Skocz do zawartości

e91 2.0 diesel, zapycha sie DPF


sskrzypekss1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Nie rozpoznasz, a opcja pokazywania dpf w menu serwisowym pojawia sie po aktualizacji spftu, ja tez nie mialem ikonki dopoki nie wgralem najnowszego softu. Powiem tak jak niemma to lepiej czlowiek sie mniej stresuje :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim e 90 problem z dpf pojawil sie przy 210 000 km przebiegu,zdecydowalem sie na regeneracje-wypalanie w specjalnym piecu i jestem zadowolony-koszt 500pln plus wymontowanie i zamontowanie dpf i usuniecie bledu :D -ok 100pln

Przejechalem juz 25 000 km i wszystko ok,dodam ze wraz z dpf wymienilem termostaty bo juz temp nie trzymaly :nienie:

Narazie wszystko chula jak nalkezy :P

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. do prawidłowego wypalania muszą byc spełnione warunki, temp plynu chłodniczego pow. 75 st i temp spalin pow. 240 st. oczywiste jest, że walnięte termostaty mogą tu robić problemy. Ale u mnie nawet po wymianie termostatów problem nie ustąpił

2. nie zawsze samo pogonienie auta rozwiazuje problem bo nie zawsze komputer procedure wypalania akurat uruchomi kiedy przejedziemy sie autostradą. Jeśli już to polecam zainicjować proces wypalania kompem

3. nie same obroty silnika podczas jazdy maja znaczenie ale to aby zwiększyć temperature spalin w wydechu, dlatego trzeba jechać z obciązeniem silnika (nie za bardzo da sie to zrobić na biegu jałowym na postoju)

4. kiedy jest problem można szukac przyczyny, może to czujnik ciśnienia a może czujnik temperatury (a wszustko kosztuje) a może jeszcze coś innego a moze to mój tryb jazdy. U mnie przybywało oleju co groziło na dłuższą mete poważną awarią silnika, turbo, dlatego zdecydowałem się na usunięcie.

5. przy sprawnym układzie zasilania paliwem, czystych filtrach, sprawnej przepływce auto nie powinno wcale dymić, oczywiscie przy bardzo dużym obciżąeniu przy mocnym bucie może trosze puścic ciemniejszego bączka ale w większosci jest to już nagromadzona stara nieprzedmuchana sadza z wydechu. Sam jeżdze w miescie troche jak emeryt i czasem jak mocniej depne to za autem robi się czarno :D ale to wszystko nieprzedmuchany wydech. kiedy jade w traske i auto zdąży juz oczyścić wydech ze styarej sadzy nawet przy mocnym bucie nie widze nic za soba w lusterku.

 

Z perspektywy czasu jestem zadowolony z usunięcia DPFa bo w końcu skończyły się problemy z przybywaniem oleju. U mnie był to koszt ok 1000 PLN program + 300 usunięcie mechaniczne

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natek, nie masz racji. DPF może zacząć wypalać się sam z siebie w momencie kiedy temperatura spalin osiągnie punkt zapłonu zgromadzonej sadzy i komputerowi nic do tego. Jedynie kontroluje parametry na podstawie czujników i odnotowuje taką sytuację, aby nie wymuszać niepotrzebne dopalania poprzez dotrysk benzyny (powód przybywania oleju) i odpowiednie sterowanie przepustnicą w kolektorze, aby podnieść sztucznie temperaturę spalin.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natek, nie masz racji. DPF może zacząć wypalać się sam z siebie w momencie kiedy temperatura spalin osiągnie punkt zapłonu zgromadzonej sadzy i komputerowi nic do tego. Jedynie kontroluje parametry na podstawie czujników i odnotowuje taką sytuację, aby nie wymuszać niepotrzebne dopalania poprzez dotrysk benzyny (powód przybywania oleju) i odpowiednie sterowanie przepustnicą w kolektorze, aby podnieść sztucznie temperaturę spalin.

 

Pozdrawiam

 

zgoda ale tylko w sytuacji kiedy wszystko z filtrem jest w porządku, czyt. nie jest zapchany, wypala się samoczynnie przy jeździe pod obciążeniem bez dodawania paliwa (nie benzyny :D ) Ale przy przy zapchanym filtrze sama szybka jazda może nic nie dać.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zapcha, to już po ptakach. Zalegający zapieczony nagar który pod wpływem działania różnych związków chemicznych jest już trudny do wypalenia w naturalnych warunkach. Musi być wypalany w miarę na bieżąco. Najgorszy dla DPF jest jednak popiół powstający ze spalania oleju, tego już raczej nikt nie ruszy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Mialem ostatnio gostka z Mocno zapchanym filtrem, umowilismy sie w legnicy kolo a4, 3 razy wymusilismy wypalanie disem i jazda napbrptach 3-4 tys, i jak reka odjal. Jezeli masz zapchany prawie calkiem to pomoze tylko wypalanie piecowe

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź DISem.

Czekam na kolegę który miał już mocno przytkany dpf i nie chciał się regenerować na krótkich dystansach. Ganialiśmy go kilka razy ale dopiero porządna autostrada pomogła.Najprawdopodobniej pomogła bo jeszcze nie wrócił i nie sprawdzaliśmy jakie ma ciśnienie spalin jednak błąd dpfa sam znikł a kolega czuł że silnik inaczej pracuje więc mamy nadzieję, że nie trzeba będzie wyciągać filtra do czyszczenia.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z "tym" ustrojstwem. Jakies 2 tygodnie temu wywalił mi komunikat o zapchanym DPF-ie. Poganiałem trochę, skasowałem błędy i miałem spokój. Ale od kilku dni komunikat pojawia mi się od nowa. Jak jadę spokojnie, to wszystko jest ok, ale jak tylko "pocisnę" i zwolnię, to komunikat o DPF wali po oczach. Zastanawiam się nad wywaleniem filtra, ale czytając wątek doszedłem do wniosku, że spróbuje pojechac na autostradę i może uda sie wymusić wypalanie. Czy DIS może sprawdzić stan DPF?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy...

