Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam e 36 z motorem m 43 lpg zwykla instalacja problem dotyczy samozaplonu lub odbicia silnika lub cofki nie wiem jak ten objaw mozna i naczej nazwac wyglada to w ten spsob ze przy gaszeniu silnika jak juz motos sie zatrzymuje dostaje nagle samo zaplonu zaczyna przez moment chodzic w droga strone zawyje i zgasnie stwierdzam ze w droga strone poniewaz wrzocilem na pierwszy bieg bo tak go zawsze zostawiam gasze puszczam sprzeglo bo mysle ze juz zgasl a tu nagle niepodzianka szarpnal mi do tylu robi to nie zawsze ale zdaza sie to coraz czesciej przynajmniej z dwa razy dziennie przy jezdzie miejskiej moze ktos mial cos takiego aa i dodam jeszcze ze po odpaleniu silnika az do momentu calkowitego rozgrzania silnik caly czas nierowno pracuje drzy szarpi jak sie normalnie rozgdzeje to rowno pracuje a na benzynie robi mi tak jak bym go tak szybko gasil i odpalal swiece nowe przewody cewka cisnienie spr 13,5 bar

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
z tego co wiem to silnik za bardzo nie moze sie krecic w druga strone, chyba ze sie myle

kolego mylisz się wiele silników może odpalić w drugą stronę :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo coś ze stacyjką albo przekaznik główny silnika się skleja i masz taki efekt,tzn po cofnięciu kluczyka ciągle jest napięcie na sterowniku.Na początek podmień przekaznik,jest obok skrzynki z bezpiecznikami,biały 5 nóżek.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem coś takiego ale dawno temu w Fiacie.

Autko zaparkowałem, wyłączyłem silnik, zostawiłem na pierwszym biegu i wyszedłem z auta.

Oddaliłem się od auta jakieś 3m i słyszę "pyrk pyrk" i nagle "Łub..." patrzę a Fiacina przywalił w Poloneza.

Od tamtej pory po zgaszeniu silnika mocno zaciągałem reczny, a silnik przez chwilkę sam jeszcze miał samozapłony.

Problem okazał się z zapłonem.

W BMW gdzie jest komputer zapłonu się nie reguluje, zapłon regulowany jest na podstawie czujnika wału korbowego i czujnika wałka rozrządu oraz czujników spalania stukowego. Najprawdopodobniej uszkodzone są czujniki spalania stukowego, lub rozrząd jest źle ustawiony, albo jest zła mieszanka paliwa, duża ilośc oleju się spala i wytworzyło się strasznie dużo nagaru w silniku np na denku tłoka lub na zaworach lub na świecach. Ten rozgrzany nagar po zgaszeniu silnika ma tak wysoka temperature że w cylindrach napewno jest widno, wystarczy niewielka ilośc paliwa która scieka z wtryskiwacza i samozapłon gotowy.

Tego nagaru można sie trochę pozbyc wybierając się w dłuższą podróż, i najlepiej jak silnik czesto będzie pracowac w górnej granicy prędkosci obrotowej.

Oczywiście stopniowo a nie odrazu po wyjeździe.

Przy złym zapłonie silnik może się dziwnie szybko nagrzewac, a nawet przegrzewac mimo sprawnego układu chłodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.