Skocz do zawartości

E46 320i 2.2L 170 Dyferencjał, przeniesie drgań luzów. FILM


radmak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W związku z tym, że w moim aucie zaczęło być słychać dziwne stuki przy manewrach na pół sprzęgle postanowiłem oddać auto do mechanika.

Ten stwierdził, bez zdejmowania skrzyni, że stukot dochodzi z wnętrza skrzyni i ta kończy swój żywot.

Kazał mi zakupić drugą skrzynię co też uczyniłem.

Po włożeniu drugiej skrzyni, dźwięk jest ten sam i nic się nie zmieniło ...

Teraz mój mechanik twierdzi, że to wina dyferencjału, który przenosi luzy i drgania po moście i stąd dźwięk słyszalny w skrzyni, a nie w nim.

Czy jest to aż tak możliwe, aby uszkodzony dyferencjał objawiał się stukotem w skrzyni biegów ?!

Proszę o porady bo już siły nie mam, na to wychodzi że kupiłem drugą skrzynię bez potrzeby .

Jestem trochę załamany tym faktem, gdyż mam teraz dwie skrzynie i zero poprawy jeżeli chodzi o ten stuk.

Edytowane przez radmak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu skrzynie bym sprzedał ,skoro nie ma poprawy a drugą sprawą którą bym zrobił to zmienił mechanika. W sumie powinien oddać Ci kasę za tą skrzynie , skoro postawił złą diagnozę . Poczytaj forum E46 bo jest parę tematów o stuku podczas zmiany biegów - u niektórych to luźne tuleje dyferencjału,łącznik elastyczny na wale napędowym,wyrobiony krzyżak w wale napędowym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filon z otwocka też przyglądał się mojej e46, stwierdził że guma z tyłu dyferencjału jest uszkodzona i wymienił ją na wzmocnioną lamfordera.

Przy tych oględzinach przefiskał auto pod wzlędem typowych wad tego modelu i nic oprócz tej gumy nie stwierdził.

Dźwięk wg. niego też wydobywa się z skrzyni biegów ale bez jej zdjęcia nic więcej nie powie.

Skrzynie zrzucał mi ten pierwszy mechanik, co kazał mi kupić drugą...

Teraz chce dyfer zrzucać, bo twierdzi że to jego wina ....

Na wale nie ma luzów, podpora wału jak i krzyżaki podobno są w stanie bdb.

Ja, Filon, Pan Krzysztof z Zacisza po takich objawach obstawiamy koło dwumasowe.

Mój mechanik stwierdził : "jest w idealnym stanie, tylko zdemontować i sprzedawać dalej" nie wiem jak on to stwierdził skoro nie zdjął nawet sprzegła ;/

Dodam, że auto miało wymieniane sprzęgło 10 tys km temu, na zasadzie regeneracji tj. nowe okładziny tarczy, nowe łożysko i splanowany docisk. Cała ta operacja miała miejsce w serwisie na burakowskiej w Warszawie.

Jestem załamany trochę i nie wiem co dalej robić auto mam od nie całego miesiąca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie skoro pan mechanik po węchu twierdzi że koło dwumasowe jest w stanie idealnym to już jak dla mnie jest trochę naciągane. Bo rozumiem,że doświadczony mechanik po odgłosach może się dużo dowiedzieć ale ja na twoim miejscu faktycznie sprawdził bym koło dwumasowe . Skoro cała reszta jest w dobrym stanie - a może próbowałeś wymontować zwężkę wysprzęglika ? Podobno po tym zabiegu paru osobom ustały stuki . Nie załamuj się,na pewno znajdziesz przyczynę tego zachowania . :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem trochę załamany tym, że zostałem naciągnięty na koszta zakupu drugiej skrzyni i braku doświadczenia z strony mechanika.

Wg nich stara skrzynia ma uszkodzone łożyska i synchronizatory 1 i 2 biegu. Dziwna sprawa, że podczas jazdy biegi te wkładam małym palcem i nic nie zgrzyta nie wyje ....

