Skocz do zawartości

e39 2001 automat Falowanie obrotów przy 1500 obr/min


mcs80

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dzisiaj mechanik stwierdził że konwerter mam uwalony. Zaczął mocno szumieć. Mam ze starej skrzynki takowy który podobno jest ok. Czy wymiana na zasadzie plug and play wchodzi w grę czy będzie wiązało się to z jakimiś kosztami dodatkowymi??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W zasadzie to jest tak jak piszesz - plug and play, ale:

- trzeba wyciągnąć całą skrzynię z tego co się orientuję i z niej ściągnąć/ założyć ten konwerter.

- jeśli olej jest czarny, a pewnie tak jest bo syf z walniętego konwertera go zanieczyścił to olej masz do wymiany. Kup 10 litrów i dogadaj się w sklepie, że ewentualną resztkę oddasz. Mi weszło całe 10 litrów. Do tego filtr oleju, no i uszczelka misy olejowej. Przydałoby się też chłodniczkę wyczyścić - jakoś ją płuczą ale nie wiem dokładnie jak. Ważne żeby jak najwięcej starego oleju wylać z układu i zastąpić go świerzutkim. Sama regeneracja konwertera 700 zł. Gdzie i pozostałe koszty już opisałem w tym poście wcześniej - powodzenia.

 

Ja po regeneracji i całej reszcie jak na razie mam spokój. Falowanie ustało i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny olej to nie od konwertera. Olej może być czerwony, brązowy, szarawy albo kombinacja.

 

Jak konwerter sypnie, to wymiana oleju musi być wykonana oraz wymieniony filtr. Bez tego nikt przy zdrowych zmysłach nie da gwarancji na usługę tak wymiany, jak i regeneracji konwertera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

http://www.e46fanatics.de/technik-allgemein/13763-automatikgetriebe-thread-informationen-technisches-hilfe.html

tu gosc wymyslil program aby konwenter zalanczal od 45 kmh na fest.

jest mniejsze zuzycie skrzyni .nizsza temp oleju.

i smigasz autem jabys mial manuala.

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podłącze pod temat, bo akurat zauważyłem podobne objawy u siebie. Zamulałem po trasie ok 60-70 km/h i w momencie kiedy włączyłem tempomat obroty zaczeły skakać właśnie w granicach 1500 o/m. Niby auto jechało ze stałą prędkością, ale obrotomierz szalał skacząc w górę i opadając. Czy są jeszcze jakieś inne objawy uwalonego tego konwertera, czy może to być coś innego?
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam, temat już troszkę stary ale chciałem podpytać co nieco. Zakupiłem e39 2.2 benzyna automat gaz i z tego co tu wyczytałem moje objawy wskazują na to, że konwerter chyba ma dosyć, przy utrzymywaniu stałej prędkości w zakresie od 1300obr/min do 2000obr/min skrzynia jakby nie mogła zdecydować czy bieg niżej czy wyżej z tym, że u mnie jest to spadek 300obr/min w dół i w górę, zauważyłem również, że po dłuższym postoju auta np od 19 do 6 rano auto po odpaleniu przez około 10min jazdy niema tego problemu, mniej wyczuwalny problem jest również jak przełączę na S, czy jest taka możliwość, że wystarczy wymienić olej ? dodam również, że na chwile obecną auto ma odłączony sterownik pompy ABS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie sama wymiana oleju nic nie da. Bo niby co mogłoby to zmienić? Ale oczywiście przy wymianie oleju nie można zapomnieć o filtrze i uszczelce nowej

Jeździłem też kiedyś bez sterownika pompy abs - był w naprawie i żadnych objawów poza niedziałającym abs'em, brakiem tempomatu, brakiem kontroli trakcji i kilkoma zapalonymi wskaźnikami na desce rozdzielczej nie miałem. Tym bardziej falowania obrotów.

Na dodatek kiedy moje obroty falowały to żaden, ale to żaden warsztat od automatycznych skrzyń biegów nie powiedział mi: "Panie to na (choćby) 90% konwerter". W zasadzie wszyscy chcieli rozbierać skrzynię biegów. A samo rozłożenie to już swoje kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy próbuje utrzymać obroty na płaskiej drodze w pułapie od 1300 obr/min do 2000 obr/min to spadają o 300 w dół jakby bieg na wyższy zmieniła skrzynia a następnie wraca z powrotem o 300 w górę jakby bieg niżej. Tempomatu nie mogę odpalić bo mam odłączony sterownik pompy abs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to naprawdę konwerter to usterka polega na tym, że "skrzydełka" w nim, w zasadzie takie jak w turbinie, są uszkodzone. Widziałem jak wyglądał mój - były poprzechylane w jedną stronę, wygięte w drugą stronę.

Tutaj masz przykład jak to mniej więcej w środku wygląda:

http://i.iplsc.com/rozciecie-obudowy-konwertera-na-tokarce-umozliwia-dostep-do-/0003LFVJXGI8K9IU-C116-F4.jpg

Ja chwilę z tym jeździłem zanim zdiagnozowałem usterkę. Pewnie z 2 miesiące minęły.

Jeśli już musisz to jeździj spokojnie, aby nie uszkodzić go za bardzo.

Gorzej będzie jak jakiś kawałek z tego konwertera wpadnie do skrzyni - wtedy to już koszta rosną dość znacznie.

Ja skrzyni w ogóle nie ruszałem. A naprawa była w 2012 / 2013 i do tej pory wszystko jest ok.

Wymieniłem oczywiście tylko olej z filtrem i nowa uszczelka poszła.

Zapewne lepiej nie jeździć. Różnie może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za szybkie i konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam.

Ps. tutaj dodaje jeszcze filmik jak to dokładnie wygląda. https://megawrzuta.pl/download/1675da366209dc27aa9763c8769b9510.html

a i dowiedziałem się, że poprzedni właściciel olał temat i jeździł na tym 2 lata, możliwe, że konwerter daje radę tyle lat ? czy może jednak szukać gdzie indziej przyczyny tych oto objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.