Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mobil lepszy pod kazdym wzgledem. i nie ma ryzyka polimeryzacja jezeli troche zaszalejesz. Zrob plukanke zanim zmienisz olej miedzy polsyntetykiem a syntetykiem problem polega na tym zeby nie mieszac roznych olejow ze soba a jezeli chcesz miec absolutnie Estry w oleju to wlej sobie Atomexa Duo protec chociaz to zupelnie nie potrzebne a nie Motula

Tak mimo tego co mowia sceptycy zrob plukanke najlepiej miekka Archoil 2820 lub Xenum przed wymiana, wlej 250 ml oleju mniej niz powinienes. Kup Archoil 2300, nie panikuj w zime wyglada jak pasta do butow i ma taka konsystencje. Wpakuj butlke zamknieto na 15 min do wody temperaturya 50 stopni, pôdziwiaj geniusz chemika... rozgrzej silnik, wlej Archoil 2300, pojezdzij kilka kilometrow aby sie dobrze wymieszalo zostaw do wymiany oleju za 10 tys km. (nie nie zrobi sie pasta do butow z powrotem jak ostygnie bo olej jest wysoko kaloryczny, nie ma szans.) PO zlaniu oleju popros mechanika o oocene czystosci silnika... jest jak z fabryki.

 

a poza tym jezeli masz silnik uszczelniony syfem to wiesz jak to wyglada ? zle.

 

czy ci ktorzy polecaja motula powiedzieli DLACZEGO ? hein wazne pytanie dlaczego ?

 

DLACZEGO? Ano dlatego, że Motul ma bardzo dobre parametry. Dla przykładu zestawiając parametry przytaczanego tu i tak gorąco zachwalanego przez kolegę Rivasi Mobila 1 New Life 0W40 z wymienianym też Motulem 8100 x-cess 5w40 okazuje się że jednak Motula ma większość parametrów na wyższym poziomie. Wystarczy porównać ich arkusze danych technicznych i zawarte w nich twarde liczby.

Ja rozumiem, że kolega z jakichś powodów jest gorącym orędownikiem Mobila i ok., ale tak naprawdę jak zgłębić temat, to okaże się że jest to tzw. średnia półka. Jakieś dziesięć, a może nawet więcej lat temu Mobil wydał w Polsce ogromne pieniądze na promocję, strach było otworzyć lodówkę by się na niego nie natknąć. Teraz im to procentuje, bo jest to chyba najbardziej znany olej w Polsce. Ale czy najlepszy? Jest co najmniej kilka marek olejowych, które oferują oleje o wyższych parametrach.

`

 

 

Marku zrobie z ciebie idiote.

Przepraszam obiecywalem sobie ze juz nie bede tego robil bo potem ludzie sie obrazaja ale nie popierasz tego czego mowisz NICZYM a jeszcze podajesz FALSZYWE informacje myslac ze ludzie nie sprawdza a wiec a dodatkowo jeszcze sugerujesz ze jestem oszustem bo mam w tym jakis interes ok jedziemy arkusze w takim razie jak mowisz i dodam do tego testy niezaleznych :

Motul : https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf?1389027113

Mobil 1: http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.aspx

liczb ktorych nie ma w obu zestawieniach sa na Bobistheoilguy.com (trudno o bardziej neutralna trone o olejach) W rosyjsim BMW journal oraz na setkach VOA z Blackstone dostepnych w sieci

 

Tam gdzie nie wskazane czy wyzszy wskaznik tym lepiej :

Wskaznik lepkosci : 185 dla Mobila vs 170 dla Motula (Motul jest duzo mniej odporny na zmiane temperatury niz Mobil, zachowuje sie Gorzej)

HTHS : 3,8 dla Mobila vs 3,7 dla Motula

TBN : 11,8 dla Mobila vs 10,1 dla Motula

Temperatura zaplonu : Ta sama dla obu

CCS (-35) start na zimno (czym mniejszy tym lepszy) : 3400 dla Mobila, 6600 dla Motula (minimum dla kategori SN) - to przepasc

MRV (czas dotarcia oleju po starcie, czym nizszy tym lepszy) : 34000 dla Mobila, nieznany dla Motula... nie bez powodow... krazymy okolo 50 tys..

TEOST (tworzenie sie depozytow przy zwiekszonej temperaturze, czym mniej tym lepiej): 23 dla mobila... 30 dla Motula

NOACK (odparowywanie oleju przy wysokich temperaturach, czy nizszy tym lepszy) : 8,5 dla Mobila... nie podaje... hmm powiedzial bym ze to minimum dla kategori SN ale uznam ze jest tylko sredniakiem (chociaz sredniaki podaja) 10,5.

