Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam forumowiczów

 

wczoraj po bardzo długim zwlekaniu (z braku czasu) uszczelniłem w końcu podstawę filtra oleju

jak się okazało przecieki wyniku od nagaru (majonezu) który podszedł pod uszczelniacze

 

przy okazji tej operacji skontrolowałem seperator/odme

była zabrudzona - wyczyściłem ją i zmontowałem wszystko

 

teraz wnioski:

 

przed czyszczeniem odmy/seperatora po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika - motor pracował równo, nic nie falowało - tylko troszkę chlapało olejem ale to chlapanie wiem że jest normą i tak musi być

 

natomiast obecnie czyli po wyczyszczeniu odmy/seperatora i całej operacji związanej z wymianą uszczelniaczy podstawy filtra (trzeba było zdemontować układ dolotowy) jak odkręcę korek wlewu oleju do silnika - czuć jak go lekko zasysa i odrazu silnik wariuje - NIE GAŚNIE - ale obroty falują

 

czy to normalne ?

 

jak powinno być ?

 

BMW e46

318i

1998r

118KM

 

///w wyszukiwarce znalazłem kilka podobnych tematów ale zero konkretnych odpowiedzi - niestety ;/

gg5553463
Opublikowano
Moim zdaniem powinien falowac po odkręceniu korka wlewu oleju.Ponieważ nadmiar powietrza dostaje się przez wlew oleju,a odma nie jest w tym czasie zasysana(nie wytwarza się podciśnienie).Po zakręceniu korka wlewu oleju powietrze jest zasysane przez krócieć(w pokrywie zaworów) i przyciągana jest membrana z odmy(zatykana).W ten czas nie dostaje się lewe powietrze do skrzyni korbowej. :)
never again N46
Opublikowano
Moim zdaniem powinien falowac po odkręceniu korka wlewu oleju.Ponieważ nadmiar powietrza dostaje się przez wlew oleju,a odma nie jest w tym czasie zasysana(nie wytwarza się podciśnienie).Po zakręceniu korka wlewu oleju powietrze jest zasysane przez krócieć(w pokrywie zaworów) i przyciągana jest membrana z odmy(zatykana).W ten czas nie dostaje się lewe powietrze do skrzyni korbowej. :)

 

 

to jak wytłumaczyć stan przed wczorajszymi zabiegami

 

wcześniej odkręciłem korek i silnik bez zmian pracował

 

odma była przypchana - więc może przez jej udrożnienie teraz tak motor reaguje na odkręcenie korka

gg5553463
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam, czy w silniku m54 silnik powinien tak samo zachowywać się po odkręceniu korka wlewu oleju? U mnie reakcją na odkręcenie korka jest tylko lekkie zachwianie obrotów ale bez szczególnych wariacji. Zastanawiam się czy tak powinno być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.