Masz możliwość zrobienia testu-porównania osiąganego ciśnienia spalin na wolnych obrotach, 2.000 i przy odcince z maksymalnym dopuszczalnym. Na tej podstawie możesz coś powiedzieć o stanie dpfa.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z "tym" ustrojstwem. Jakies 2 tygodnie temu wywalił mi komunikat o zapchanym DPF-ie. Poganiałem trochę, skasowałem błędy i miałem spokój. Ale od kilku dni komunikat pojawia mi się od nowa. Jak jadę spokojnie, to wszystko jest ok, ale jak tylko "pocisnę" i zwolnię, to komunikat o DPF wali po oczach. Zastanawiam się nad wywaleniem filtra, ale czytając wątek doszedłem do wniosku, że spróbuje pojechac na autostradę i może uda sie wymusić wypalanie. Czy DIS może sprawdzić stan DPF?

 

 

Polecimy do Torunia bedzie spokoj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz wyżej - mojemu koledze dobra trasa pomogła /chyba bo jeszcze nie wrócił z urlopu i nie sprawdzaliśmy ciśnień/

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogarnia ktoś temat z wymuszeniem regeneracji DPF? Kumpel może mi to uruchomić, ale trzeba spełnić warunki:

minimum 10 litrów paliwa i jechać przez 20 minut ze stałą prędkością 60-80 km/h!!!

Mam problem po program możemy uruchomić w warsztacie, a jak ja mam dojechać do autostrady żeby jechać ze stałą prędkością?

Przecież jak wyjadę na ulicę to zaraz będę miał światła, korek itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
To nie uruchamia od razu procedury wypalania, dopiero jezeli zostana spelnione wymagania opisane w disie zobaczysz napis aktive na laptopie i wtedy zacznie sie wypalanie. Ja robie czesto spbie i innym wypalanie i 20 minut to delikatna przesada :) z reguly trwa to okolo 10 km jazdy ze stala predkoscia 70-80 kmh na trojce, poza tym podjedz na s8 z laptopem aktywujcie na parkingu i heja w trase :) pamietaj tylko i przypomnij koledze na wszelki wypadek ze po ustawieniu aktywacji wypalania trzeba wylaczyc silnik zeby dis mogl przeslac informacje do dde o wymuszeniu wypalania, i dobrze zeby auto bylo juz w pelni rozgrzane

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie uruchamia od razu procedury wypalania, dopiero jezeli zostana spelnione wymagania opisane w disie zobaczysz napis aktive na laptopie i wtedy zacznie sie wypalanie. Ja robie czesto spbie i innym wypalanie i 20 minut to delikatna przesada :) z reguly trwa to okolo 10 km jazdy ze stala predkoscia 70-80 kmh na trojce, poza tym podjedz na s8 z laptopem aktywujcie na parkingu i heja w trase :) pamietaj tylko i przypomnij koledze na wszelki wypadek ze po ustawieniu aktywacji wypalania trzeba wylaczyc silnik zeby dis mogl przeslac informacje do dde o wymuszeniu wypalania, i dobrze zeby auto bylo juz w pelni rozgrzane

 

 

Dzięki za info :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Plosie:) Będę pod koniec roku w Raszynie na 19 kwietnia to wpadne na flaszke ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam .W moim przypadku po zapalenia się kontrolki zdecydowałem się wymianę.Filtr został wymieniony na na taki z nowym wkładem w Tune Force w Poznaniu.

Po opuszczeniu warsztatu po kilku kilometrach ponownie komunikat o zapchanym filtrze , wiec powrót do warsztatu. Odesłali mnie w inne miejsce gdzie lepiej ogarniają bmw, podpięli kompa okazało się ,że nie wykasowali licznika do wymiany, zmierzono cisnienie (65 czegoś ponoć b.dobrze) Po wykasowaniu powrót do domu do Szczecina.Po kilku dniach trasa 700 km do Danii. I nagle zonk, kontrolka znów się zapala po przejechaniu kilkunastu km. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną, bo chyba zapchanie można wykluczyć a może nie :( .Ponad 100 km i tylko trasa 140-160 cały czas. Jeszcze nie wróciłem do domu więc nie mam gdzie podjechać aby sprawdzić chociaż ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zmierzono cisnienie (65 czegoś ponoć b.dobrze) ....

No raczej nie za dobrze - na wolnych to dopuszczalny max jest właśnie owe 65 mbarów , na 2.000 max to 150mbarów i przy odcince 250 mbarów. Ja ostatnio jak mierzyłem to miałem 5,7mbara na wolnych obrotach.

Chyba że mierzyli pod obciążeniem, w trasie albo na rolkach?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ale mierzyli przy 2000 i 4000 tyś obrotów, wyszło 65 nie pamiętam przy ,którym pomiarze, ale powiedzieli ,że to dobrze bo norma to 120 . Powiedzieli,że mniej nie może być bo filtr ma swój opór i mniej to tylko bez filtra.Byłem tuz po wymianie.Martwi mnie co się mogło stać przez następne 1200 km w trasie ,że znów mam ten komunikat.Możliwe aby się zapchał czy raczej jakiś czujnik nawala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.