Skocz do zawartości

[e91] 2.0d 177km urwana klapka!


bossmir

Rekomendowane odpowiedzi

Do dziś czytałem i słuchałem o padających rozrządach w silnikach 2.0d jako ciekawostka... jak yeti o którym wielu mówi a nikt nie widział.

Niestety dziś zasieję grozę ;)

Stało się i to niespodziewanie bo bez wcześniejszych objawów (rozrząd pracował w miarę cicho).

Silnik jedynie trapiła czasami choroba pt. "zamulanie" ale to inny temat.

Rozrząd umarł bardzo spokojnie bo po wyłączeniu się silnika (start-stop w korku) już nie odpalił.

 

DEMENTUJĘ

wstępna diagnoza okazała się mylna-rozrząd żyje.

urwała się klapka kolektora ssącego

Edytowane przez bossmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Znajomemu w e60 520d też dzisiaj padł, wyłączył auto u mnie pod garażem i już się nie dał odpalić, laweta serwis no i diagnoza ze lanuch sie poszedl kochać. 211 tys przelotu w serwisie powiedzieli ze teraz podczas upalow juz chyba 6 auto w ciagu tygodnia sie pojawilo z tym samym, w sumie ciekawa sprawa....

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to pewne że to rozrząd? Diagnoza potwierdzona?

Silnik uszkodzony, czy skończy się tylko na rozrządzie?

 

N47 143km i 177km to ciekawe i ekonomiczne silniki, ale ten nieszczęsny rozrząd :duh:

Wychodzi na to, że do 200 tyś km przebiegu wymiana rozrządu raczej obowiązkowa. Szkoda że taka skomplikowana i pewnie kosztowna.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe w serwisie na tyle kosztowna że raczej taniej kupić sam słupek na allegro, niż się w to bawić. gdzieś czytałem ze w serwisie to naście K zł :)

choć ta informacja wydaje mi się ciut naciągana, bo co tam ma tak naprawdę kosztować naście tysięcy zł.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykra sprawa , widac ze to nie jest YETI bo takie przypadki zdarzaja sie coraz czesciej ...

Troche BMW strzelilo sobie samoboja ztym rozrzadem ... Z tego co pamietam rozrzad jest od strony skrzyni/ sciany grodziowej w N47 a wiec i jego wymiana pochlonie wiecej pracy = wiecej kasy... i Co wymieniac go jak na pasku mimo ze jest na lancuchu :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Pza ASO koszt to 3-4k z robocizna wiec nie jest AZ tak strasznie po 200.000 km , a ceny w ASO przemilcze bo nie ma o czym mowic :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-4 k niby nie duzo , ale wychodzi 4 razy drozej niz wymiana rozrzadu w 2.0TDI CR ...a tam przynajmniej wymieniasz bo wiesz ze musisz(pasek) . Moim zdaniem wtopa i to konkretna... to nie jest lejacy wtryskiwacz/pompa wody/kolo pasowe ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
ja mam przebieg 91tkm chyba nie musze sie obawiac (N47 ) :roll:

 

Midzisiaj stuknelo 100k i mimo ze rozrzad halasuje od 4 lat i 70 tys km ( tyle mam auto) to nic sie nie dzieje :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to zaczyna byc troche nienormalne. :duh: :duh:

Ktos kupuje samochod np 3-4 letni. Placi za niego niemale pieniadze jak na dzisiejsza ogolna drozyzne w kraju. I praktycznie nie moze spokojnie jezdzic bo nie dzis a za dwa tygodnie moze przyjsc koszt 4tys :mad2: :mad2: :mad2:

To nie sa samochody 15 letnie klejone u pana Kazia w szopie .

 

Co sie stalo z taka marka. ???

Wczesniej mialem inne bmw i nie mialem obawy jezdzic. Teraz zastanawiam sie czy dzisiaj wroce na lawecie czy nie.

 

Dobra generacja BMW moim zdaniem skonczyla sie na E46 , E39

 

szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem auto od mechaniora, który wydał tak przykrą diagnozę i przewiozłem do swojego speca aby oszacować zniszczenia motoru.

Wstępna diagnoza okazała się jednak mylna - niepotrzebnie zasiałem grozę.

Okazało się, że rozrząd jest cały i zdrowy !

Stało się jednak to o co drży prawie każdy użytkownik nowoczesnego silnika ZS - URWAŁA SIĘ KLAPKA KOLEKTORA SSĄCEGO!

Teraz grozę zasiałem z innej strony.

 

Pytanie do tych, których spotkało to samo:

Czy wystarczy wymiana kolektora ssącego (+pokrzywionego zaworu na cylindrze do którego dostała się klapka) i po problemie?

Jak to u Was wyglądało ?

Gdzie polecacie zakup kolektora (korzystnie cenowo i na fakturę) ?

 

Swoją drogą nie spodziewałbym się że urwana klapka potrafi "zablokować" silnik (wyobrażałem sobie, że zostanie "zmielona").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wywal klapki i tyle...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trochę powęszyłem temat, to te klapki jednak są potrzebne, może nie tyle do jazdy co do gaszenia auta, trochę się śmiałem z tego ale jednak ma to sporo, nawet mój mechanik mówi, że te klapki służą też do gaszenia, choć jego zdaniem 10x lepsza była by jedna duża klapa na przepustnicy ( której brak w większości starszych modeli ) na wlocie do kolektora ssącego. Fakt faktem można je wywalić bez większej jak nie żadnej szkody dla silnika i reszty rzeczy, choć nie będzie to tak płynne zatrzymanie jak klapkami.

