Skocz do zawartości

320d nie pali na jeden cylinder- klapka w silniku. Swap?


BoloBenio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otóż nie zdążyłem jeszcze się pochwalić moim nowym nabytkiem a już mam z nim problem nie jeden ale zacznę od głównego.

Samochód kupiłem w Niemczech, zrobiłem nim tam 3 tys km i przyjechałem do PL. Autko chodziło jak marzenie po niemieckich autostradach.

Dzisiaj wybierając się do innego miasta (przejechałem 35 km) nastąpiła nie możliwa sytuacja w moim bmw e 46 320d 150 km 2004 rok.

Jadąc poza miastem 2,8 do 3 tys obrotów coś jakby strzeliło w silniku, wiec zjechałem zaraz na boczny parking (był obok) i wyłączyłem silnik.

Silnik chodził jak traktor. Zadzwoniłem po kolegi aby mnie z holował na warsztat. Na początku myślałem że to jakiś pasek strzelił ale jak załączyłem silnik na 3 sekundy do próby i odkręceniu korka wlewu oleju- to olej rzygał na silnik i towarzyszył temu lekki dymek.

Rozrząd wyglądał na ok. Silnik zapalał się prawie normalnie i trzymał wolne obroty jak należy.

Samochód z kolegą zostawiliśmy u mechanika w warsztacie, jutro coś dalej będzie czynił.

Panowie co powiecie na ten przypadek? Auto ma autentyczny przebieg prawie 200 tyś km.

Czy to wtryski? Wypalił się tłok? Dodam że rano przed wyjazdem sprawdzałem wszystkie płyny, oleje i wszystko było w porządku.

A z tym rzyganiem oleju to tak ma być czy to coś u mnie tak tylko...?

Bardzo proszę o wypowiedzi i ewentualne przypadki.

Edytowane przez BoloBenio

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chodzi o chlapanie oleju to normalne w przypadku 2.0d bo tam jest łańcuch. Sprawdź czy przypadkiem nie odleciała któraś klapka z kolektora ssącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe że klapka wpadła. Jeśli nie wiesz o co chodzi z tymi klapkami w kolektorze to wpisz w szukajke forum albo w google "klapki e46 320d".

W skrócie w kolektorze masz klapki takie 4, z czasem pod wpływem drgan, zmeczenia materiału uszkadzają sie nity ktore je trzymają i taka klapka wpada ci do silnika. A ile szkód narobi to już loteria.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o te klapki w dolocie co tyle tematów na ich temat jest na forum?

Właśnie też tak myślałem że coś wpadło do silnika, ale jeden gościu ( nie wiem kim jest) powiedział że niby te bemki po lifcie nie miały tej wady z klapkami co przed liftem. Więc wykluczyłem taką opinie. Nie wiem czy tak faktycznie jest.

Silnik chodzi praktycznie na 3 cylindrach. Brakuje mu mocy momentu itp. Maks 5 sekund próba na ciepłym. Silnik świeżo praktycznie po wymianie filtrów i oleju. A co z panewkami, wtryskami, tłokiem... ?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeżeli to na serio będą te klapki to się chyba załamie. Przed kupnem auta już gadałem że trzeba to zrobić. Ale nie miałem zbytnio czasu i zostawiłem to jak będę miał urlop. Może mi ktoś bardziej przybliżyć co może spowodować taka klapka? Jakie są mniej więcej koszty itp.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz soti e46 u mechanika. Panowie no ale silnik niby chodzi

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chodzi czy nie chodzi ? bo piszesz ze chodzi na 3 cylindry a wtedy to by telepało całym autem jak traktorem, że nie ma mocy etc. To chodzi czy nie chodzi ?

jeśli tylko mocy nie ma i nie ma żadnych dziwnych dzwieków, żadnego dymienia to moze przepływka padła, albo coś z turbo

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie chodzi tz- silnik zapala praktycznie jak zawsze, zapalałem go bez gazu.

Wolne obroty trzyma. Na desce żadne kontrolki się nie palą. Coś stuka, puka w silniku. Wykluczona jazda dalej.

Turbo też to nie jest. Bym miał wtedy kamerę to bym nakręcił film. Mechanik na wstępnej analizie też powiedział że nie pali na jeden gar. Dymienia raczej nie ma- chociaż jak to sprawdzisz jak nie gazuje silnika itp

Edytowane przez BoloBenio

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak stuka i puka to raczej nic dobrego. No chyba że coś z rozrządem się stało i zawory spotykają się z tłokiem co niestety też jest śmiercionośne. ściagać kolektor ssacy i patrzeć na klapki, jak czegoś bedzie brakowac to wiadomo, kolektor w 15 minut zdejmiesz sam nawet.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka w ten sposób że jakby cały cylinder chodził na sucho. Mam też drugi samochód diesel to coś w ten podobny sposób ale coś na bank jest nie tak bo to nie ten samochód co dzisiaj rano. Edytowane przez BoloBenio

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolektor w 15 minut zdejmiesz sam nawet.

