Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dotyczy: E46 330D 2000r

 

Silnik się momentalnie przegrzewa, po odkręceniu korka chłodnicy wybija ciecz, na zimnym silniku też - czy to może być awaria uszczelki pod głowicą i 'dmucha' w układ chłodzenia?

O dziwo silnik do momentu przegrzania pracuje normalnie. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Moze byc nie zaprzecze, moze pompa wody -visko dobrze chodzi :?: sprawdz. Sprawdz tez ogrzewanie w kabinie na luzie czy jest ,sprawdz odpowietrzenie ukladu-odpowietrz na probe :wink:

Oby to nie uszczelka :cry2: :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano
Odpowietrzany był z 3x i dalej te same objawy, Visco działa, wentylator wraz z wzrostem temp. kręci się szybciej, później dodatkowo od klimy startuje i następuje przegrzanie.
Opublikowano
1km, ale to po postoju do zbicia temperatury. Zrobiłem wtedy 200km bez problemów z przegrzaniem i na koniec takie coś się trafiło. Silnik pracuje normalnie tylko przegrzewa się.
Opublikowano

Wicieyy napisal : "Zrobiłem wtedy 200km bez problemów z przegrzaniem i na koniec takie coś się trafiło"

 

Czy ja dobrze rozumiem : jechalel 200 km na podniesionej skazowce od temperatury powyzej normy (skazowka na srodku) :duh:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano
Niestety taka prawda. Najlepiej to śmigać BMW od nowości i bez problemów :lol:

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
ja wczoraj pojechalem do Białegostoku (60km). Gdy dojeźdzałem to z 2 km przejechałem gdy wskazówka lekko wzrosła. Zatrzymałem się, próbowałem dolać wody (bo już na płyn nie wydaje kasy aż nie zrobie) odczekałem trochę odpaliłem auto i mi płyn zaczęło wybijać. Odczekałem na zapalonym silniku 10 min temp nie wzrastała. Ok przestało wybijać zakręciłem i w drogę. po 2 km auto zaczęło się kompletnie nagrzewać. Odrazu się zatrzymałem. Odczekałem 15 min na 2 pasmowej drodze na awaryjnych... odkręciłem korek prysnęła fontanna na twarz i łapy... Na szczęście poparzone tylko palce jednej dłoni. Wtedy udało mi się wlać 4 litry wody. Ok wracałem tak do domu i w połowie drogi dolałem jeszcze 1 litr. Dziś coś w aucie stuka tam gdzie jest koło pasowe itd. Już myślałem, ze to koło ale znajomy mechanik powiedział, że to prawdopodobnie pompa wody. Jutro do niego będę jakoś próbował dotrzeć (laweta albo hol). Martwi mnie tylko jedno. Dziś odpaliłem auto to z tłumika dawało białym dymem. Dość intensywnie... Potem odpalałem drugi raz i już nie było nic. Odpalałem, gdyż szukałem wycieku i oczywiście go znalazłem... Teraz pytanie, czy aby nie załatwiłem uszczelki pod głowicą ? Czy to może pompa ?
Opublikowano

No coz mozna powiedziec jak sie nic nie widzi :wink: Jak stuka w okolicach pompy to napewno ona , wstawisz nowa,elegancko odpowietrzysz i bedzie

jak lalka -tego Ci zycze :wink:

Widze ze kolega wiedzial co robi gdy temp. sie podnosi to i pewnie swa luba uratowales przed najgorszym :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano
miejmy nadzieje, lecz ten dym z tłumika mnie niepokoi. To są objawy padniętej uszczelki pod głowicą, lecz może pompa też je wywołuje nie wiem tego. Będę wiedział jutro.
Opublikowano

na goracym silniku nie odkreca sie korka wody bo to grozi powaznym poparzeniem a tym bardziej nie dolewa sie wody. Roznica temperatury (gwaltowne ostudzenie ) powoduje pekanie glowicy. Jesli trzeba dolac wody w trasie trzeba to robic powoli "dawkowac" czyli pozwalac malym ilosciom wody sie ogrzac i nigdy nie uruchamiac silnika tuz po dolaniu.

Mam nadzieje ze wszystko bedzie w porzadku.

Pozdrawiam.

Opublikowano

U mnie pompa wody OK, widać jak się ciecz przelewa pod odkręceniu korka. Po nabraniu temperatury tak jakby rozszerza się to pęknięcie w uszczelce i wybija płyn.

Jutro będę wiedział więcej bo głowicę mają ściągnąć i wszystko będzie jak na dłoni.

Opublikowano
Okazało się, że u mnie wydmuchana uszczelka i wypalona w tym miejscu głowica. Głowica do naprawy - 400 zł, uszczelka 300 zł i robocizna 500zł. Jeszcze się dowiem jakie części gumowe do wymiany ale raczej więcej nic nie będzie do roboty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.