Skocz do zawartości

W ostatnim cylindrze zaczęło stukać 2.5 TDS


dom2323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj czyściłem egr i kolektor dolotowy - autko nawet lepiej się zachowywało podczas jazdy próbnej, ale jak dojezdzałem pod dom i zostawiłem auto na wolnych obrotach zaczęło coś świszczeć w rytm pracy silnika - wolne obroty nieznacznie spadły, chwilę potem z okolic 6 cylindra tj pierwszy od ścianki grodziowej pojawił się głośny metaliczny stukot wraz z tym świszczeniem . Co to może być ? ropa zaczeła sie lać z wtrysku przy tym cylindrze. NIe wiem dokręcić go? Sprawdzałem kolektor jest dobrze dokręcony

Co robić jak żyć ? :)

BMW E39 2,5 TDS

przebieg 500000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha jeszcze jak dodam gazu wszystko cichnie auto bardzo ładnie słychać ładnie wchodzi na obroty przyśpieszenie ok nie wiem czy dymi bo było ciemno

zazwyczaj wiem ze zadymi przy 3000-3500rpm ale to chyba normalne bo to czarny zdrowy dym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tdsie sa hydrauliczne popychacze. Na jakim oleju jeździsz?

Wtrysk szósty mokry? Czy czwarty-sterujacy?

Sprawdż,czy przelewy są szczelne-szczególnie przy króccach na wtryskach.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w e39 2.5tds nie chodził na 6 cylinder silnik nie równo pracował ale na wysokich obrotach ok nie wiedziałem co jest najpier kombinowałem z wtryskami ciagle sie zapiekał 6 az w koncu wziełem odkręciłem kolektor ssacy i zobaczyłem nie domkniety zawór ssacy w kolektorze była śrubka która wskoczyła na chwile do zaworu i go zgieła musiałem zwalać głowice . Jak jeżdziłem po mechanikach każdy mówił co innego chcieli mi już pompe zwalac dobrze ze sam sie za to wziełem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelewy ok, na wolnych nie dymi na niebiesko tylko jak go przeciągne na ok 4 tyś obr to czarno mam za samochodem, chodzi równo, w silniku 15w40 bo już pół bańki ma zrobione zastanawiam się nad odgłosem pracy silnika bo w tym 6 cylindrze coś jednak hałasuje chyba podjadę do jakiegoś speca niech obejrzy te zawory

czy wasze tdsy też tak klekoczą na wolnych obrotach?

jak kolektor był zdjęty to tam żadnych klapek nie widziałem kolektor plastikowy

6 cyl mokry ale jakoś strasznego wycieku nie ma

ale jak ruszam kabelkami od wtrysku sterującego wyraznie słychać zmiane odgłosu pracy silnika czy ten czujnik do którego dochodzą kable od wtrysku powinien luzno chodzić jakby był osadzony w jakiejś gąbce?

a czy jest ktoś z częstochowy i ma jakiegoś speca od diesli? bo jeżdze od 13lat ale nigdy nie musiałem odwiedzać żadnego warsztatu (oprócz blacharskiego) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolektor był zdjęty to tam żadnych klapek nie widziałem kolektor plastikowy

Zgadza-M51 polift to i kolektor plastik. A klapek żadnych tam nie ma.

Możliwe że popychacze sie kończą..

Klekocze tak twardo jak TDI?

A rozrząd kiedy wymieniałeś?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podłanczałes pod komputer jak cos sie dzieje ze sterujacym wtryskiem to powinien ci to wykryc .Ale ja na twoim miejcu odkręcił bym klawiature zobaczył w jakim stanie sa popychacze moze nie otwierają do konca zaworu .

Nie chcem cie straszyc ale moze masz gniazdo zaworowe wytarte ,ale od czegos trzeba zacząc zmierz cisnienie w cylindrach albo znajć speca który rozbierał taki silnik i wie co tam w trawie piszczy powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd? możliwe że nigdy nie był wymieniany

ale zaraz jak to polift przecież auto jest z 1996r pierwsze lata produkcji tego modelu a lift był bodajże w 2000r dobrze myśle?

Tak,jak Rober napisał-podłącz pod kompa,bedziesz też wiedział w jakim stanie jest rozrząd (pływający kąt wtrysku).

Ogólnie w tdsach trwałośc rozrządu to ok.200-250tys.km,wiec jeżeli nie był jeszcze wymieniany to gratulacje.

