Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chce zakupic e93 w kwocie 70-80 paru tysiecy.

Potrzebuje informacji o awaryjnosci silnikow.

Biore pod uwage:

320i[7] R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 84,00 mm × 90,00 mm 12,0:1 170 KM

325i[13] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 85,00 mm × 88,00 mm 12,0:1 211 KM

330i[15] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk EFi 85,00 mm × 88,00 mm 10,7:1 257 KM

330i[16] R6 3,0 l (2996 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 85,00 mm × 88,00 mm 12,0:1 272 KM

 

czasami w ogloszeniach podaja 325i ze ma 3.0 niby i 218km.

 

Prosze o informacje ktory silnik jest najmniej awaryjny itp.Interesuja mnie opinnie uzytkowanikow.

Czy warto wziac o litr wieksza jednostke dla 41km wiecej?(2.0 a 3.0 i )

Opublikowano

Z USA nic nie chce.Na pomorzu maja troche e93 z niemiec.Czy sa po biciu lub tylko przytarciu ocenie sam i jesli juz bede chcial to serwis bmw bedzie brany.Ktos wie jaki jest koszt sprawdzenia auta w serwisie?

Nie ukrywam ze tez chce 3.0 ale co jest grane z tym silnikiem 3.0 ze ma 211 koni :] czym oni go tak zdlawili i czy nie bedzie to duza krowa ktora muczy a malo mleka daje?

Jak jest z awaryjnoscia tych silnikow?

na wikipedi mozna znalesc roznice spalania ze silnik mocniejszy 218km pali mniej od 211...o litr...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Na Twoim miejscu brałbym albo 320i, które nie oszukujmy się, słabo jedzie, ale jest w miarę ekonomiczne, albo jeżeli już 3 litry to 335i. Różnicy w spalaniu pomiędzy wszystkimi 3 litrowymi motorami wielkich nie będzie, a za to różnica w osiągach będzie znaczna.

Zwłaszcza jak się ma turbo, można później pomyśleć o programie i jazda staje się jeszcze przyjemniejsza :)

To tyle teorii, bo wiadomo jak się szuka używanego auta, to kupuje się stan auta a niestety na drugi plan schodzi wyposażenie czy silnik... Chyba, że się zaweźmiesz i będziesz szukał aż znajdziesz to co potrzebujesz ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Chce zakupic e93 w kwocie 70-80 paru tysiecy.

 

A ja w pewien sposób utnę chyba tę dyskusję na temat silników. Kolego.. Twój budżet nie pozwala na zakup E93 innego niż 2.0, bo przy akcyzie wysokiej po prostu nie masz szans na kupienie E93 i tyle. Chyba, że powypadkowe albo po innym przekręcie. Kwota nawet 80 parę tys. zł na 3.0 to za mało. 320i powinno Ci się udać znaleźć.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
mmw masz rację. Nie spojrzałem na najważniejsze kryterium :)
Opublikowano

Od marca obserwuje rynek e92 e93 ,codziennie;)

Teraz mamy kryzys i ciezko jest sprzedac auto z 3.0 i ktore pali sporo paliwa.Paliwo podrozalo o jakies 70% wiec troche to zmienia rynek aut.

Jakis miesiac temu byly dwie 335i. Jedna gdzies na slasku za 76 druga za 82.Obie poszly.(e93)

Na przelomie kwietnia-maja wszystkie e93 poszly w gore o 10-15tys :) Teraz widze ze zaczynaja znowu obnizac ceny...

335i nie biore pod uwage z racji awaryjnosci.Gdybym jezdzil tym 2 dni w tygodniu do kina do restauracji lub poscigac sie po miescie to bym kupil.

Moje pytanie brzmi : Co powiecie o tym slabym 3litrowym silniku 211konnym ?Czemu ma taka mala moc i potrzebuje info co do jego awaryjnosci.

 

Aktualnie obserwuje auto z wawy 320i ,zloty metalic. Bylo wystawione za 99.5 ,96.5 ,teraz jest za 89 :)1szy wlasciciel .salon PL.

Nie mialo jakis dzwonow tylko przytarcia ktore naprawil ale wszystko mozna jeszcze sprawdzic.Normalna sprawa w wawie.Sam mam przyrysowane lewe drzwi,blotnik i zderzak z tylu :]

3.0 jedno jest za 72+10tys oplat co daje 82tys.Wiec pewnie opusci te 2tys.Daje tosume 80tys.Auto obiecujace,wlasciciel zgadza sie na ogledziny w serwisie bmw.

3.0 jeszcze jest w szczecinie za 72.1szy wlasciciel,przez telefon za duzo sie nie mozna dowiedziec,zaprasza na ogledziny.Wyglada na pewnego siebie ze do niczego si nie przyczepie.