 

A na koniec pokaze vci jak twoj motul zachowuje sie przy wysokich temperaturach :

http://img-fotki.yandex.ru/get/6603/16219540.1/0_8a63a_ede3fcef_XXL

 

Na powyzdzym obrazku mozesz zaobserwoowac : polerymacje (to te plamy ktore wygladaja jak cukier spalony) i ciezkie osady

 

a ja Mobil :

http://img-fotki.yandex.ru/get/6502/16219540.1/0_8a646_404323e6_XXL

 

Tutaj widzisz powstanie lekkich osadow.

 

To nie ja to mowie tylko chemik ktory robil testy dla dziesiatki olejow

 

NIE MA ANI JEDNEJ CHARAKTERYSTYKI na ARKUSZU DANYCH TECHNICZNYCH KTORA BY CZYNILA MOTULA LEPSZY od MOBILA JEST WRECZ PRZECIWNIE, WSZYSTKIE SA NA KORZYSC MOBILA

 

 

 

A wiec Marku, zanim sie wyslowisz na jakims poscie i zaczniesz ludzi traktowac jak oszustow to moze sprobuj aby twoja wiedza byla ciut wyzsza niz to co ci podpowiedzial twoj kolega Franek ktory sprzedaje Motula w swoim warsztacie. Lejesz tu twoja pseudo wiedze marketingowa nie wiedzac nawet dlaczego ten akurat olej mobila jest tak dobry...

 

Posadzanie mnie o jakis interes dowodzi tylko ze nie rozumiesz ze sa ludzie ktorzy robia cos nie dla pieniedzy, wiem to trudne do przyjecia w twoim swiecie gdzie nie kiwniesz palcem jezeli nikt ci nie da 10 zl na piwo w lape ale sa tacy ktorzy tak nie dzialaja bo po prostu nie musza juz robic wszystkiego dla pieniedzy...

 

Jezeli juz mial bym faworyzowac jakis olej to Motula bo jestem na pol francuzem lub Totala bo dokladnie przy R&D olejow pracuje ktos z rodziny ale nie ja nie tylko mowie ze Mobil1 0W40 do silnikow benzynowych LL01(ale nie innych) jest najlepszy a jednoczesnie mowie ze reszta olejow Mobila to sredniaki i np do dizli sa duzo lepsze oleje (Amsoil, valvoline, fuchs ale na pewno nie motul...) to jeszcze leje ten olej do mojego silnika i go kupuje zreszta w sklepie z tego forum i mam na to faktury... a chyba przynajmniej bym go dostawal bezplatnie albo lal bym olej za 70 zl za litr bo mnie stac na Redlina tylko tego nie robie. Dlaczego ? Bo dla silnikow LL01 w naszym klimacie nie ma dzisiaj lepszego wyboru niz Mobil 1 new life 0W40. Jak znajde jakis to zmienie zdanie tak jak zmienilem 8 miesiecy temu po tym jak pewien forumowicz mnie do tego przekonal... faktami.

 

A i marku... masz 7 postow... i wiekszosc z nich (dokladnie 4) poleca oleje Motula i to caly katalog od silnikowych po przekladniowe... bierzesz ludzi za idiotow ? to ja jestem ukierunkowany czy raczej ty nie znasz innego oleju niz motul ? Jedyne miejsce gdzie mozna polecic motula to do sportu motoryzacjnego ale to nie temat tutaj...

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie nie znam się na olejach tak jak kolega Rivasi chociaż z racji wykonywanej pracy powinienem :wink: , ale jak chcecie mieć silnik czysty jak nowy z fabryki słuchajcie jego rad, ja byłem pod wrażeniem :cool2: oczywiście żeby nie było sprzedaje oleje różnych marek i do Mobila nic nie mam i szanuję tą markę, bardzo wielu klientów przeszło z Castrola na Motula i też sobie chwalą za dużo niższe zużycie oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaintrygowała mnie wzmianka o Red Line.

Poszperałem i zorientowałem się, że jest dostępny na naszym rynku.

Okiem laika porównałem dane w tabelach dla Amsoil European Car Formula 5w40 i Red Line Euro-Series 5W40.

Z porównania wynika, że Red Line jest lepszy ale jak wspomniałem wcześniej jestem ignorantem w tej dziedzinie

i w związku z tym proszę Kolegę Rivasi o parę słów komentarza. Faktycznie lepszy ? Jeśli lepszy to czy aż o tyle

by kosztować znacznie więcej niż Amsoil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaintrygowała mnie wzmianka o Red Line.

Poszperałem i zorientowałem się, że jest dostępny na naszym rynku.