W 15 minut to otworzy maskę i pozdejmuje osłony..bez przesady..wywalenie klapek z umyciem czego się da zajęło mi 5 godzin :shock:

Nie chcę być złym prorokiem, jak koledzy, ale niestety wygląda na klapkę :cry2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale pierw tak zaczęło jakby tykać. Coś podobnego do panewki jak u mojego kolegi w bmw e34 tds.

A później to tak strzeliło. Po południu będę u mechanika i dam znać.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mimo wszystko powodzenia :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spoko. Właśnie za chwilę będę jechał. Ale jak by to była klapka to podejżewam że w jednej sekundzie by tylko tak dupł... i koniec. A tu zaczeło po woli tak jakby tykać powyżej 2 tyś obrotów a potem już koniec... Sam jestem ciekawy.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Klapka się przemieszcza, więc stąd mogą być Twoje spostrzeżenia, ale tak jak pisałem najlepiej by było jakbyśmy się mylili.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego,na bank klapka sie urwala,ja mialem to samo,przy 150kmh autem przyhamowalo i bylo po ptaka,w prawdzie dojechalem do domu prawie 60km ale max wyciagala 70kmh slaba i na wolnych obrotach cos pukalo,auto chodzilo na 3 cylindrach.mechanicy rozebrali i znalezli klapke na doloci srubki wtopione w tlok a precika do ktorego sa klapki przykrecone juz nie.podejrzenie padlo na to ze turbina ja zaciagnela(tak twierdzili),suma sumara kosztowalo mnie to prawie 6000zl z robocizna,regeneracja turbiny,planowanie glowicy,olej,zawory,uszczelki,odma,kolektor i tam jeszcze jakies pierdoly,szczescie w nieszczesciu ze nie zniszczyla mi ta klapka cylindrow bo bym musial szukac silnika a nigdy nie masz pewnosci co kupujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem dzisiaj u mechanika ale nie będą nic narazie z autkiem robić bo mają kupę roboty z innymi autkami. W poniedziałek za to bmw się wezną. Kolego Talib 16 z tą mocą to się zgodzę. Czyżby ten prencik przeszedł Ci przez silnik i dalej?

Silnik niby pali jak należy jednak jak wraz ze wzrostem gazu stuk co raz większy się wydaje.

Mi się to stało już może wcześniej gdzieś 2 km przed bo już coś czułem że jest nie tak. Więc jechałem w stronę mechanika. A gdy nagle przy 2,8 czy 3 tys obrotów, prędkości może 50 km/h coś tak jakby du... Więc dalej jazdy nie kontynuowałem- tylko laweta.

Talib to wychodzi na to że masz praktycznie cały silnik po remoncie.

Panowie a co by było objawem zapchanego wtrysku? Bo są zdania że mogą to być wtryski.

Silnik nie gasł samoczynnie jak czytam w innych tematach co daje mi do myślenia że kompresja jest.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak rozebrali silnik,powyjmowali korbowody z tlokami okazalo sie ,ze pierscienie i tloki sa praktycznie nowe,tyle ze jeden ma slady po tych srubkach ktore sie w niego wtopily i wynika z tego ze juz predzej urwa sie jakas inna klapka,germaniec zrobil silnik nie wymienil kolektora wstawil tylko brakujaca klapke,(te czesci sa numerowane wiec podejrzewam,ze mozna je kupic bo to sa pewnie numery katalogowe)i sprzedal auto,a mi urwala sie kolejna klapka.szukaj dobrego mechanika taki ktory sam wie co jest a nie takich ktorym musisz sugerowac,ja niestety na takich trafilemi po zlozeniu silnika auto strasznie dymilo,palilo olej,powiedzieli ze olej jest w wydechu bo turbina lala czy cos takiego i ze pojezdze troche to sie to wypali ale jezdzilem i nic.pojechalem z reklamacja,znowu rozebrali silnik,zlozyli i to samo.znalazlem ratunek dopiero na tym forum,okazalo sie ze odma,pojechalem do nich i im mowie ze to bedzie odma i faktycznie tak bylo,na zapalonym silniku olej pchalo przez bagnet,wymienili separator i filtr odmy i jest ok.mialem sie z nimi sadzic bo dwa razy rozebierali motor a ja za ta robocizne placilem,gamonie nie kapneli sie ze to odma.postraszylem ich ze kanalami do roboty beda jezdzic i kase za jedna rozbiorke silnika oddali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie nie upieram ze mozna kupic odzielnie klapki,mowie tylko ze na kazdej klapce jest numer i nie uslyszalem tego od "kolegi wujka brata siostry znajomego "tylko widzialem na wlasne oczy i ten mechanik tak zasugerowal ze byc moze jest to czesc wymienna,nie chodzi zreszta o to,kolega ma inny problem.pytanie teraz czy kupic nowy kolektor z klapkami czy zamontowac stary bez klapek,jesli naturalnie to ta usterka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.