Skocz do zawartości

podwiekszenie mocy 320d compact


mati489

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnośnie poprawienia mocy silnika. Posiadam BMW e46 320d compact mam 150 km i chcialbym wsadzić większy intercooler 550x180 chce rowniesz zamontować tlumik cały od kolektora wydechowego po sam koniec z kwasowki i wgrac program chcialbym z niego wyciągnąć około 200 km Tylko mój problem polega na zmarwieniu czy czasem po kilku tysiącach km nie zacznie mi się psuć silnik pod wpływem dużych obciążeń dla silnika prosze o pomoc z góry dziękuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to mi da cip jezeli nie bd mial dobrego chłodzenia jezeli bd cip to bd musial Tak czy siak założyć intercooler bo Jak tego nie zrobię to samochód nie bd dawał całej mocy i bd sie dławil. Ale takie jeszcze pytanie odnośnie słabego silnika mam czasem problem z mocą raz ja mam a nie raz nie czasem to nawet wskazówka od obrotomierza nie przekroczy 3 tys mimo ze trzymam pełen gaz co to może byc ?? Może nie wyrabiac intercooler czy może jest dziurawy przeplywomiesz sprawdziłem jest dobry co to może byc ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to ty sprawdz w jakim stanie jest silnik a nie już zakładasz większy IC. Obstawiam że nawet tych 150 koni nie masz. Najpierw diagnoza i doprowadzenie silnika do stanu jak najlepszego czyli zdrowego a nie raz moc jest a raz nie ma bo potem będziesz płakał że ci się auto psuje.

 

Nic ci sie dławić nie będzie, ten sam IC jest w silniku 3l i jakoś normalnie jeździ.

 

Jak sprawdziłeś przepływomierz ? na oko ? i co sprawdziłeś obudowe? bo przepływomierz się sprawdza odpowiednimi programami podczas jazdy ewentualnie na wolnych obrotach.

 

Najpierw ogarnij auto, ogarnij troche zasade działania silnika który masz pod maską a dopiero potem zacznij rzucać takie hasła że auto ci się bedzie dławić.

Wiesz w ogóle jak działa IC ? co on robi i do czego służy ?

 

wiec teoria i jeszcze raz teoria cie czeka.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogarnij trochę lektury to poznasz odpowiedzi na Twoje pytania:

viewtopic.php?f=15&t=29414

nie sugeruj się tytułem, o Twoim silniku też jest dużo, w sumie większość i tak go dotyczy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak chcesz 200 kucy to kolega dał sobie z tym radę:

viewtopic.php?f=69&t=186692

poczytaj też jego nowsze tematy, bo ma kilka problemów w ostatnim czasie, nie musi to mieć związku z programem, ale warto to wziąć pod uwagę. Wzrost o ponad 30% to już sporo :roll: ja jeśli brałbym to pod uwagę to zadowoliłbym się bardziej rozsądnymi 180km/400nm. Najważniejsze to najpierw doprowadzić auto do serii.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie poprawienia mocy silnika. Posiadam BMW e46 320d compact mam 150 km i chcialbym wsadzić większy intercooler 550x180 chce rowniesz zamontować tlumik cały od kolektora wydechowego po sam koniec z kwasowki i wgrac program chcialbym z niego wyciągnąć około 200 km Tylko mój problem polega na zmarwieniu czy czasem po kilku tysiącach km nie zacznie mi się psuć silnik pod wpływem dużych obciążeń dla silnika prosze o pomoc z góry dziękuje.

Nie tak dawno widzialem silnik ktory rozlecial sie od dolu. A dokladnie panewki (sputery te ktore osadzone sa na korbach a nie w stopkach)i wal.W panewkach rozlecial sie kompozyt.Nie pisze tu o braku smarowania bo glowne byly OK. Po pomiarach wyszlo ze nawet blok + podpory walu sa poza norma(byl rozbity).Mielismy problem z ustaleniem przyczyny takiego uszkodzenia.Az do momentu montazu drugiego silnika, po prostu (wymiata)jezdzi nie jak 150 KM.Domniemam ze ma sporo na + , niedlugo oczywiscie sie dowiem po pomiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy Jak coś to jestem mechanikiem z zawodu i wiem co i Jak. Mam nadzieję ze to jest jakąś mała pierdola jakis czujnik lub przekaznik ewentualnie przypkany egr dziwne bo czasem mi puści chmurę spalin a nieraz w ogóle i słaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jesteś mechanikiem to jakim cudem masz auto niesprawne? i nawet nie wiesz co jest popsute. "jakiś czujnik?" co to za diagnoza.

