Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio wybrałem się w upał w długą podróż. w miescie, na swiatłach, korkach itp gdzie trzeba bylo hamować, mocno przyspieszac itp auto dostało po dupie

i zauważyłem w pewnym momencie skok temperatury. wskazówka nie stała prosto, tylko jakby kąt 135 stopni.

i wtedy przy ruszeniu, auto w ogóle nie chcialo wskoczyć na obroty... takie wrazenie jakby w ogóle turbo nie było. auto było strasznie zmulone, ledwo przyspieszał.

zjechałem na bok, odczekałem, temperatura spadła do 90 stopni, pojechałem trochę większą prędkością luźniejszą drogą, aby powietrze troche schłodziło auto i potem już było w porządku.

co to mogło być?

Opublikowano
Przejście silnika w tryb serwisowy. Po przekroczeniu chyba 112'C jest to fabryczne zabezpieczenie przed awarią jednostki. Wymień płyn na jakiś dobrej jakości i przedmuchaj chłodnicę, bo być może rdzeń jest zabity syfem i chłodzenie nie jest optymalne. Sprawdziłbym również stan pompy wody i termostat.
Opublikowano

no z początku tez tak myslalem ze silnik sam się ograniczył.

ktos ma jeszcze jakies uwagi? albo miał ktos takie sytuacje?

i jaki płyn do chłodnicy polecacie do mojego auta?

Opublikowano
Swego czasu widziałem taki fajny środek do czyszczenia chłodnic, ja osobiście zacząłbym od wyczyszczenia chłodnicy następnie sprawdzenie wiatraka na chłodnicy i żaluzji czy się otwierają, i oczywiście czy termostaty się otwierają :) Co do płynu to ja sam nie wiem co to za płyn dokładnie mam bo wlałem ten sam co do ciężarówek sobie wlewamy (mamy na bazie taką wielką beczkę z nim).

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
zabezpieczenie temperaturowe zadziałało w celu uniknięcia uszkodzenia silnika ... sprawdź poziom płynu , sprawdź działanie żaluzji chłodnicy oraz samego wentylatora ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ok termostat i chłodnica w porządku. została wymiana płynu.

 

1. jaki kupić płyn? nie chcę na tym oszczędzać, a nie wiem czy pierwszy lepszy z marketu się nada. jest jakiś typowy do bmw czy cos?

2. jak go wymienić? mniej wiecej wiem, ale czy jest może w najniższym punkcie jakiś zawór do spuszczenia całego płynu? no i potem wszystkimi odpowietrznikami odpowietrzac?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o płyn, to polecam Prestone. Też kiedyś potrzebowałem i wszyscy go polecali. Jeżdżę na nim coś około 2-ch lat i jest OK.
Corolla e11 FL --> BMW e46 FL (M47/TU) --> R18A2
Opublikowano
no wlasnie biorę pod uwage prestone albo oryginalny od bmw (jest na allegro), jednak ori wychodzi dosc drogo. ale prestone mysle ze bedzie w sam raz
Opublikowano
Może i płyn z serwisu, ale dlaczego sprzedający ma tylko 10 komentarzy?
Corolla e11 FL --> BMW e46 FL (M47/TU) --> R18A2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.