Skocz do zawartości

M5 F10 - subiektywne wrażenia z jazd


moreti

Rekomendowane odpowiedzi

Na innym forum napisałem, ale wklejam - chetnie podyskutyje!

http://www.mforum.com.pl/viewforum.php?f=34

 

----------------

 

 

Watek widze, za bardzo się nie rozwija - napisze pare zdań od siebie - wróciłem z szybkich wakacji, gdzie zrobiłem 3000 km M3, z czego kulminacją było takie wymyślenie trasy i noclegu, zeby być w Monachium i wynająć z BMW Welt nową M5 - którą zarezerwowałem wcześniej. To tez dlatego, ze szanowni dilerzy w PL nie mają nic, co mogę dostac na weekend… szkoda. Zabawia dla chętnych naprawde tania, za 210 EUR mamy jezdzenie od 17 do 9 nastepnego dnia full wypasem, z limitem 450 KM. Jezdizłem też po godzinie 640d i Z4 35iS – bo nigdy nie probowałem - ale to nie na ten watek ;-)

 

Więc spędziłem 16 godzin z nowa M5 i niecałe 500 kilometrów przedwczoraj ;-))) W skrócie to mój nastepny samochod! Absolutnie jestem zachwycony nim, mialem okazję jezdzić M5 w Ułęzu na evencie BMW, ale tam naprawdę mało co mozna było sprawdzić - w jakims tam stresie i adrenalinie zrobiło się 3 okrążenia - i tyle. A tu miałem prawie na cały dzień autko, poustawiąłem je jak chciałem, wymysliłem sobie trasę, etc - trasa była i po autostradach iw gorach (GA-PA, Fussen, etc). Spostrzeżnia subiektywne (a jezdziłem już wczesniej dłuższy czas F10 530d, 535d, 528i a obecnie mam M3 E92 DKG)

- 20 calowe felgi są bardziej komfortowe od 18 calowych w M3... i to nie kwestia ichniejszych drog - powiedzmy, ze sa porownywalne. na polski edrogi wziałbym jednak 19 cali dla full komfortu

- cisza, cisza i cisza - przy 180 cisza - mozna rozmawiać - w m3 się nie da - szum szyb. 220 jest tez OK.

- multifunkcyjne fotele, super - cos jak komforty, poza innym zagłówkiem i przeszyciami, nie zauwazylem zeby sie rozniły - moze inaczej wyjezdzany ma podudzie - ale reszta podobnie komfortowa - wszystkie ustawienia takie same jak w komfortach

- przyspieszenia - podobne odczucia jak w M3, to co odczuwa sie lepiej, to 100-200 - wyraznie mocniejsza

- wreszcie zrozumiałem co daje funkcja aktywnych foteli (masaż – za chyba 4 tysie) – faktycznie, po 200 km swietnie po wlaczeniu wpływa na drętwienie nog, ogolnie na dlugie trasy. Ku mojemu zdziwieniu zona miała cały czas właczone, bo jej się podobało… Nie miałem wentylacji foteli, minus. Znam ją z innych F10 – super przydatna.

- absulutnie swietnie podobierane oprogramowanie do zmiany charakterystyki skrzyni - wystarcza 3 progamy, z 6 w m3, fajnie czuć roznice w ustawieniach sily kierownicy, zawieszenia i dynamiki - super zrobione. lubie te gadzety

- dwa przyciski M - to co mi cały czas brakuje, bo poustawiąłem sobie wreszcie tak, jak chciałem, czyli do wyprzedzania osobny program i dynamicznego pociagniecia i do szurnięcia tyłem extramalny ;-))) tak juz mam

- spalanie - w szoku jestem - porownałem z M3 te same rodzaje jazdy: autostrada przy 130 - tu 8 litrów (szok….) tam 12, autostrada 180-200 - tu 13-14 litrów tam 18-19. i faktycznie w katalogu tak jest. W miescie nie jeździłem dużo ;))) ale zachwycił mnie system start-stop – zupełnie nie odczuwalny i teraz mi go brakuje

- swietna skora rozszerzona merino, po raz pierwszy jeździłem z nowym kolorowym headup - bajka, 1 rzecz ktora był kupił ( tu w standardzie) info o ograniczeniach prędkości, działa z dokładnością do 5 metrów od znaków.. .bardzo fajnie działające systemy sygnalizacji wibrą zjazdy z pasa ruchu, na pobocze czy srodek jezdni

- resta jak w F10 - czyli bardzo komfortowo i fajnie, nie ma się czego czepić. Domykanie drzwi, komfort kluczyk, klapa bagażnika – must have. Tylny system telewizorów – zbędne. Kamer tylnia OK., ale souround za małe na wyswietlaczu, przednie tez nie przydały się.