Okiem laika porównałem dane w tabelach dla Amsoil European Car Formula 5w40 i Red Line Euro-Series 5W40.

Z porównania wynika, że Red Line jest lepszy ale jak wspomniałem wcześniej jestem ignorantem w tej dziedzinie

i w związku z tym proszę Kolegę Rivasi o parę słów komentarza. Faktycznie lepszy ? Jeśli lepszy to czy aż o tyle

by kosztować znacznie więcej niż Amsoil?

 

Redine to troche specyficzny temat, to bardzo dobry olej, a Redline ma szczegolna wiez ze spolecznoscia fanatykow BMW ale nie roznica w cenie nie jest warta roznicy w jakosci. Inaczej odczuwalna korzysc nie ma nic wspolnego z odczuwalna roznica w cenie.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Poproszę o poradę w doborze odpowiedniego oleju:

 

BMW E39 2.0d 136km, manual

Przebieg: 180kkm (nie śmiać się, nie kręcony :) )

Styl jazdy: zdecydowanie ekonomiczny, 60% miasto krótkie dystanse, reszta krótkie trasy.

przez 5 m-cy nakulane 10tys km bo było kilka tras - nie zauważyłem żadnego ubytku na bagnecie.

Obecnie zalany 5W30 Liqui Moly (ale poprzedni właściciel nie wie jaki konkretnie).

Jak myślicie, zostać przy takim samym oleju? jaki konkretnie typ wybrać bo jest tego sporo (4200, 4300, 4600, Special Tec, i masa innych).

Facet w sklepie odesłał mnie na stronę Liqui Moly, ale tam nie ma konkretnych informacji.

 

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

proszę o poradę

 

Model: 3 Coupe E92

Silnik: 3.0d 197KM/400Nm na 280KM/600Nm M57N2

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: mieszany , czasem dociśnięty gaz do oporu

Użytkowanie: miasto 80% / trasa 20%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: b/d

DPF: nie ma

Obecnie olej:Liquy Molly 4200 5W30

 

Lać to samo, zmienić na coś innego?

Jak mu docisnę nogą gaz to trochę przykopci ;-)Ale diesel musi kopcić %-)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Obecnie zalany 5W30 Liqui Moly (ale poprzedni właściciel nie wie jaki konkretnie).

Jak myślicie, zostać przy takim samym oleju? jaki konkretnie typ wybrać bo jest tego sporo (4200, 4300, 4600, Special Tec, i masa innych).

Facet w sklepie odesłał mnie na stronę Liqui Moly, ale tam nie ma konkretnych informacji.

 

Z góry dziękuję!

 

Liqui Moly to super oliwka, do Twojego autka pasuje 4100 i przy nim bym został, 4200 i 4300 nie mają normy BMW :)

 

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

proszę o poradę

 

Model: 3 Coupe E92

Silnik: 3.0d 197KM/400Nm na 280KM/600Nm M57N2

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: mieszany , czasem dociśnięty gaz do oporu

Użytkowanie: miasto 80% / trasa 20%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: b/d

DPF: nie ma

Obecnie olej:Liquy Molly 4200 5W30

 

Lać to samo, zmienić na coś innego?

Jak mu docisnę nogą gaz to trochę przykopci ;-)Ale diesel musi kopcić %-)

pozdrawiam

 

Jak wyżej, 4200 nie spełnia norm BMW, przejdź na 4100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie spełnia ? Liqui Molly 4200 w specyfikacji widnieje

Approvals

ACEA C3 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe 229.51 ; Porsche C30 ; VW 504 00/507 00

 

LIQUI MOLY recommends this product for vehicles with the following specifications: ACEA A3 ; ACEA A5 ; ACEA B4 ; ACEA B5 ; ACEA C2 ; API CF ; API SM ; BMW Longlife-01 FE ; Fiat 9.55535-S1 ; MB 229.31 ; Peugeot Citroen (PSA) B71 2290 ; VW 500 00/501 01/502 00/505 00/505 01/503 00/503 01/506 00/506 01 (Ausnahme R5 und V10 TDI-Motoren vor 6/2006)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wracając do sedna, myślałem czy może przetestować Mobil Super 3000 XE 5W-30 czytałem że jest chwalony tyko czy się nie zawiodę po przesiadce z Mollego ?

 

Mobil Super 3000 xe 5w30 ma gorsze parametry niż ten LM którego obecnie posiadasz. Jeśli twój samochód puszcza bąka to gdzie się podział filtr cząstek stałych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

Poproszę o poradę w doborze odpowiedniego oleju:

 

BMW E39 2.0d 136km, manual

Przebieg: 180kkm (nie śmiać się, nie kręcony :) )

Styl jazdy: zdecydowanie ekonomiczny, 60% miasto krótkie dystanse, reszta krótkie trasy.

przez 5 m-cy nakulane 10tys km bo było kilka tras - nie zauważyłem żadnego ubytku na bagnecie.

