Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów

W drodzę na wakację miałem przygodę a mianowićie gdy stałem w korku tem. wody osiągneła szczyt aż zapaliła się czerwona lampka przełączyłem na ogrzewanie i wentylator na 4 bieg tem. spadła w oczach do połowy ale już było zapuźno co się okazało pękła chłodnica bardzo mały wyciek że mogłem jechać dalej i moje pytanie 1.czy przy takich wysokich tem wody korek odpowiada za odpowitrzenie układu. Pytanie 2. czy wisko ma jakiś czujnik i w którą stronę ma się obracać bo może ktoś założył odwrotnie łopatki wisko jak sie da wogóle założyć odwrotnie u mnie kręci w prawo i podczas pracy silnika mogę bez problemu zatrzymać łopatki wisko i bardzo lekko się kręci.

Opublikowano

Witam forumowiczów

W drodzę na wakację miałem przygodę a mianowićie gdy stałem w korku tem. wody osiągneła szczyt aż zapaliła się czerwona lampka przełączyłem na ogrzewanie i wentylator na 4 bieg tem. spadła w oczach do połowy ale już było zapuźno co się okazało pękła chłodnica bardzo mały wyciek że mogłem jechać dalej i moje pytanie 1.czy przy takich wysokich tem wody korek odpowiada za odpowitrzenie układu. Pytanie 2. czy wisko ma jakiś czujnik i w którą stronę ma się obracać bo może ktoś założył odwrotnie łopatki wisko jak sie da wogóle założyć odwrotnie u mnie kręci w prawo i podczas pracy silnika mogę bez problemu zatrzymać łopatki wisko i bardzo lekko się kręci. Jeśli ze swojej strony moglibyście coś poradzić to proszę o opinie.

Opublikowano

To mnie nie pocieszyłeś ale mus to mus. Chłodnica wymieniona tylko taki mały myk o co tu chodzi na pierwszym zdjęciu http://imageshack.us/photo/my-images/543/p30071217490001.jpg/ to stara chłodnica i jest tam taki korek sześciokątny on jest od spodu chłodnicy odkęciłem go bo myślałem że będzi pasował do tej nowej a tu niespodzianka nie pasuje w żaden sposób ale po zalaniu chłodnicy nic nie cieknie foto nr 2

http://imageshack.us/photo/my-images/805/p30071217490002.jpg/ macie może tak samo i czy mogęto tak zostawić

Opublikowano
viskoze zepnij na ostro bedzie huragan

No niby tak ale to wydłuża czas nagrzania silnika i rano dłużej się rozgrzewa a pamiętajmy także o pompie cieczy dla niej takie sprzęgnięcie viskozy na stałe to powolna''śmierć''.Ja tego sposobu nie polecam lecz jest wielu co ma tak zrobione.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
viskoze zepnij na ostro bedzie huragan

No niby tak ale to wydłuża czas nagrzania silnika i rano dłużej się rozgrzewa a pamiętajmy także o pompie cieczy dla niej takie sprzęgnięcie viskozy na stałe to powolna''śmierć''.Ja tego sposobu nie polecam lecz jest wielu co ma tak zrobione.

 

Można dolać oleju silikonowego o lepkości 3 - 4 tyś i będzie huragan ale z umiarem, a i nawet będzie się rozpinało sprzęgło przy wiekszych obrotach.

Opublikowano
Panowie jak odkręcić to wisko w którą stronę i czym zblokować bo nie chce nic uszkodzić
Opublikowano
Panowie jak odkręcić to wisko w którą stronę i czym zblokować bo nie chce nic uszkodzić

 

Klucz 32, młotek i odkręcasz na zryw w prawo. Tylko się nie poddawaj i osłony nie rozbij :norty:

Opublikowano

Podbijam,

 

jestem na etapie wymiany visco.

Pukalem, stukalem i nic. Tak w ogole, to chyba mam oryginal, wiec pewno zapieczone badziewie na maksa.

Jutro sprobuje jeszcze z klinem drzewnianym pomiedzy kolami pasowymi.

 

Macie jakies pomysly ?

 

pozdr.

 

Mariusz

Opublikowano
Spoko wisko poszło bez większych problemów tylko powiedzcie mi jak wyjąć pompę wody bo nie wyjdzię za cholerewszystkko odkręcone i nic
Opublikowano
Też tam wkręcałem tylko 6-stki u dołu się odłamało kawałek pompy a u góry urwała się śruba i teraz jestem w krobce może ktoś ma jakiś pomysł bo mi brak
Opublikowano
Z klinem też dobry pomysł ale uważaj na pasek.Stajesz przed autem i odkręcasz w stronę lewego koła.Jak już koledzy pisali klucz i młotek i na zryw musi puścić.

 

 

I to mnie najbardziej wkurza, to nie jest moja pierwsza betka i nie pierwsze visco, ale ten przypadek wyprowadził mnie z równowagi.

Jutro przeprowadzam akcję z klinem. Jak się nie uda, to wykręcam koło pasowe (po usunięciu paska) i w imadle to załatwię.

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano

Dla potomności,

z pomocą przyszedł mi tata - zalecił założyć na klucz rurę (przedłużkę).

A więc, koło zblokowane kluczem 10 na śrubie koła pasowego i zapartym od koło wału.

Na klucz założona rura i bez walenia młotem, przyłożona czysta siła + słowo klucz powoduje, że wisko się odkręca.

Wymienione na nowe.

 

PS.

Słowo klucz: "[BAD]".

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
Pompa na wierzchu po trudach ale poszło nowa pompa na swiom miejscu i cała reszta też układ zalany nowym płynem DENAGEL 2000 z gazem 7l weszło układ odpowieczony i hula jak talala
Opublikowano
Jeszcze jedna rzecz czy różni się osłona wentylatora albo inaczej tunel chłodnicy w e36 318 M40 od M43
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam już nie hula jak talala wyciek płynu za silnikiem od strony pasażera nie wiecie co mogło ulec usterce bo już mnie szlak trafia i może ją sprzedam podpowiedcie cośj ak możecie
  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam mam znowu problem z samochodzikiem układ chłodzenia sprawia figle ale do rzeczy po pierwsze nie dogrzewa się wskazówka dochodzi do pierwszej białej kreski i tam zostaje czasem jest pion ale ponownie opada po drugie dziś zauważyłem że płyn w zbiorniczku się podniósł węże miękkie nic nie cieknie jest gaz sekwencja może ktoś miał takie objawy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.