- swietnie grający system 677 - nie wiem, jak moze lepiej jeszcze grać nowy B&O... różnica w cenie straszna ;-))) mam w m3 individuala i jest dl amnie bajeczny, tu z uwagi na wieksza przestrzeń, hifi prof gra swietnie, nic dodać nic ujac

- wkurza mnie brak możliwości zamówienia i posiadani aktywnego tempomatu - nie da sie miec go w m5.. da się w M550d ...

- najważniejsze - to zupełnie inne samochody z m3 - teraz rozumiem, do innego raczej klienta skierowane, raczej sie przesiadasz z m3 na m5 nie odwrotnie, jest spokojnie, komfortowo, nie nerwowo, ale nie czuć ze jest duzy i cięższy, a jak chcesz ostro - to jest ostro ;-) nie jest głośno, wydech jest ok, ale to nie wydech z S5 czy mustanga - wiec jak ktos lubi i tak zmieni na akra lub eissesm. Do tego trzymanie w garści tylnej osi przez systemy jest fenomenalne, na normalnych ustawieniach nie czujesz, ze systemy cokolwiek robią, nawet na mokrym, a jeździłem naprawdę tylnia oś – a nie czuć tego – szacuj dla BMW. M3 jest tu zupełnie innym modelem – nerwowo, adrenalina – inaczej – dla jednych lepsze będzie m3 – czuć bezpośrednio droge, przyczepność, samochod, inaczej zakrety, etc.

- night vision - zbedny dla mnie bajer; roleta tylnia, ktora kosztuje ni emało - nie dochodzi do konca okna, zostawia na gorze szczelinę; brakuje mi nowych ledowych świateł z serii 6 - dlaczego nie dali jako opcje? nie udało się tez nigdzie na zywo zobaczyć w BMW WELT nowego displey multi cos tam - czyli pełnego black panelu z wyswiatlaczem - ciekawe, czy do M wpakują

- sliczna silverstone szara jasno skora- nie brudzi sie jak platyna, czy nawet opal weiss - tej bym nie wział; cohiba Brown pieknie wyglada – widziałem na 2 egz na zywo

- ale za to nie podoba mi się standardowa listwa srebrna aluminium w paski – brałbym piano Black – brakuje mi tego, co w m3 – zyli skorzanego carbonu – który jest czarny, pasuje do samochodu, miekki i matowy

- bez sensu jest szyberdach – mały, nie wiele wnosi – nie ma carbonowego dachu – dlaczego? Nie wiem ;-)))

- czy warte 600 tys z niezbędnymi dodatkami? Dla mnie nie..... warte wydać 400 za rocznego, ale ich jeszcze nie ma ;)))

 

To na tyle ;-))) jakies pytania? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez pytań :) super sprawozdanie - trochę zazdroszczę :cool2: głośno mówią o syntetycznym dźwięku silnika, jak to działa na żywo? Faktycznie słychać ze idzie z głośników?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma M5 od paru miesięcy, ale nie jadę do niego przyjechać się, żeby się nie załamać potem w moim wózku dla emeryta. Po tym co tu piszą to nie mam wątpliwości, że nie wolno mi wsiadać do M5. :duh: :duh: :duh:
George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już się tak chwalimy to za miesiąc będę latał po Silverstone w UK tymi :

 

Audi R8 V10

Audi TTRS

Nissan GT-R

Ferrari 360 F1™ Modena

Ferrari F430 Scuderia

Ferrari 599 GTO

Caterham 7

 

Myślę, że niektóre dużo ciekawsze niż M5 :mrgreen:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slavo: nie zauważyłem, zeby z dzwiekiem było cos nie tak - był ok ;-)))) W tunelu opuściłem ze 2 razy szybe posłuchać, pieknie brzmi... wyglada na to, ze chłopaki zrobili dobrą robotę, czy wspomagana softem czy nie to efekt jest OK...