No i 2l silnik o mocy 150 koni pali ci astronomiczne 6l ? nie mów :D myslaleś że ile będzie palić ? 3.5l ?

 

ehhh ręce opadają

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier ma compacta przyjaciel też ma i jakos palą im po 5 litrów Jak bym komputer pod którego mógłbym podpiać swoja beti juz dawno by to było zrobione lecz niestety nie mam ale ja Mysle ze jest brudny zawór egr problem z intercoolerem może bydz dziurawy i nie ląduje tyle powietrza co potrzeba ewentualnie Mysle ze jeszcze czujnik ładowania ciśnienia i Nic wiecej raczej byc nie może
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier ma compacta przyjaciel też ma i jakos palą im po 5 litrów Jak bym komputer pod którego mógłbym podpiać swoja beti juz dawno by to było zrobione lecz niestety nie mam ale ja Mysle ze jest brudny zawór egr problem z intercoolerem może bydz dziurawy i nie ląduje tyle powietrza co potrzeba ewentualnie Mysle ze jeszcze czujnik ładowania ciśnienia i Nic wiecej raczej byc nie może

 

EGR możesz odłączyć poprzez zaślepienie wężyka podcisnieniowego...

IC sprawdzasz pod obiciążeniem (3bieg i gaz w podłoge) i słuchasz czy syczy, można też na postoju przegazować...

czujnik cisnienia doładowania masz w kolektorze wystarczy wyjac i acetonem przemyć końcówkę jeżeli jest w oleju/nagarze...

 

jak jesteś mechanikiem to sciagasz INPĘ i kupujesz kabelek i masz wszystko jak na dłoni... zapewne wiesz ze nowoczesnego diesla nie zdiagnozujesz w 100% na słuch/węch/smak... :mrgreen:

 

a co do utraty mocy/zwiekszonego zużycia paliwa (chodz 6l to akceptowalny wynik) to mylisz sie kolego jest jeszcze kilka czynników które wpływają na zmianę tych wartości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zapominaj o elektrozaworkach turbiny i egr (chociaż ten akurat nie ma za dużo do gadania) i wymień wężyki podciśnienia, kup silikony 3mm i 4 metry. Od razu wywal klapki z kolektora ssącego, jak jesteś mechanikiem to zapewne znasz temat, ale jakby przypadkiem nie, to masz :P

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225

Radzę nie analizować po co są i co dają, bo było paru takich, tylko wywalać :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego o tym pisze jak tylko widzę, że ktoś niedawno kupił auto z tym silnikiem :8) zarezerwuj sobie jakieś 5 godzin, bo od razu warto wymienić wężyki na sylikony (przy zdjętym kolektorze łatwiejszy dostęp), na allegro jakieś 9 zł/m i wyczyścić porządnie kolektor i egr :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam również:

 

- przewody paliwowe :arrow: 1m średnica wewnętrzna 3.2mm;

 

- wymień kompletną odmę, bo sugerując się 02r jest u ciebie filcowy filtr a najlepszym rozwiązaniem jest separator ;).

 

 

Pozdrawiają hobbyści :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis u dobrego mechanika i powiedzial ze cooler dziurawy mam kilka takich pierdul do zrobienia typu uszczelki np przy turbo Jak jest taki kruciec od smarowania Jak zrobię wszystkie wycieku i moc kupuje cooler i jadę obrazu na programik dzis też Mechanik zaslepil mi egr i powiem szczerze moc wróciła ale to nie to samo co ma byc bo jeszcze kule ma dziurę Jak zrobię wszystko to napisze co i Jak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.