Jak też można ocenić dany element, że jest sprawny bez jego demontażu.

A bez tej zwężki da się jeździć ?

Może masz jakiś rysunek techniczny jak to wygląda i czy samemu da radę przeprowadzić taki zabieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę samemu to zdjąć tylko przydał by się kanał do tego ,tutaj masz rysunek z realoem. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AV12&mospid=47637&btnr=21_0094&hg=21&fg=10 NR 15. po zdjęciu do wysprzęglika wkręcasz bezpośrednio przewód(dobrze przed przystąpieniem do tego jest zacisnąć czymś go żeby płyn nie kapał ) no i po całej procedurze odpowietrzasz jak hamulce(ktoś pompuje,przytrzymuje a ty odkręcasz zaworek i patrzysz czy jest powietrze ,możesz się pokusić o wymianę płynu przy tym .

 

Podobno bez zwężki ma się większe panowanie nad sprzęgłem,można precyzyjnie nim sterować, co jest przydatne przy zabawie na półsprzęgle. Może opisz jeszcze w skrócie swoje BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok chciałem tego się dowiedzieć żeby w dobrym dziale szukać , ale jak widać trafiłem w sedno . Jak już to zdejmiesz to zdaj nam tutaj relację czy to coś dało bo u mnie mam podobny problem ale z braku czasu(wesele 01.09.2012) nie wymontowałem jeszcze tej zwężki.

Aha jak by nie było poprawy możesz ją spowrotem zamontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie od mojego dawnego zaufanego mechanika.

Po słuchaniu słuchawką jak pan doktor, stwierdził że w dyfrze nic co by miało niepokoić się nie dzieje jest cicho, to samo w skrzyni.

Podejrzewa, że coś z wałem jest nie tak.

Zdziwiło go strasznie, że mechanik jak wymieniał mi uszczelniacz tylnego dyferencjału nie ściągnął rury wydechowej oraz nie rozpiął w połowie wału tylko ten zwisał sobie bezwładnie ...

Jutro ma zdjąć sam wał i zobaczy czy tam nie ma przyczyny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne spostrzeżenia :

- wał był nie dokręcony na środku, na tak zwanym wieloklinie.

- ogółem wszystko poskręcane po robocie po łepkach.

- podpora wału, łącznik elastyczny, krzyżaki stan idealny.

- dyfer ma lekki luz na wejściu ale to nie przyczyna tego walenia w skrzyni

 

Podsumowanie, wszystko skłania się do dwumasy.

Skrzynię biegów wymieniłem na darmo ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
KoleSkrzynię biegów wymieniłem na darmo ....

 

jest jeszcze inna możliwosc - mało prawdopodobna ale istnieje - skrzynia którą zakupiłes - również jest zużyta

 

jesli brales skrzynie niewiadomego pochodzenia, to jest możliwosc , ze ma ona duzy przebieg

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KoleSkrzynię biegów wymieniłem na darmo ....

 

jest jeszcze inna możliwosc - mało prawdopodobna ale istnieje - skrzynia którą zakupiłes - również jest zużyta

 

jesli brales skrzynie niewiadomego pochodzenia, to jest możliwosc , ze ma ona duzy przebieg

 

Szczerze w to wątpię gdyż skrzynia, którą kupiłem z zew wyglądała jakby została ściągnięta z magazynu z BMW jako nowa.

Nie nosiła śladów eksploatacyjnych takich jak osady po kałużach, błocie itp.

Dodam, że nie była myta do sprzedaży, bo to łatwo rozpoznać (utleniające się aluminium) i była najdroższa z pośród 10 które miałem do wyboru u kolesia zajmującego się rozbiórką tylko e46 w Wawrze.

Mój mechanik też wykluczył, żebym trafił drugą z takim samym uszkodzeniem, przynajmniej by inaczej dźwięki wydobywała ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość stuków w układzie przeniesienia napędu w BMW pochodzi ze ...skrzyni. Prawdopodobieństwo, że kupileś skrzynię z problemem jest więc duże.