 

David S - gratulacje - a mozesz pochwalić się co to za event? komercyjny? zamknety? z tej listy mnie najbardizej TTRS ciekawi (byłem zachwycony kiedyś TTS w Stronicu, miałem prez rok, jezdziłem po torze Eurospeedway - i był dla mnie ciekawszy od R8, a TTRS jest jeszcze dużo mocniejszy przepasć miedzy 5.2 a 4.3 sekundy i GT-R - samochód, ktory jest w zasiegu, a ktorym nie jezdzilem - a ktory jest chyba najczęstsą konsekwencja M3 jaksię czyta fora zagraniczne ;-))) Zdaj relacje z eventu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza jest zamknięta. Na 100 % zdam relacje z eventu tą zdjęciową jak i video. Na YT na moim kanale będą dostępne clipy. Troche praktykuję na Poznaniu, ale to amatorka i to duża bym rzekł, ale zawsze. Najbardziej czekam na 430 Scuderia :twisted:
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa relacja :)

Miałem okazje jeździć nowym M5 w Brnie, ale niestety tylko jako pasażer. Jeśli chodzi o auto stricte sportowe brakuje mi surowych odczuć, wibracji/ryku itp. Ale to pytanie czego oczekujemy, jako mega sportowa limuzyna auto jest kozackie.

 

Ja uważam ze lepiej jest mieć jakaś limuzyne do przemieszczania sie, oraz auto sportowe, takie bezkompromisowe.

 

Co do Scruderii jest kosmiczna, a GT-R'em jeździłem i jest super ale Ewie uważam żeby był lepszy od 911. Przynajmniej według mnie...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa relacja :)

Ja uważam ze lepiej jest mieć jakaś limuzyne do przemieszczania sie, oraz auto sportowe, takie bezkompromisowe.

Co do Scruderii jest kosmiczna, a GT-R'em jeździłem i jest super ale Ewie uważam żeby był lepszy od 911. Przynajmniej według mnie...

 

 

Koncepcja 2 aut jest dobra - tylko do tego dodając 3 rodzinne dla żony - brakuje już garażu - stad chyba wiekszosc z nas szuka 2 w 1 dla siebie ;-)))

GT-R mnie bardzo ciekawi, jego 4x4 i parametry przyspieszeń ;-) Co do 911 ja mam takie odczucia, jezdziłem 3 tygodnie po Warszawie 4S (997) i odkochałem sie niestety nie był to PDK, a manual - raz, ze za twardo, ciasno, hermetycznie, bardzo surowo dla mnie, na 19 cali nie da sie jezdzić, dwa ze za wyzywający wygląd - i wybór padł na M3 - ktore dla mnie daje lepsze odczucia sportowości i bezkompromisowości od 911 4S (nie jezdziłem turbo, pewnie w turbo jest już lepiej) i spokojnie wpakuje 2 dzieci z tył ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4S jest generalnie "dyskusyjne", ja mam z napędem na tył celowo - według mnie "czwórka" odbiera trochę funu.

Manual na częsta jazdę i miasto tez odpada, jest mega "surowy" a w zimie biegi wchodzą jak w żuku dopóki sie nie rozgrzeje skrzynia. Co do wyglądu to wszystkie auta tego typu od GT-R po Ferrari zwracają na siebie uwagę :twisted:

 

Jak chodzi o bezkompromisowosc to nie do końca, 911 jest sztywniejsze, twardsze, brak bagażnika etc.

Ja rozwazalem właśnie M3, i porównując np. Komfort to M3 w porownaniu do 997 to limuzyna :mrgreen: 911 wogole nie amortyzuje dziór, wszystko przenosi.

