310 tys

Styl jazdy: ciężka noga

Użytkowanie: pół trasa pół miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: wiem, ze bierze ale nie sprawdzałem ile. chociaż w najbliższym czasie planuje sie dowiedzieć czemu. wiem że to nie wina turbo bo bylo regenerowane i bez zmian

Dotychczas: castrol 5w30

jaki olej polecicie? wymieniam co 10 tys

 

Z budżetowych jeszcze;

SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5w40

TOTAL QUARTZ 9000 5w40 z formulą ART

Z trochę droższych i "bardziej syntetycznych"5w40:

MEGUIN HIGH CONDITION

ROWE HIGHTEC SYNTH RS

RAVENOL VST !!!

EXTREME AMG GTC !!

i 0w40:

TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY

EUROL SYNERGY

EXTREME AMG GTR

RAVENOL SSL

... a póżniej to już AMSOIL, RED LINE więc wybór spory :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Model: E60

Silnik: M54B22

Przebieg: 250k

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkownie: 12000-15000 rocznie miasto/trasa często krótkie odcinki do pracy

Zużycie bieżące l/1000 teraz więcej około 0,2l prawdopodobnie do wymiany uszczelka pod pokrywa zaworów

Instalacja LPG: tak od 3,5 roku

Dpf: Nie

Dotychczas: Castrol EDGE 5w30


Planuje zmienić Castrola na jakiś inny, myślę nad Valvoline tylko zostać przy 5w30 czy może 5w40, 0w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Model: E60

Silnik: M54B22

Przebieg: 250k

Styl jazdy: raczej spokojny

Użytkownie: 12000-15000 rocznie miasto/trasa często krótkie odcinki do pracy

Zużycie bieżące l/1000 teraz więcej około 0,2l prawdopodobnie do wymiany uszczelka pod pokrywa zaworów

Instalacja LPG: tak od 3,5 roku

Dpf: Nie

Dotychczas: Castrol EDGE 5w30


Planuje zmienić Castrola na jakiś inny, myślę nad Valvoline tylko zostać przy 5w30 czy może 5w40, 0w40?

 

Do silnika M54 z LPG polecam 5w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e46

Silnik: 325xi m54

Przebieg: 365 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: miasto/okolice miasta (mieszany)

Zużycie bieżące na l/1000km: 350 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5w30 ll


Myślę nad 5w40 i na pewno nie castrol .

 

Tak jak u kolegi wyżej, 5w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Model: e60 LCI

Silnik: 525d m57 dpf z chip z 197 na 247

Przebieg: 260 tys

Styl jazdy: lekka noga

Użytkowanie: 25 trasa 75 miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: miminalne

Dotychczas: LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30

czy BMW TWINPOWER TURBO LL-04 5W-30

Czy olej BMW jest najlepszy bo "orginalny" czy zostać na Moly jak nic się nie dzieje. Cenowo wychodzi podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak oryginalny olej BMW, dla BMW oleje robi Shell. BMW nie ma swojej fabryki/rafinerii aby móc mowić, że to ich olej. To jest tylko olej, który jest dla nich produkowany. Ale patrząc po parametrach to nic szczególnego i nie warto się nim interesować.


W dziesiejszych czasach jest moda (zresztą słuszna) na oleje oparte o PAO bądź zawierające jakiś spory % PAO względem innych baz olejowych. Są to oleje troszeczkę droższe, ale nie są to jakieś wielkie różnice (no chyba ze mówimy o olejach 100% PAO ale moim zdaniem to już droga zabawa i nie warta świeczki)


Z popularnych olejów z dużą zawartośćią PAO(wiecej niż 20%) w tej chwili to Meguin, PMO , Millers czy Ravenol. Są też takie jak Penrite czy Amsoil, które mają najwięcej PAO ale są już znacząco droższe.


W cenie ok 100-120 zł najlepiej wypada PMO, bazy PAO około 25%, do tego parametry trochę lepsze niż Valvoline czy Liqui Moly. Nowa marka więc raczej nie szaleją z cena. Zresztą nie ma też marketingu tego oleju, więc płaci się za jakość a nie reklamę.


A jak masz więcej kaski to możesz pójść w Amsoil, też swietne oleje, ale już sporo droższe. A Liqui Moly to taki średniak, bez PAO z średnimi parametrami. W Polsce dosyć modny olej, ale bez większego szału ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że znasz temat. Wiadomo że BMW nie robi swoich tarcz, olejów czy opon tylko je certyfikuje i twierdzi ze robione są na specjalne zamówienie/wymagania BMW wiec mają większą jakość itp. nim te same odpowiedniki bez logo BMW. Tak podobno jest ale prawdy się nie dowiesz chyba ze ktoś zrobi testy. Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest w przypadku tarcz, klocków czy innych rzeczy to się nie wypowiem. Bo akurat nie jestem tak obeznany jak w temacie olejów, ale być może jest podobnie.


A to czy oleje bmw są dobre to na zagranicznych forach można znaleźć informacje na temat testów, w których wychodzi, że to zwykły średnio jakościowy olej za chorą cenę ;) no ale ja do tego nic nie mam, na czymś muszą zarabiać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model: e87

Silnik: 116i n45 1.6 115 km

Przebieg: 109 tys km

Styl jazdy: miasto 70, trasa 30


Dotychczas: jakiś Wolver 5w30 nic więcej nie wiem


Jaki olej wlać przy wymianie?

