Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jaki olej do :

 

Model: E90

Silnik: n52b25

Przebieg: 280000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 200 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5w30

 

Zastanawiałem się nad Motul 8100 x-clean 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, jaki olej do :

 

Model: E90

Silnik: n52b25

Przebieg: 280000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 200 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5w30

 

Zastanawiałem się nad Motul 8100 x-clean 5w30

 

Do twojego silnika lepiej LL01 np. Valvoline synpower 5w30 lub 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyszła pora na wymianę oleju moje bmw to x3 3.0si silnik n52 gaz jazda 80% po małym mieście bez korków reszta trasa mieszana. Według tabliczki zalany jest Total 5w30 i teraz nie wiem co dalej czy taki sam czy coś innego np motul?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Przyszła pora na wymianę oleju moje bmw to x3 3.0si silnik n52 gaz jazda 80% po małym mieście bez korków reszta trasa mieszana. Według tabliczki zalany jest Total 5w30 i teraz nie wiem co dalej czy taki sam czy coś innego np motul?

 

Do twojego silnika najlepiej olej z specyfikacją LL01 i większą lepkością ze względu na instalacje gazową np. Valvoline synpower 0w40 lub Motul X-max 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie w związku ze zblizająca się wymianą oleju co polecacie. Ostatnio jeździłem na motulu x-clean+ 8100 5w30. Chodzi mi oto czy warto zmienić na coś innego o specyfikacji LL01.

Olej potrzebuje do aut

x5 e53 3.0d 2006r 211km, 300k przebiegu bez DPF

oraz e60 525d 2008 m57n2 197km 250k przebiegu bez DPF

 

Zastanawiałem się nad motulem xcess.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli lepiej zmienić z 5 na 0.Do tej pory cały czas jeździł na takim więc jak zmienię na 0w40 to nie będzie jakiś problemów?

Dzięki za odp.

 

Ze zmiany lepkości oleju na pewno nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam mam pytanie w związku ze zblizająca się wymianą oleju co polecacie. Ostatnio jeździłem na motulu x-clean+ 8100 5w30. Chodzi mi oto czy warto zmienić na coś innego o specyfikacji LL01.

Olej potrzebuje do aut

x5 e53 3.0d 2006r 211km, 300k przebiegu bez DPF

oraz e60 525d 2008 m57n2 197km 250k przebiegu bez DPF

 

Zastanawiałem się nad motulem xcess.

 

Polecam pozostać przy lepkości 5w30 a specyfikacja moze byc LL01 skoro nie masz DPF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Xtreme ciężko kupić dlatego nie piszę o nim. Sprzedawcy twierdzą że xtreme i bez xtreme to ten sam olej ale na oficjalnej stronie valvoline są dwie różne karty charakterystyki tak że nie są one jednakowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zbliża mi się wymiana oleju, poproszę o poradę, rok temu zalałem Motula 8100, jednak już od dwóch osób słyszałem ze Motul się zepsuł w ostatnim czasie.

 

Model: F10

Silnik: N47N

Przebieg: 166.000km

Styl jazdy: normalny lub spokojny

Użytkowanie: miasto 80 %

Zużycie bieżące na l/1000km: nie ma bagnetu

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Motul 5w30 XCess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Zbliża mi się wymiana oleju, poproszę o poradę, rok temu zalałem Motula 8100, jednak już od dwóch osób słyszałem ze Motul się zepsuł w ostatnim czasie.

 

Model: F10

Silnik: N47N

Przebieg: 166.000km

Styl jazdy: normalny lub spokojny

Użytkowanie: miasto 80 %

Zużycie bieżące na l/1000km: nie ma bagnetu

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Motul 5w30 XCess

 

Do twojego silnika polecam Valvoline synpower MST C3 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od kilku dni jestem posiadaczem mojego pierwszego BMW. Przyszła pora na zmianę oleju i z góry dziękuję za pomoc.

 

Model: e92

Silnik: 328i (prawdopodobnie N51B30)

Przebieg: 76.000km

Styl jazdy: normalny, sporadycznie trochę mocniej

Użytkowanie: miasto 50 %

Zużycie bieżące na l/1000km: niemam pojęcia

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol 5W30

Przebieg roczny: ok 8000km

 

Z tego co się zorientowałem oryginalnie lany jest 0w30 i mam dylemat, czy zalać znowu 5w30 czy wrócić do 0w30? Co do producentów spotkałem różne opinie i nie mam pojęcia na jakiego się zdecydować.