 

Hehe garaż, czyli standardowy problem :)

Sporo garażow, widzieliście ? - http://www.luxury4play.com/automotive/36568-worlds-most-beautiful-garages-exotics-insane-garage-picture-thread-50-pics.html

 

Takie mi sie marzą :mrgreen:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hehe garaż, czyli standardowy problem :)

Sporo garażow, widzieliście ? - http://www.luxury4play.com/automotive/36568-worlds-most-beautiful-garages-exotics-insane-garage-picture-thread-50-pics.html

 

Takie mi sie marzą :mrgreen:

 

Hehe. Mi też. Może kiedyś... w następnym życiu :mrgreen:

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hehe garaż, czyli standardowy problem :)

Sporo garażow, widzieliście ? - http://www.luxury4play.com/automotive/36568-worlds-most-beautiful-garages-exotics-insane-garage-picture-thread-50-pics.html

 

Takie mi sie marzą :mrgreen:

 

Hehe. Mi też. Może kiedyś... w następnym życiu :mrgreen:

 

Po obejrzeniu linka, zabieram się do fakturowania klientów ;-)))

Garaz z szarym ferrari zabił mnie totalnie http://www.luxury4play.com/automotive/36568-worlds-most-beautiful-garages-exotics-insane-garage-picture-thread-50-pics.html#post594046 - boski. do tego ciekawe po co ma ta podnoszona podłogę z przodu? zeby nie wypadło z okna? czy zeby ferrarka miała lepszy widok na dolinkę ;-p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż miło się czytało, dało się poczuć klimat 560 KM :)

Cóż mogę powiedzieć, nowe M5 jest mega chociaż tylko je widziałem z boku jak stałem na pasach raz:) i takie ładne "gul gul gul gul"

Jako że masz rodzinkę to M5 myśle będzie dla Ciebie autkiem idealnym - super osiągi, funkcjonalne autko, duże, bagażnik no i PRAKTYCZNE :) - dla mnie jednak wisienką na torcie jest nowe M6, w konfiguratorze BMW jest za bodajże 600 tyś + dodatki więc powiedzmy nie chce rozbijać skarbonki z drobnymi:D

 

Dla mnie jednak te kwoty są na razie zbyt abstrakcyjne, 600 czy nawet 400k za autko dla mnie to kosmos, ja muszę poczekać gdy ceny tych autek spadną poniżej 2XX a najlepiej 1XX :)

Do tego czasu zdąże się nacieszyć moim niewiadomym następcą 335i :)

 

Życze jak najszybszego zakupu nowej M5 - przewieziesz mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż miło się czytało, dało się poczuć klimat 560 KM :)

dla mnie jednak wisienką na torcie jest nowe M6, w konfiguratorze BMW jest za bodajże 600 tyś + dodatki więc powiedzmy nie chce rozbijać skarbonki z drobnymi:D

Życze jak najszybszego zakupu nowej M5 - przewieziesz mnie :)

 

To tak - nie szybko na razie, poki nie pojawią sie ex AG, dema, etc w normalniejszym budżecie, nie przejdzie ;-))) Ale napisze o M6 - siedziałem 5 dni temu w salonie w Berlinie w nowym M6, a z 20 minut się bawiłem i dodatkowo jeździłem w Monachium nowym 640d w mpakiecie - wiem, ze nie to samo - ale cos tam daje porownania. Wiec tak:

- środek w M6 mi sie nie podoba... nie podoba mi sie wystająca nawigacja, dziwne wybrzuszenia i przetłoczenia tapicerki i deski

- fotele w m6 sa straszne - twarde, jakies dziwne regulacje maja - to nie komforty czy multifunkc z f10...

- sama seria 6 jest jakas duza - nie czułem przodu jak jezdziłem, nie czułem tył... nie podobało mi się

- za to silnik 40d - czyli nowe 320KM - bajka... w 640d jezdziło swietnie, nic wiecej nie trzeba - nic dodac, nic ując ;-)))

- ten cojezdziłem miał tylnia skrętna oś - w Monachium naprawde bajka, w mieście - czuć było roznicę. nie wiem, czemy w M5 nie dali - bo skretna os jest w wszystkim, co nie ma xDrive - a tu mamy tylnia os ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie lubię tej skretnej osi, jakoś nie moge jej wyczuć. Ilekroć jeżdżę autem ze skretna osią to coś nie teges.