Z tego co czytałem najlepiej z normą LongLife 01 i chętnie zostałbym przy parametrach 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e87

Silnik: 116i n45 1.6 115 km

Przebieg: 109 tys km

Styl jazdy: miasto 70, trasa 30


Dotychczas: jakiś Wolver 5w30 nic więcej nie wiem


Jaki olej wlać przy wymianie?

Z tego co czytałem najlepiej z normą LongLife 01 i chętnie zostałbym przy parametrach 5w30

 

Pozostań przy lepkości 5w30 z specyfikacją LL01, osobiście mogę polecić Valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: M54b22

Przebieg: 180.000km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 80% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ciezko określić, zauważalna ilość najprawdopodobniej przez odme.

Instalacja LPG: brak

DPF: nie

Dotychczas: Motul 5w30

 

Jeśli chcesz to możesz pozostać przy lepkości 5w30 ale zmień na specyfikację LL01 np. Valvo synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: F15 M50d

Silnik: N57D30S1

Przebieg: 115.000km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: 50% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: świeży zakup, więc jeszcze nie wiem

Instalacja LPG: brak

DPF: tak

Dotychczas: nie wiem co lał poprzedni właściciel


Planuję wymieniać olej co 10.000-15.000 km w zależności czy będzie więcej miasta czy trasy.


BMW zaleca olej BMW 5W-30 LL04. Widzę, że SHELL HELIX ECT C3 5W30 4L GM dexos2 ma normę BMW LL-04. Lać oryginał, Shella czy coś lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell nie jest zły, ale są lepsze marki w obecnej chwilii w tej cenie.


Jeśli chodzi o parametry i o to co ja zaobserwowałem to w tej cenie rządzą dwa, ewentualnie trzy oleje. Ravenol, PMO i ewentualnie Eurol. Najlepiej parametrami wygląda PMO i Ravenol, Eurol trochę gorzej, ale to w sumie zależy od lepkości. Z kolei PMO ma najlepszy stosunek jakości/cena bo za około 100 zł kupis 4 litry, a Ravenol to około 150 zł. Eurol zaś jest po środku z ceną.


Generalnie którego oleju byś nie kupił to będziesz zadowolony, ale ja poleciłbym PMO.


A co do lepkości to oczywiście 5w30 C3 z normą LL 04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te PMO to to co Kickster był w ich fabryce?


Ja jeżdzę na Ravenolu, ale niedługo zbliża mi się wymiana i zaciekawiłeś mnie tym PMO. Możesz coś więcej powiedzieć o tym oleju. Parametry to jestem w stanie sobie sam porównać, żadna trudność, a co z parametrami takimi jak NOACK czy HTHS których nie ma w kartach? PMO podobno na bazie PAO, ile mają PAO? Ravenol też ma PAO, ale nikt nie jest w stanie powiedzieć ile, zakładam, że 30-40% ma, więc nie jest źle. Jak masz jakieś info to śmiało :twisted: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pisałem, że parametrami wypada najlepiej z tej trójki (porównując karty techniczne)


a Jeśli chodzi o parametry spoza karty to zależy o jaką lepkość oleju pytasz jeśli np 5w40 C3 z normą LL 04 to PMO ma NOACK 9,1% a Ravenol 8,9% więc prawie identycznie, ale jeśli chodzi o HTHS to PMO 3,85 a Ravenol 3,75, więc tutaj spora różnica na korzyść PMO. A jakby nie patrzeć HTHS to jeden z najważniejszych parametrów bo mówi o grubości filmu olejowego. Oczywiście trzeba porównywać C3 z C3, bo Ravenol ma też olej Full Saps, który będzie miał lepsze parametry ze względu właśnie na to, że to inny olej i inne normy. Ale z kolei ten Full Saps od Ravenola nie posiada normy LL 04 tylko LL 01, więc nie nada się do każdego auta (powyżej 2005 roku)


No i druga kwestia baz PAO, PMO w tym oleju ma ok. 30 % PAO a Ravenol pewnie trochę wiecej, ale nigdzie nie widziałem badan więc nie powiem. Z tym, że Ravenol kosztuje o 50% więcej od PMO, więc jesli ktoś uważa, że za 10-20% więcej PAO warto dopłacać tyle to może brać Ravenola. Ja uważam, że ta nadwyżka PAO nie zrobi już wielkiej różnicy, no chyba ze ktoś olej wymienia co 30-40 tysięcy to wtedy ta większa zawartość PAO da lepszą trwałość oleju po taki przebiegu.



P.S PMO na swoim Fanpagu pisało, że wprowadza olej też Full Saps ale 100% PAO, więc jeśli się to potwierdzi to będzie również ciekawa opcja, bo w Polsce ciężko kupić olej co ma aż tyle PAO. Nawet te nadroższe nie mają aż tyle. Ale kiedy to będzie to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W przyszlym tygodniu jade na maly przegląd do euromaster. Uzywaja oleje eurol. Zajewaja to co na stronie eurol jest jako najbardziej polecane. Wyszlo ze wleja eurol elance 5w30

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.