Skocz do zawartości

[E46 318i] Czy to DISA ?


cydor

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wziąłem się za DISE. Odkręciłem i jest około minimetrowy luz poprzeczny na klapce:

 

 

Ale zastanawia mnie co dokładnie daje taki dziwny dźwięk(

) bo wydaje mi się, że nie sama klapka tylko mechanizm nią sterujący jest porostu zepsuty. Po odłączeniu DISY i włączeniu silnika oczywiście zaczął pracować normalnie bez tego okropnego dźwięku. Jak w środku zbudowany jest ten regulator ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh to ciekawe. Przyznam że nie odłączałem samego sterowania. W środku jest najzwyklejsza membrana ze sprężyną powrotną oraz zawór sterującym podawaniem podciśnienia na nią. Chyba że membrana przepuszcza i podciśnienie ciągle "nadrabia" i trzepie klapką? Z drugiej strony kiedy zniwelowałem luzy to była cisza na jakiś czas. HGW..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem ten dłuższy wężyk od zbiornika potem to już tylko ssać :) Co do podciśnienia to w sumie nie wiem jakie panuje w kolektorze no i jest jeszcze jedno ale - disa działa powyżej określonych obrotów. Na wolnych zawór nie podaje podciśnienia a wtedy klepie najbardziej co by wskazywało jednak na nieszczęsne luzy na klapce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor DISA po przekreceniu stacyjki sie zamyka i nie daje "krotkiego dojscia powietrza"

Po przekroczeniu 3,5tys obr/min zawor sie otwiera i daje "krotkie dojscie powietrza" tzw. mala turbinka

W moim przypadku nie bylo zadnych bledow w kompie.

Na wolnych obrotach CISZA, slychac bylo tylko jak dalem gaz na MAX i przy zejsciu bylo slychac chrobotanie.

Odlaczylem DISE (kostaka) i teraz nic nie slychac.

Aktualnie mam DISE zaslepiona i odlaczona. Minus w tym taki ze pow. 3,5 rpm nie czuc odejscia tylko normalnie sie zbiera (chodzi jak 105KM - 316i, silnik taki sam jak w 318i tylko bez zaworu DISA).

No i wywala blad ze jest brak DISY pow. 3,5 rpm. Jak znajde dobra to oczywiscie zamontuje.

 

DISE sprawdzic da sie bardzo latwo. Odlacz wtyczke od DISY i odpal silnik. Zobaczysz czy tak samo bedzie czy lepiej.

Moim zdaniem nie jest to DISA tylko cos innego. Moze sie myle ale po filmiku tak stwierdzilem.

 

Odlacz wtyczke zasilajaca DISE i zobaczysz jak bedzie.

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor DISA po przekreceniu stacyjki sie zamyka i nie daje "krotkiego dojscia powietrza"

Po przekroczeniu 3,5tys obr/min zawor sie otwiera i daje "krotkie dojscie powietrza" tzw. mala turbinka

W moim przypadku nie bylo zadnych bledow w kompie.

Na wolnych obrotach CISZA, slychac bylo tylko jak dalem gaz na MAX i przy zejsciu bylo slychac chrobotanie.

Odlaczylem DISE (kostaka) i teraz nic nie slychac.

Aktualnie mam DISE zaslepiona i odlaczona. Minus w tym taki ze pow. 3,5 rpm nie czuc odejscia tylko normalnie sie zbiera (chodzi jak 105KM - 316i, silnik taki sam jak w 318i tylko bez zaworu DISA).

No i wywala blad ze jest brak DISY pow. 3,5 rpm. Jak znajde dobra to oczywiscie zamontuje.

 

DISE sprawdzic da sie bardzo latwo. Odlacz wtyczke od DISY i odpal silnik. Zobaczysz czy tak samo bedzie czy lepiej.

Moim zdaniem nie jest to DISA tylko cos innego. Moze sie myle ale po filmiku tak stwierdzilem.

 

Odlacz wtyczke zasilajaca DISE i zobaczysz jak bedzie.

 

 

Pozdro

 

Pisałem wcześniej, że odłączyłem DISE i silnik przestał wydawać te dziwne dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.