 

Waldek a Ty co na forum jeszcze robisz ze sie nie pakujesz na wyjazd :twisted:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera, a ja myślałem że seria 5/6 F10/F13 to w sumie te same bliźniacze autka tylko jedno w nadwoziu coupe a drugie sedan... a tu tyle zmian...:)

nie mniej jednak pomarańczowe M6 to jest normalnie marzenie narazie :)

 

A ja jadę kolego KoKoS za tydzień dopiero:) więc jeszcze zdażę się spakować :):)

Moreti, KoKos.. szkoda że nie jedziecie, po cichu liczyłem tez na was :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera, a ja myślałem że seria 5/6 F10/F13 to w sumie te same bliźniacze autka tylko jedno w nadwoziu coupe a drugie sedan... a tu tyle zmian...:)

nie mniej jednak pomarańczowe M6 to jest normalnie marzenie narazie :)

 

o nie nie - to zupelnie zupelnie inne auta, konstrukcyjnie, wnetrze jest calkiem inne - wszystko jest inne (poza standardowymi bajerami, znanymi z innych modeli) - to jakbys porównał starą 6 stke do starej piatki ;-))) F13 jest też wyzej pozycjonowane, niz f10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lece na Nurburgring, udalo mi sie zaoganizować 7 autek na wyjazd :) viewtopic.php?f=70&t=185804&start=105#p1392545

i myślałem że Moreti uda się wyciągnąć ze swoją cudną DKG oraz KoKosa z jego PDK z kolej... no ale niestety chłopaki mają inne plany urlopowo/zawodowe więc siła wyższa...

 

Ja to jeszcze nawet nie siedziałęm w F10 ani F13, będę musiał któregoś dnia się do ASO wybrać i zobaczyć te nowe zabawki...

 

Tzn: teraz za tydzień na pewno przejade się BMW F10 M5, ale jako pasażer - na ring TAXI :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała pętlę:) w ND 23.07 tor jest czynny od 9 do 17 o ile dobrze pamiętam, więc bilet na cztery kółka i co godzinkę jedno:) - aby nie przemęczać autka, a potem inne atrakcje typu właśnie taxi czy karty

 

Także jak uda się tą taxi przejechać to dam znać czy M5 wywarło na mnie równie wielkie wrażenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu linka, zabieram się do fakturowania klientów ;-)))

Garaz z szarym ferrari zabił mnie totalnie http://www.luxury4play.com/automotive/36568-worlds-most-beautiful-garages-exotics-insane-garage-picture-thread-50-pics.html#post594046 - boski. do tego ciekawe po co ma ta podnoszona podłogę z przodu? zeby nie wypadło z okna? czy zeby ferrarka miała lepszy widok na dolinkę ;-p

 

Właściciel pisze na ferrarichat.com Podnoszona podłoga jest po to żeby BB512 mogła się delikatnie wyturlać z domu na podjazd i nie zasmradzała całego domu przy odpalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mmmm garaże bajeczne:))

 

Tez czekam na wrazenia z ringu. Ja wybieram sie jesienią. Moze ktos mial by sie ochote dolączyc?

Moreti, taxi ring rezerwowales jakos wczesniej? Jak to wyglada?

 

A w temacie, to M5 jest dla mnie obecnie najlepszym samochodem na co dzien. Moc, osiagi, komfort, prowadzenie, dźwięk (chociaz troche sztuczny %}*+!~*]$)

 

Co do drugiego, trzeciego, czwartego i kolejnego samochodu to na chwile obecna jestem na etapie, ze 2 auto to jakies ladne GT.... Przeszedlem przez etap czegoś do upalania ( ze wzgledu na budzet i opinie w prasie sic!) wybor padl na focusa RS... I niestety poza jazdą na torze (do ktorej to auto i tak sie mało nadaje) to stalo w garazu... Brak radosci z czestego uzywania.. Dlatego teraz na tapecie GT, ktorym mozna komfortowo pojezdzic, czesciej niz raz w miesiacu, piekny dzwiek itp.... Np. takie maserati granturismo..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maserati GT ma słabą skrzynie :roll: Wszystko zależy od budżetu, ale jest w czym wybierać.

Co do Focusa RS to coś a'la Evo i STi - dla mnie osobiście poza osiągami te auta nic nie oferują i to jest problem.

 

Ja też wybieram się z kilkoma znajomymi na Nurburgring na jesień, to może akurat wybierzemy się większą paczką :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.