 

Jest jeszcze 2.0 czarne w slupsku ale cos ma problem ze sprzedaniem.Wystawil za 85,obnizyl na 82,80,75 ,po 3tyg ceny 75 obnizyl na 67 i to cena juz do 0wej negocjacji.Tam nie dzwonilem ale gdybym byl w SZCZ. to moge tam zajechac.

Jesli auto mialo dzwona z tirem lub drzewem to wiadomo nie kupie ale jesli kolizje parkingowe ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może masz rację. Rynek polski jest tak spieprzony przez tych oszustów, że ludzie chcący sprzedać dobre auto też muszą zejść z ceny. Proponowałbym jednak najpierw te auta obejrzeć, a potem sugerować się ceną, bo ja obejrzałem ceny w Niemczech i są zupełnie inne niż w PL, dużo dużo wyższe. No ale Polska to kraj "okazji". ;)
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

...335i nie biore pod uwage z racji awaryjnosci...

Acha :D

Opublikowano

Tez nie chce okazji, a bez wizyty w serwisie nie mozna wykryc oszustwa ''na blizniaka'' , teraz bardzo popularnego...

W DE nie oplaca sie kupic auta nie bitego.U nich placa dobre odszkodowania za nawet male lekkie szkody.

Kolejna sprawa jest akcyza itp Ludzie to omijaja ale ostatnio zawineli z 50 osob ktore dzialaly na szkode panstwa;)

 

 

Ktos napisze o tych silnikach?

 

...335i nie biore pod uwage z racji awaryjnosci...

Acha :D

 

 

Takie sa opinnie o nich;) I to nie osob ktore sciagnely rozbite tylko nawet jak ktos kupil nowke sztuke:)

Pompy paliwa ,bo turbo powyzej 100tys km powinno sie trzymac;)

Nie wiem czym jest to spowodowane ze jedni chwala te 335i inni nie:)

W kazdym razie 3.0 270 koni wystarczylo by tylko nie ma ich ...

335i do wsciekania lepiej kupic w wersji e92, cabrio jest o 200kg ciezsze:)

Opublikowano
Jest to spowodowane tym ze niektorzy nie umieja Obslugiwac aut z biturbo;) ja mam 175 tys km przejechane, + zabawy na torach i jeszcze wszystkie rzeczy seryjne, pompa paliwa pada raz na 120 tys a koszt wymiany tysiac pln, niewiem o co tyle szumu;), jak chcesz wolnossaka to 3.0 272 km z wtryskiem bezposrednim ... Kednak w tym budzecie co masz to ciezko bedzie dobre 320 cabrio znalezc...;) nie to ze sie nie da, tylko kest ciezko;)
Opublikowano
Od marca obserwuje rynek e92 e93 ,codziennie;)

Teraz mamy kryzys i ciezko jest sprzedac auto z 3.0 i ktore pali sporo paliwa.Paliwo podrozalo o jakies 70% wiec troche to zmienia rynek

 

To, że obserwujesz rynek nic nie znaczy. Lepiej napisz ile obejrzałeś aut.

To prawda, że można kupić 330i/d i 335i/d w pieniądzach o których piszesz nawet taniej. Tylko co to za auta. Stąd się właśnie mi.in później na forum biorą stereotypy, że 335i jest awaryjne. Jak kupujesz auto 4 letnie za 70 tyś które jako nowe kosztowało sporo ponad 300 tyś. to coś jest nie tak. Aż tyle BMW nie traci na wartości :) Dobre auto swoje kosztuje i nikt promocji nikomu nie będzie robił. Wiadomo, że zdarzają się sytuacje losowe, że ktoś musi pilnie sprzedać ale to naprawdę rzadkość. Nasz rynek w przypadku R6 "psują" auta ze stanów. Są to przeważnie auta po porządnych dzwonach, powodziach jeżdżące na gorszym bardziej zasiarczonym paliwie niż w europie itd.

Wiadomo poszczególne modele mają swoje bolączki, ale wszystko jest do ogarnięcia i można naprawdę długo cieszyć się takim autem.

Ja swojego czasu szukałem 335d e90 (2007) do 100tyś i nic nie znalazłem zawsze było coś nie halo i nie chodziło o jakieś parkingowe obcierki.

