Skocz do zawartości

Przelot 3 cale w e30 2.8...


MatejE30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dwa dni temu zamontowałem wydech przelotowy 3 cale w e30 2.8 (nie wiem jaki to symbol silnika bo dopiero zaczyna się moja przygoda z BMW).

To, że zrobiłem głupote już wiem

W aucie nie da się wytrzymać, słychać Bunie z paru kilometrów a po odjęciu gazu jest strzał jeden za drugim. Zamiast brnąć dalej bez wiedzy w tym temacie chce się doradzić czy wydech 3 cale ma jakikolwiek sens bytu z tym silnikiem (chodzi mi o ewentualny spadek mocy/momentu obrotowego) i czy dla silnika to nie jest szkodliwe.

Dodam tylko, że kolektory zostały oryginalne, program w aucie i cześć wydechu ale tylko na wyskości drążka zamiany przegów dalej idze przelot bez tłumnika koncowego.

Jeśli nie ma to sensu to jak zrobić przyjemny basowy dzwięk rzedowej szóstki? przerabiac ze starego wydechu? tzn strumienice i koncowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee jedną rurką? 3 cale czy 2 razy po 3 cale?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to m52 to na pewno popsułeś bo tam układ wydechowy ma być odpowiednio ciasny i wszelkie próby modyfikacji na większej średnicy powodują duże spadki momentu obrotowego. nie rozumiem po co ci basowe dudnienie w r6 jej dźwięk z normalnym tłumikiem jest obłędny, po co to psuć?

jak strzela to na kompa-czujnik wałka lub wału może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze z tego co widzę to wydech od 2.8 do tłumika wstępnego idzie w 2 rurach a potem przechodzi w jedną... więc jaki morał z tego?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 528i owszem, są 2 kolektory (3 w 1), 2 katy, tłumik środkowy jeden, ale z 2 wyjściami, później 1 rura, później znowu wydech jest "rozdzielony" i jedna rura kończy się "ślepą kiszką", a druga - tłumikiem końcowym.

W 328i od kolektorów do końcowego tłumika masz wszystko na 2 rurach.

 

Morał z tego - robić jak najbliżej serii. Chyba że ma się ogarniętego speca od wydechu, który zrobi odpowiednie obliczenia i spasuje wszystko jak należy (choćby porty kanałów wydechowych do kolektora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, powrót mozliwie do serii.

czyli sondy w odpowiednie miejsca, katalizator i wydech.

Dwie rurki do końca z tym, ze po drodze x-flow wspawaj.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa co sadzicie o wróceniu do seryjnego wydechu ( jest z e36 2.8 oprócz końcówki) z tym, że zamiast katalizatorów wrzucic długie strumienice łuskowe, zostawic tłumik środkowy oryginalny a kocowy wymienic na wygłuszony przelot ?

 

chce troche Bunie odetkac, bo chociazby te katalizatory ja trzymaja a koncowke mam od e30 2.0 to i ona zostac w aucie nie moze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie x flow tylko x-pipe czyli połączenie krzyżowe jednej rury z drugą dzięki temu powstają ciekawe zjawiska rezonansowe co doprowadza do podniesienia liczby nm w dolnych zakresach obrotowych silnika.

nie kombinuj z m52 bo naprawdę bez karkołomnych wyliczen nic nie poprawisz a tylko schrzanisz na 160 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie x flow tylko x-pipe czyli połączenie krzyżowe jednej rury z drugą dzięki temu powstają ciekawe zjawiska rezonansowe co doprowadza do podniesienia liczby nm w dolnych zakresach obrotowych silnika.

nie kombinuj z m52 bo naprawdę bez karkołomnych wyliczen nic nie poprawisz a tylko schrzanisz na 160 km

W takich małych silnikach x-pipe nic nie da. To ma sens przy V8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym silniku jest OEM takie coś, wiec pewnie coś daje....wkońcu M52b28 bardzo ładnie zbiera się z dołu...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jest Vanos czy Bi Vanos?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria, czyli katalizator, x-pipe i końcowy wsadź sobie jakiś tam .(wsadź sobie w wydech :) )

Brak kata to odetkanie wylotu co powoduje załamania krzywej momentu .....

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.