Co do poliftu-to masz racje-e39 miało lift po 10.2000r,ale ja miałem na myśli lift silnika-przedliftowe M51 montowane w E34 i E36 miały np.alu kolektor dolotowy,nie miały przepływki (tylko czujnik w kol.dolot.) i pare innych drobiazgów. W E39 są montowane tylko polifty ( M51TUD25).

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kąt wtrysku bierze się z odczytu wtrysku sterującego na 4 cylindrze i nie ma nic wspólnego odczyt kompa z rzeczywistością.

Ja mam ponad 300 na rozrządzie i nic się nie dzieje(nie słychać go),nie wiem skąd twoja wiedza na temat rozrządu TDS-a.Poza tym pierwszy objaw wyciągniętego łańcucha to gorszy rozruch.Ja miałem uszkodzony wtrysk sterujący i komp pokazywał kąt wtrysku "0",auto jeździło normalnie bez żadnych skutków ubocznych tyle, że kontrolka DDE się świeciła.Jak miałem kąt wtrysku 0 to pewnie znaczyło że rozrządu w ogóle nie mam?

Rozrządy wylatują spokojnie po 500 i więcej,wiadomo że coś się zawsze może zdarzyć to tylko maszyna.

Nie ma czegoś takiego jak M51 przed i po lifcie.Silniki w E34 i 36 miały aluminiowe kolektory inny EGR i wcześniejsze nie miały przepływki.W E39 był tylko i wyłącznie jeden TDS-z plastikowym kolektorem ssącym.Do niego jest przykręcony na śruby EGR i na dolocie(okolice filtra powietrza) jest przepływka Pierburga.

Wszystkie wtryski muszą siedzieć sztywno.Sterujący jest do dawkowania wachy dlatego jak jest uszkodzony,a wszystko na to wskazuje to może być cyrk.

Po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku jest rzeczą normalną,że wali olejem bo praktycznie przy samym korku pracuje łańcuch rozrządu i koło od wałka.

Zrób ten wtrysk i auto będzie latało.Nie ma co się wpędzać w kompleksy.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ponad 300 na rozrządzie i nic się nie dzieje(nie słychać go),nie wiem skąd twoja wiedza na temat rozrządu TDS-a.

 

 

Stąd ma tą wiedzę, ze widział pewnie kręcone TDS-y. Pewnie nie jednokrotnie miały ponad 700tys przekręcone o pół mln do tyłu, dlatego mówi się że przy 200tys się wymianie rozrząd. Co jest głupotą. Spokojnie 500tys można jeździć i nic się nie dzieje. Chyba, że leje się lipny olej. Dużo ludzi słyszy że TDs to TDS tamto. :) Lubię posłuchać takich ludzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci radze jechac do fachowca jak sam sie zabardzo nie znasz mi terz mówili o wtryskach jak zaczeło mi stukac zmieniłem same koncówki koszty 670zł bosh z regulacja nie pomogło chcieli mi pompe zwalac bo niby nie dawała równo ,terz sie zabardzo nie znam na mechanice pojazdowej bo jestem z zawodu elektrykiem ale znalazłem fachowca gośc prawie na emeryturze posłuchał pracy silnika nie gadał że moze to a może tamto tylko odkręcił wtryski zmierzył ciśnienie i mówi ze coś sie dzieje w cylindrze najprawdopodobniej zawór nie domknięty ale zeby sie upewnić na 100 procent zwalił kolektor ssący i klawiature, jakieś 15 min roboty i było wszytko widać 2 zawory były nie domknięte. W twoim przypadku może być pierdoła albo cos poważnego jak ci sie urwie zawór to dopiero ci sie narobi problemów z stukami w cylndrze nie ma co lekceważyc zapłacisz pare złoty mechanikowi za diagnoze i bedziesz spokojny chyba że wolisz samemu wymieniac wszystko pokolei az w koncu trawisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd ma tą wiedzę, ze widział pewnie kręcone TDS-y. Pewnie nie jednokrotnie miały ponad 700tys przekręcone o pół mln do tyłu, dlatego mówi się że przy 200tys się wymianie rozrząd. Co jest głupotą. Spokojnie 500tys można jeździć i nic się nie dzieje. Chyba, że leje się lipny olej. Dużo ludzi słyszy że TDs to TDS tamto. :) Lubię posłuchać takich ludzi

Wymieniał-stąd wie.

EDIT:

CIHY525-tak,wartośc kąta wtrysku jest jest pobierana z czujnika wzniosu i jest to wartosc rzeczywista,wystepująca w danej chwili,a nie wzieta z mapy. A wiec jednak ma dużo wspólnego z rzeczywistością.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.