Także życzę powodzenia w zakupie e92/e93 R6 za 70 tyś i do kolejnego twojego postu na forum typu "koledzy silnik dziwnie się zachowuje.... nie mogę odpalić.... świeci mi się choinka... nie działa mi...." czego oczywiście ci nie życzę. Powodzenia w szukaniu

 

PS. 330i (zarówno 257 jak 272KM) objeżdżane jest przez 330d po programie ;) i tu może być mały niedosyt :mrgreen: a spalanie sporo większe 330i porównywalne z 335i ale to nie jest temat tej dywagacji

330i wersja 257KM (ta bez bezpośredniego wtrysku) dobrze znosi gaz więc jakbym miał brać benzynę bez turbo to chyba tą. Zawsze można trochę oszczędzić:)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

--------------------------------------------320i------ 325i -------330i------ 335i ---------320d--------- 325d-------- 330d

predk. max km/h:---------------- 228 [226]--- 245 [243] --250[250] --250[250]--223 [223]-- 235 [233]-- 245 [243]

przysp. 0–100 km/h s-------------- 9,1 [9,8]--- 7,6 [8,1]-- 6,5 [6,7]-- 5,8 [5,7] --8,6 [8,7] --7,9 [8,0] ---7,0 [7,1]

Elast. 80–120km/h na IV./V bieg s 9,3/12,0-- 8,3/10,5 ----7,1/9,0--- 5,9/7,1-- 7,1 /8,9 ----6,8/8,6----- 5,5/6,9

 

Dane dla wersji przedliftowej. Silnik 335 ma skrzynię dwusprzęgłową.

Moim zdanie jak E93 to automat. Wtedy najlepiej silnik z turbo benzyna lub diesel.

Lekka nadwaga powoduje gorszą elastyczność w wolnossących silnikach.

 

Ale z budżetem 70-80tys to nie pozostaje ci nic innego jak 320i

Opublikowano

325i ma 2996 ccm i wtrysk pośredni to wtedy 218 KM

325i wtrysk bezpośredni 211KM bedzie palił mniej

Ktoś tam pisał ze z Usa sa po powodzi takiego nie da sie legalnie zarejestrować. W sumie moj jest z Usa i po dzwonie i jakoś mi to nie przeszkadza w użytkowaniu ale co kto lubi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Jak auto jest sensownie rozbite i dobrze naprawione to co za problem. Ze Stanów przynajmniej można sprawdzić historię, zdjęcia itd. A tu z Europy czarna dziura. :) Wolę mieć auto 2 lata młodsze i z USA. Niczym się nie różni poza ceną.
Opublikowano

 

PS. 330i (zarówno 257 jak 272KM) objeżdżane jest przez 330d po programie ;) i tu może być mały niedosyt :mrgreen: a Zawsze można trochę oszczędzić:)

A E93 335i obejdzie 123d po chipie. Co to za argument ? Jak ktoś kupuje ciężką krowę to chyba nie po to by na tor jeździć ?

 

Moim zdaniem R6 bez turbo jako esencja BMW najlepiej pasuje do tego auta. A w przypadku używki raczej trzeba szukać co sie trafi w lepszym stanie, a nie wybrzydzać. I bezwzględnie automat mimo, ze zabiera relatywnie sporo osiągów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

automat zabiera relatywnie sporo z osiągów?

chyba zatrzymałeś się na 3 stopniowych amerykańskich skrzyniach GM :)

 

no, może pomijając start (w automatach jednosprzęgłowych) reszta tylko na plus.... zwłaszcza w dobie łopatek....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co masz na myśli pisząc "automaty jednosprzęgłowe"?
Opublikowano

 

PS. 330i (zarówno 257 jak 272KM) objeżdżane jest przez 330d po programie ;) i tu może być mały niedosyt :mrgreen: a Zawsze można trochę oszczędzić:)

A E93 335i obejdzie 123d po chipie. Co to za argument ? Jak ktoś kupuje ciężką krowę to chyba nie po to by na tor jeździć ?

 

Moim zdaniem R6 bez turbo jako esencja BMW najlepiej pasuje do tego auta. A w przypadku używki raczej trzeba szukać co sie trafi w lepszym stanie, a nie wybrzydzać. I bezwzględnie automat mimo, ze zabiera relatywnie sporo osiągów.

 

Nie przekręcaj moich wypowiedzi.

Opublikowano
automat zabiera relatywnie sporo z osiągów?

chyba zatrzymałeś się na 3 stopniowych amerykańskich skrzyniach GM :)

 

no, może pomijając start (w automatach jednosprzęgłowych) reszta tylko na plus.... zwłaszcza w dobie łopatek....

Kolego dla słabszych silników jest to 0,5 s do setki lub nawet wiecej. W najlepszym razie jest to 0,2s. Faktycznie nowoczesne automaty nie zabierają nic lub maks 0,1s - więc jak dla mnie 0,5s to jest relatywnie dużo.

 

Oczywiście rozmawiamy o autach sprzed liftu, gdzie był klasyczny automat.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po lifcie to niby jest jaki? Przecież skrzynia się nie zmieniła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DKG jest tylko w M3 o ile kojarzę. W E92 i E93 LCI jest normalny 6 biegowy automat 6HP...
Opublikowano
DKG jest tylko w M3 o ile kojarzę. W E92 i E93 LCI jest normalny 6 biegowy automat 6HP...

Obawiam się, że jesteś w błędzie. Sprawdziłem przed chwila i zarówno strona Polska jak DE podaje 7 biegów w automacie dla E93.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.