Przeszukując forum napotkałem się na opinie że ten silnik pracuje w specyfikacji BMW LL-04 (jeżeli się mylę proszę poprawić) i że polecany jest VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W40. Taki będzie ok?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, od kilku dni jestem posiadaczem mojego pierwszego BMW. Przyszła pora na zmianę oleju i z góry dziękuję za pomoc.

 

Model: e92

Silnik: 328i (prawdopodobnie N51B30)

Przebieg: 76.000km

Styl jazdy: normalny, sporadycznie trochę mocniej

Użytkowanie: miasto 50 %

Zużycie bieżące na l/1000km: niemam pojęcia

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol 5W30

Przebieg roczny: ok 8000km

 

Z tego co się zorientowałem oryginalnie lany jest 0w30 i mam dylemat, czy zalać znowu 5w30 czy wrócić do 0w30? Co do producentów spotkałem różne opinie i nie mam pojęcia na jakiego się zdecydować.

Przeszukując forum napotkałem się na opinie że ten silnik pracuje w specyfikacji BMW LL-04 (jeżeli się mylę proszę poprawić) i że polecany jest VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W40. Taki będzie ok?

 

pozdrawiam

 

Xtreme ciężko będzie kupic ale synpower MST C3 5w30 jest łatwo dostępny tak że polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
330xd 231KM, lepiej brać SYNPOWER MST C3 czy SYNPOWER MST C4? czy coś innego

Nadal mam DPF w aucie

 

Olej dla twojego silnika musi mieć specyfikację BMW LL04 dlatego Synpower MST C3 5w30 jest dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od kilku dni jestem posiadaczem mojego pierwszego BMW. Przyszła pora na zmianę oleju i z góry dziękuję za pomoc.

 

Model: e92

Silnik: 328i (prawdopodobnie N51B30)

Przebieg: 76.000km

Styl jazdy: normalny, sporadycznie trochę mocniej

Użytkowanie: miasto 50 %

Zużycie bieżące na l/1000km: niemam pojęcia

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol 5W30

Przebieg roczny: ok 8000km

 

Z tego co się zorientowałem oryginalnie lany jest 0w30 i mam dylemat, czy zalać znowu 5w30 czy wrócić do 0w30? Co do producentów spotkałem różne opinie i nie mam pojęcia na jakiego się zdecydować.

Przeszukując forum napotkałem się na opinie że ten silnik pracuje w specyfikacji BMW LL-04 (jeżeli się mylę proszę poprawić) i że polecany jest VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W40. Taki będzie ok?

 

pozdrawiam

 

Xtreme ciężko będzie kupic ale synpower MST C3 5w30 jest łatwo dostępny tak że polecam.

 

Dzieki za odpowiedź. Akurat tych Xtreme jest sporo na allegro i w sumie różnica w cenie mała. Ale skoro synpower MST C3 5w30 będzie ok to zamawiam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Czy zmiana z 5W30 (olej ASO) na Millers XF Longlife 5w40 (7640) mogło wpłynąć, że olej nagle zaczął znikać?

 

BMW 320i (F30) xdrive

 

Model: f30

Silnik: 320i N20

Przebieg: 118 000km

Styl jazdy: normalny, w trasie mocniej

Użytkowanie: miasto 50 %

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,7

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol 5W30

Przebieg roczny: ok 30 000km

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie,

 

Czy zmiana z 5W30 (olej ASO) na Millers XF Longlife 5w40 (7640) mogło wpłynąć, że olej nagle zaczął znikać?

 

BMW 320i (F30) xdrive

 

Model: f30

Silnik: 320i N20

Przebieg: 118 000km

Styl jazdy: normalny, w trasie mocniej

Użytkowanie: miasto 50 %

Zużycie bieżące na l/1000km: 0,7

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol 5W30

Przebieg roczny: ok 30 000km

 

Zależy o jakiej różnicy piszesz. Mogło wpłynąć ponieważ jedne oleje bardziej odparowują od innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.