Obecnie zalany 5W30 Liqui Moly (ale poprzedni właściciel nie wie jaki konkretnie).

Jak myślicie, zostać przy takim samym oleju? jaki konkretnie typ wybrać bo jest tego sporo (4200, 4300, 4600, Special Tec, i masa innych).

Facet w sklepie odesłał mnie na stronę Liqui Moly, ale tam nie ma konkretnych informacji.

 

Z góry dziękuję!

 

Do twojego silnika polecił bym Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 na bazie syntetycznej. Jeśli wolisz 5w30 to 4200 lub 4600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sedna, myślałem czy może przetestować Mobil Super 3000 XE 5W-30 czytałem że jest chwalony tyko czy się nie zawiodę po przesiadce z Mollego ?

 

Mobil Super 3000 xe 5w30 ma gorsze parametry niż ten LM którego obecnie posiadasz. Jeśli twój samochód puszcza bąka to gdzie się podział filtr cząstek stałych ?

 

 

Przepalił się...;-) Mało opłacalna zabawka dla osób które jeżdżą mało w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: X3 E83

Silnik: 3.0d 204KM / 410NM M57N

Przebieg: 208 000 km

Styl jazdy: mieszany , czasem dociśnięty gaz do oporu

Użytkowanie: co dzien do pracy 1km i powrót/ raz w tygodniu 30km/ co 2miesiace do PL 1000km w jedną stronę i powrót

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: b/d miesiąc temu zakupiłem auto

DPF: nie ma

Obecnie olej: Mobil 1 ESP Formula 5w-30 Longlife-04 LF04

 

Zmienić oliwę czy dalej na tej latać?

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: X3 E83

Silnik: 3.0d 204KM / 410NM M57N

Przebieg: 208 000 km

Styl jazdy: mieszany , czasem dociśnięty gaz do oporu

Użytkowanie: co dzien do pracy 1km i powrót/ raz w tygodniu 30km/ co 2miesiace do PL 1000km w jedną stronę i powrót

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: b/d miesiąc temu zakupiłem auto

DPF: nie ma

Obecnie olej: Mobil 1 ESP Formula 5w-30 Longlife-04 LF04

 

Zmienić oliwę czy dalej na tej latać?

 

Możesz pozostać przy lepkości 5w30 a markę polecam amsoil european car formula 5w30 lub valvoline Xtreme MST 5w30, oczywiście obecny mobil1 może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Model: E61

Silnik: 2.0D 177-163KM N47D20C

Przebieg: ~130.000km

Styl jazdy: Dynamiczny w mieście, trasa w 80% do 140km/h spokojna

Użytkowanie: 90% trasa reszta miasto

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: niezauważone

DPF: tak

Obecnie olej: BMW Longlife-04 SAE 5W-30 ACEA C3

 

Że BMW olej nie, to wiem ale co proponujecie? :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E61

Silnik: 2.0D 177-163KM N47D20C

Przebieg: ~130.000km

Styl jazdy: Dynamiczny w mieście, trasa w 80% do 140km/h spokojna

Użytkowanie: 90% trasa reszta miasto

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: niezauważone

DPF: tak

Obecnie olej: BMW Longlife-04 SAE 5W-30 ACEA C3

 

Że BMW olej nie, to wiem ale co proponujecie? :)

 

Mam ten sam silnik i u mnie siedzi valvo xtreme mst 5w30, miał być amsoil ale ten akurat był w promocji :)

Obydwa Low Saps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie wiedziałem co lać wiedz wybrałem lepsze zło a BMW był w promocji :D i ogólnie dosyć tanio z neta da się kupić. Dzięki z info.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie tylko dodam ze ostatnio zalalem Ams Oil 5W30 polecany w tym watku, wczesniej lalem castrol 0w30 przy przebiegu ok 109tys. (320d)

Zastanawialem sie czy moze odczuje jakas roznice, ale tak jak sie spodziewalem nic nie zauwazylem, ale to jest moze byc zwiazane ze slon nadepnal mi na ucho. A auto jak dobrze chodzilo to tak tez dobrze i bez problemu smigalo, czyli wszystko git. Wiec pozostaje technicznie zaufac parametra technicznym oleju ze lepszy niz Castrol no i ze juz nie szlami w srodku. Przejechalem na tym oleju ok 5tys km.

 

pozdro

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.