Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z działaniem szyb centralnego i wycieraczek.. w wielu postach piszą że nawala moduł komfortu. u mnie raz działa raz nie działa więc zacząłem grzebać.. jutro wstawie zdjecia ale wyglada to tak że sa dwa moduły, jeden posiada serie styczników a drugi to płytka z układami scalonymi. Przeczyściłem wszystkie styki na stycznikach i na chwile pomoglo.. później zaczął nawalać żólty przekaźnik obok modułów.. Efekt jest taki że na przełącznikach szyb nic nie działa, a jak przycisnę stycznik na module ze stycznikami wszystko sie otwiera i zamyka.. trzeba tylko trzymać wciśnięty żółty stycznik obok modułów. Za to drugi żółty stycznik obok modułów a są dwa cały czas jest włączony.. Nie wiem czy to nie jakieś zwarcie choć przejrzałem całą instalacje i nie ma żadnych problemów..

Na drugim zdjęciu widać dwa styczniki które normalnie są pod żółtymi plastikowymi pokrywkami, ten po lewej trzeba trzymać palcem żeby dało się na zielonej płytce sterować szybami, dachem, centralnym itp. Co dziwne, szyby nie działają z przełączników a dach jak się trzyma ten żółty stycznik po lewej działa normalnie z przełącznika.. Ten drugi stycznik po prawej cały czas jest włączony, po wyciągnięciu, rozłącza się i automatycznie po włożeniu się załącza.. Ten gruby główny bezpiecznik pierwszy przy akumulatorze jest dobry.. Może ktoś zna tą instalacje. Dziwi mnie to że to raz działa raz nie. Szyby często mają tak że otweirają się po 2-3cm do połowy i koniec.

 

http://www.swiat-niskich-cen.pl/DSC04950.jpghttp://www.swiat-niskich-cen.pl/DSC04951.jpg, http://www.swiat-niskich-cen.pl/DSC04953.jpg

Edytowane przez Thuger
Opublikowano
Sprawdź bezpiecznik 80A obok akumulatora.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Dziwi mnie też że czasami jak grzebie tam przy tych stycznikach, włącza się tak jakby alarm tylko bez syreny, migają na przemian długie i awaryjne. Dziwne jest też to że jak przekręce kluczykiem zamek w bagażniku w lewo to się włącza alarm z syreną. Nie mam tu alarmu :duh: !!! Kiedyś był immobilizer na dzujnik zbliżeniowy ale wyrwałem ten cały korzeń bo mnie to wkurzało.. Teraz odpaliłem samochód i szybki centralny wszystko działało dłuższą chwile, w momencie jak wyłączyłem zapłon pstryknął jakiś stycznik i koniec. Kurw... można kupić moduł za 20zł z gwarancją ale czy jest sens???
Opublikowano

Z Twojego opisu wynika że moduł sterujący i moduł przekaźnikowy są chyba dobre,nie działa,albo działa jak chce ten przekaźnik K15,on służy do zabezpieczenia modułu sterującego.Albo w podstawce tego przekaźnika jest error z jakimś przewodem (mało prawdopodobne) albo jest kłopot z tzw zimnym lutem w przekaźniku (bardzo prawdopodobne).Oglądnij/pomierz ten przekaźnik lub go podmień.

On jest zasilany z bezpiecznika f37 - koniecznie również sprawdź jego połączenia.

Opublikowano
Mi ten moduł sterujący raz nie stykał, nie działały wtedy szyby.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Jutro to posprawdzam.. Sprawdzałem chyba wszystkie tematy bo jest tego dużo. Głównie przyczyną jest bezpiecznik 80A ten przy aku, drugą zawilgocone kable, trzecią moduły. U mnie to chyba magia, rozgrzebałem wszystkie wiązki, już nawet grzebałem koło kolumny, mam prosty sposób włączam zapłon, wycieraczki na drugi stopień i wciskam zapałkę do przełącznika szyb. Wszystko co się da ruszam, wyginam, szarpie, te łączone wiązki posklejane czarną taśmą też porociałem, jak by były zimne luty, czy cokolwiek by nie stykało to doszedł bym do tego tym sposobem.. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Kończą mi się pomysły..

Kupie ten moduł z układami scalonymi ale wątpie że to pomoże.. Teraz jeszcze wyskoczyły jakieś jaja z światełkiem przy otwieraniu drzwi, włącza się też jak chce. Napiszę jeszcze raz jak to było od początku bo to jest normalnie śmieszne co raz to mniej rzeczy działa.. \

Najpierw sporadycznie przestawały działać szyby, centralny i wycieraczki. Szyberek zawsze działał nawet jak wcześniej wymienione rzeczy nie działały.

Tak było przez pare miesięcy, sporadycznie nie działały. Później coraz częściej coraz częściej. I tak ostatnio doszło do tego, że działają sporadycznie. Oprócz tego tak jak zawsze szyber działał to jeszcze on przestał działać i światło przy otwieraniu drzwi. Na szyberdach mam sposób bo jak wcisnę kawałek papieru tak żeby ten żółty stycznik po lewej stronie był przyciśnięty to działa:) Chociaż tyle bo jak jest gorąco to można się udusić..

Opublikowano

|Który to ten przekaźnik K15, szukałem na oznaczeniach i nic nie znalazłem..

Chciałem jeszcze zapytać, Na przednich amortyzatorach widać gwint to znaczy że mogę sobie to regulować?? Czy to jest standard w BMW??

Pytam bo ostatnio regulowałem nivo i przód stoi za wysoko, a na gwincie widać że można by to było o 2cm obniżyć..

http://www.swiat-niskich-cen.pl/DSC04958.jpg

http://www.swiat-niskich-cen.pl/DSC04960.jpg

Opublikowano

Przekaźnik K15 to ten lewy,bliżej modułu sterującego,rozmieszczenie przekaźników masz w schemacie,albo w książce Bentleya,albo w polskiej do BMW.Wszystko do wyjęcia z forum ;)

Może to być moduł sterujący (dość prawdopodobne),moduł przekaźników(mało prawdopodobne-on steruje już konkretnymi rzeczami a Tobie świrują wszystkie).Zimne luty nie są na kablach,tylko na płytkach elektroniki czy w przekaźniku.Chyba mniej stresu będziesz miał jak się udasz do elektryka :)

Ten gwint zamyka tylko rurę w której jest amortyzator,to nie jest regulacja.A jaką masz wysokość z tyłu po regulacji NIVO? Zmierz od dolnego rantu felgi do błotnika,przy 15" powinno to być chyba 522mm.

Opublikowano

Mam tak jak jest w książce chyba 522mm, ustawiałem to do książki:) Zawieszenia działa elegancko.. Szkoda, myślałem że to regulacja wysokości amortyzatora:)

Jest sześciokąt na nakrętce tego gwintu więc myślałem że do tego żeby go regulować;) Muszę zobaczyć jaki jest model tego amorka i dokładnie go przestudiować..

Byłem ostatnio bo nie chciał odpalić.. Raz odpalał raz nie, nikt nie naprowadził mnie na forum że może to być czujnik wału i zapłaciłem 500zł za naprawę, więc już nie jadę bo zbankrutuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.