 

Mimo iż to dziadostwo proponuję zacząć od inspekcji swoich klapek i cenie ich stanu ewentualnie okresowego czyszczenia i sprawdzania, i wtedy jak któraś będzie podejrzana to albo zmienić kolektor albo je wywalić w piździec.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczuwam nieznaczną różnicę w gaszeniu auta, gaśnie czasem jakby pół sekundy dłużej. Ale czy to jest argument, żeby nie wywalać klapek? Wole jeżdzić i spać spokojnie niż mieć wszystko tak jak sobie BMW zaplanowało i kitrać kase na większą naprawę.

 

Za możliwosć urwania się klapki w kolektorze w dość świeżym silniku konstruktorzy w BMW powinni być postawieni pod murem z plutonem egzekucyjnym, zwłąszcza, ze problem jest im znany ze starszych M47N i M57N

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak co fakt to fakt, pytanie jak na dłuższą metę ma to znaczenie dla silnika, ja moje skontrolowałem i są w bdb stanie wyczyściłem chodzą płynnie i równo postanowiłem je zostawić, będę zmieniał świecę niedługo to znowu zobaczę w jakim są stanie, mój kolega ma zrobione kolo 240-250k po chipie i dalej ma klapki. Z tego co się orientowałem to głownie ten problem w starszych 3.0D występował.

 

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie trochę powęszyłem temat, to te klapki jednak są potrzebne, może nie tyle do jazdy co do gaszenia auta, trochę się śmiałem z tego ale jednak ma to sporo, nawet mój mechanik mówi, że te klapki służą też do gaszenia, choć jego zdaniem 10x lepsza była by jedna duża klapa na przepustnicy ( której brak w większości starszych modeli ) na wlocie do kolektora ssącego.

 

Klapki w kolektorze ssącym nie służą do delikatnego wygaszenia silnika tylko do wprawienia powietrza w zawirowania przy wolnych obrotach silnika co ma się przełożyć na lepsze spalenie mieszanki i razem z tym poprawa emisji spalin, za delikatne wygaszanie silnika służy przepustnica która jest przed zaworem EGR i posiadają ją modele z DPF-em, ja pozbyłem się klapek z kolektora i nie ma żadnej różnicy w gaszeniu silnika.

 

Tu mozna zobaczyć jak kolega z forum zamontował taką klapę gaszącą do E46 320d i jaka jest poprawa w wygaszaniu silnika:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie każda bmka ma, klape w przepustnicy, :) moja np nie ma przepustnicy co za tym idzie klapy :), i te klapki po gaszeniu i braku podcisnienia się zamykają i gaszą silnik takie 2w1, bo te zawirowania powietrza to tam tyle daje co nic tak naprawdę. I jak bym miał przepustnice z klapą to pewnie że bym to wywalił w piździec, tak to wole je kontrolować myślę raz na 2-3 wymiany oleju. A swoją drogą ciekawe jak wygląda dołożenie takiej klapy do mojej E90 ona fabrycznie bez dpfa. W sumie tam wisi kabel z taką zabudowaną wtyczką widać ze powinna pasować tylko musiał bym chyba CAŁY egr zmienić z przepustnicą, będzie to tak banglać ?? robił ktoś taki myk ?

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
niestety nie każda bmka ma, klape w przepustnicy, :) moja np nie ma przepustnicy co za tym idzie klapy :), i te klapki po gaszeniu i braku podcisnienia się zamykają i gaszą silnik takie 2w1, bo te zawirowania powietrza to tam tyle daje co nic tak naprawdę.

 

Dlatego napisałem że nie mają wpływu na gaszenie silnika ponieważ kolektor w 2.0d ma 8 kanałów dolotowych a klapki przy wolnych obrotach są zamknięte tylko przy 4 i dlatego ich brak nie ma wpływu na gaszenie.

 

 

 

A swoją drogą ciekawe jak wygląda dołożenie takiej klapy do mojej E90 ona fabrycznie bez dpfa. W sumie tam wisi kabel z taką zabudowaną wtyczką widać ze powinna pasować tylko musiał bym chyba CAŁY egr zmienić z przepustnicą, będzie to tak banglać ?? robił ktoś taki myk ?

 

Skoro w E46 136KM i 150 KM dało się ją dołożyć to u ciebie tym bardziej się da, zagadaj do kolegi ROGER-NYSA bo on się tym zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji że raczej na 100% mam tam wtyczkę z prądem do tego to myślę, że montaż tego http://allegro.pl/bmw-3-320d-e90-przepustnica-163-km-i2520442624.html , http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=przepustnica+E90  i wpięcie wtyczki załatwia sprawę. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z racji że raczej na 100% mam tam wtyczkę z prądem do tego to myślę, że montaż tego http://allegro.pl/bmw-3-320d-e90-przepustnica-163-km-i2520442624.html , http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=przepustnica+E90  i wpięcie wtyczki załatwia sprawę. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.

 

Może to być jedynie kwestia kodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pytanko za 100ptk czy inapą to zakoduję sobie sam ?? na zwykłym interfejsie czy to grubsza sprawa ??

 

http://allegro.pl/przepustnica-bmw-3-iii-e90-e92-e93-3-0d-i2519640997.html tu akurat od 3.0D ale gośc tu hamsko upierdzielił wtyczkę i właśnie taka wtyczke mam przyczepioną w okolicy egru u siebie.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To pytanko za 100ptk czy inapą to zakoduję sobie sam ?? na zwykłym interfejsie czy to grubsza sprawa ??

 

Inpą na pewno nie ale może DIS-em lub NCS-em, napisz do Rogera na PW a dowiesz się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.