 

A to że skrzynia była z zewnątrz ładna? Gdy sprzedawałem swoj automat myjka i detergent poszedł w ruch i była ładniejsza niż nowa. Tyle, że ja sprzedałem sprawny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobne problemy,winowajca okazal sie waal napedewy.

 

Wał został ściągnięty, sprawdzone wszystkie jego słabe punkty i jest w stanie idealnym.

No nic na razie pojeżdżę tak i w Październiku zrzucimy skrzynię drugi raz i tym razem zostanie porządnie sprawdzony cały układ sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak. Jak stuki Ci się zaczęły po wymianie sprzęgła to masz gotową odpowiedź.

W tych autach za wiele stukać nie ma co. Masz łącznik elastyczny ale waliłoby i trzęsło budą tym bardziej im wyższe obroty.

Potem podpory wału są. Poduszki silnika i skrzyni - możesz zmienić jeśli tego nie robiłeś.

 

Natomiast dwumas jest bardzo prawdopodobny. Gość od sprzęgieł Ci go nie sprawdzał? Przy walniętym dwumasie chyba nawet w benzynie przenosiłby się drgania na budę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak. Jak stuki Ci się zaczęły po wymianie sprzęgła to masz gotową odpowiedź.

W tych autach za wiele stukać nie ma co. Masz łącznik elastyczny ale waliłoby i trzęsło budą tym bardziej im wyższe obroty.

Potem podpory wału są. Poduszki silnika i skrzyni - możesz zmienić jeśli tego nie robiłeś.

 

Natomiast dwumas jest bardzo prawdopodobny. Gość od sprzęgieł Ci go nie sprawdzał? Przy walniętym dwumasie chyba nawet w benzynie przenosiłby się drgania na budę.

 

Auto kupiłem już, jako te które 10 tys km temu miało zregenerowane sprzęgło w warsztacie na Burakowskiej w Warszawie.

Nie wiem czy sprawdzali wtedy dwumas.

Obecny mechanik, który naciągnął mnie na wymianę skrzyni bez rozbierania poszczególnych elementów sprzęgła ( docisk, łożysko tarcza ) stwierdził, że jest w takim stanie, że tylko wymontować i sprzedawać jak nowe.

Nie wiem na jakiej podstawie to zweryfikował, chyba ma rentgen w oku.

Fakt faktem, że temu mechanikowi-naciągaczowi już nie wieże, więc pozostaje zrzucić po raz drugi skrzynię, a być może ten zestaw po regeneracji już szlag trafił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sprzegla.com/kontakt/kontakt-Marek-Radzikowski.html

 

Tutaj powinieneś się udać. Z tego co wiem najwięksi spece od sprzęgieł tam u was.

Jeśli coś tam wali, to Ci to powiedzą.

 

BTW - dwumasów się nie regeneruje, tylko wymienia. Nawet na ich stronie to napisano. Generalnie to powszechnie znany, nawet z tego forum fakt. Potwierdzony w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radmak sprawdzales wal na wywazarce? Bo na oko to trudno wszystko dokladnie posprawdzac.

 

chyba raczej nie sprawdzali ...

Ale z drugiej strony jak mógłby się popsuć tak nagle ?

Może przez to, że przy wymianie uszczelniacza z tyłu nie został zdjęty tylko zwisał sobie bezwładnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie wału nie ma nic do rzeczy. W ukladzie przeniesienia napędu jest tyle zebatek i zębateczek, że stukać może wszystko. Od sprzęgła do przegubu przy kole.

 

Popieram, jak wal jest niewywazony, to tak napieprza, ze to nie byloby male stukanie tylko praca jak w Ursusie z 1945, pracujacego na 3 cylindry.

Ktos mial taki przypadek tak nawiasem, nie trzeba szukac ze stetoskopem wtedy.

 

Stawialbym raczej na dwumase. Chociaz slyszalem kiedys o czym takim jak stukanie na panewce? Niemniej jednak nie wiem z czym to sie je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.