Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

tym razem ja odkopię temat.

Otóż jestem nowym posiadaczem e91 318d (143KM) z 2008r. Niestety również mam problem falujących obrotów (widać to głównie na zimnym silniku).

Nie znam za bardzo historii pojazdu, jednak z informacji przekazanych mi od sprzedającego, to w ostatnim czasie wymieniany był rozrząd i wycięty DPF.

Ja natomiast zakupiłem używany EGR i został on wymieniony. Ponadto wzbogaciłem zbiornik paliwa preparatem Liqui Molly Diesel Spulung.

 

W związku z tym, że problem nie ustąpił auto przekazałem do warsztatu specjalizującego się w marce BMW - ten jednak jak twierdzi nic nie wykrył (wykasował jedynie stare błędy. najnowszy był związany z EGR - nie skasowany po wymianie tej części) - brak nowych błędów.

 

Próbowałem również odłączać czujniki (jeden przy filtrze powietrza, drugi przy przepustnicy), niestety bez różnicy - obroty cały czas falowały.

 

Poniżej filmik na którym widać problem (po świeżym odpaleniu; po lekkim rozgrzaniu; oraz na gorącym). Być może ktoś ma/miał/rozwiązał ten problem?

 

https://drive.google.com/open?id=0B2sBWDh0hIoMS1lPSkt4Nzk5RWM

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Znajomy mechanik mi mówił, że jak falują obroty na jałowym biegu to albo wtryski albo pompa paliwa, możesz też odpiąć przepływomierz powietrza i sprawdzić czy są jakieś zmiany aczkolwiek to raczej nie będzie przepływka. Niektórzy handlarze mówią, że diesel tak ma, że obroty falują - ciekawe czy ktoś się na takie teksty nabiera?. A czy po zakupie auta zmieniałeś filtr paliwa ?

 

Pozdrawiam

 

edit: może rozrząd ktoś spartolił ?, może inni koledzy się wypowiedzą mający doświadczenie z rozrządem..

Opublikowano

Przyszło mi do głowy, że może to być filtr paliwa bo ja go po zakupie nie zmieniałem (choć sprzedający twierdził, że on go wymieniał podczas wymiany oleju - czyli jakieś 2000 - 3000 km od aktualnego stanu licznika).

Umówiłem się ponownie do warsztatu - mam już jakąś listę możliwych przyczyn (zebranych m.in. na tym forum) którą wskażę mechanikowi. Mam nadzieję, że to nie rozrząd bądź inny równie drogi w naprawie zabieg.

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zimny, ciepłym czy nie ma to znaczenia? Jak wyglądają wtedy korekcje? Jakieś błędy są? Świece żarowe kiedy były zmieniane? Kopci przy tym?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świece żarowe kiedy były zmieniane?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Świece i sterownik sprawdzone, grzeją. To nie jest falowanie przez świece i sterownik. Muszę sprawdzić czy nie ma gdzieś nieszczelności przy kolektorze.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam. Miałem to samo.

Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia paliwa pompy wtryskowej nr.13 51 7 797 875

Po wymianie obroty są idealnie równe.

 

Potwierdzam. U mnie też to było przyczyną. Nie było błędów na kompie. Korekcje OK. Na inpie było widać skaczące ciśnienie w listwie paliwowej. Po wymianie równo i bez falowania.

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, odświeżam temat, bo zamiaruję wymienić ten zawór 13517797875. Pytanie, czy zawór firmy "NTY" który jest dostępny, na alledrogo będzie okej? Czy jednak trzeba inwestować w bosha??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.