Skocz do zawartości

540i opinie?? - Zbierzmy wszystko do kupy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie. Na wzór mojego tematu w dziale e46 i z racji rozważania zmiany auta na jedno z dwóch (e46 330i oraz e39 540i), proszę głównie osoby, które posiadają 540i, posiadały, bądź znają się dobrze na tym temacie, aby mi pomogły i trochę mnie doedukowały :)

 

Więc generalnie sprawa po krótsza wygląda tak. Miałem e34 520iA, zmieniłem ze względów ekonomicznych na MB S210 E200 kompresor (spala mniej troszkę no i części mam za free po rodzinie). Jednak stwierdzam, że to ten wiek, kiedy mam mieszkanie, wyżywienie, nie muszę się o to martwić, a pracuję i uczę się, więc kiedy, jak nie teraz spełniać swoje "zachcianki". BMW kocham za styl prowadzenia, za układ kierowniczy, i chce auto mocne. Wiem, że niektórzy powiedzą, że 300 koni pod nogą 20 latka to nie jest dobry pomysł, ale cóż... Wychowałem się na mocnych tylnych napędach, tyle że spod znaku gwiazdy. Ale do rzeczy...

 

Proszę o opinie ogólne na temat tego motoru, oraz o odpowiedź na kilka podstawowych pytań (mówmy o wersjach 282PS i 290PS):

1) Jak z awaryjnością tych silników

2) Jak te silniki tolerują gaz (niestety, bez niego się nie obejdzie)

3) Jakie są ich słabości i bolączki, na co zwracać szczególną uwagę

4) Jak ze spalaniem w trasie oraz w miejskich korkach (w moim przypadku Warszawa), czy jest duża dysproporcja między 3.0 231PS a tymi silnikami?

5) Czy duże różnice są między wersjami 282PS i 290PS (Czy warto dokładać do młodszego auta tylko dla tych 8 kucyków)

6) W jakich pieniądzach można szukać auta do jazdy - nie perełki, ale i nie od razu do generalnego remontu - w wersjach do 98r (282PS) i powyżej 98r (290PS)

7) Czy czysto technicznie warto się pchać w te silniki? Czy jednak jest wersja "lepsza"?

8) Co jeszcze powinienem wiedzieć, a zapomniałem o to zapytać?

Edytowane przez Bachytek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odezwij się do kolegi kris32,a na pewno dużo Ci powie.

A motor ładnie mu wymiata.

Wychowałem się na mocnych tylnym napędzie

Ja też na-F126p :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Tak jak Cichy525 pisze mam e39 540i ogólnie zadbane. Słuchaj kupując ten motor musisz wiedzieć, że za grosze nie będziesz jeździł. O spalaniu jest temat, lecz nie którzy piszą o takim, że 520i by się w nim n ie zmieściło :duh: Przyjmij sobie wartość 20l gazu w mieście i to bez szaleństw. Ja ma u siebie gaz i silnik dobrze go znosi tylko musi być konkretna instalacja. Ja na Twoim miejscu kupiłbym wersję z przed liftu. Nie ma jeszcze vanosów jak moja więc 1 problem z głowy. Moja jest przechipowna na dokładnie 301,9km i jest dobrze :P W tych silnikach lubią padać czujniki wałka i wału. Następną sprawą są uszczelki pod zaworami i jeżeli poprzedni właściciel ich nie wymieniał to Ty będziesz musiał to zrobić na pewno. Trzeba się również przyjrzeć na cewki. Niestety 8 garków więc i koszta. Ja za 8 cewek płaciłem 1600zl oryginalnych boscha po rabacie. No i pilnować temperatury (termostat i wisco). Bo jak się przegrzeje to lepiej nie mówić o kosztach. W ogóle to nie ma co porównywać e46 z e39 bo koszta na pewno będą większe. Ale w rażenia z jazdy niesamowite. coś za coś :D W razie czego pisz, powodzenia :D
Opublikowano
6) W jakich pieniądzach można szukać auta do jazdy - nie perełki, ale i nie od razu do generalnego remontu - w wersjach do 98r (282PS) i powyżej 98r (290PS)

7) Czy czysto technicznie warto się pchać w te silniki? Czy jednak jest wersja "lepsza"?

Z tego co ja wstepnie patrzylem to min te 15tys trzeba miec.

http://otomoto.pl/bmw-540-4-4-300km-sedan-dsp-sliczna-C24865194.html

 

Same fele warte ponad 2tys.

Opublikowano

No wiec tak...

 

Jak juz mowilem gdzies (nie wiem, czy tutaj, czy w temacie o 330i), spalanie rzedu 20l lpg mnie nie przeraza, bo moja stara e34 520i tyle palila. Poczytalem gdzies tez o tych vanosach, i w sumie chyba sie zgodze, ze wolalbym chyba te wersje przed 09/1998 bez nich. Z Ciekawosci, co daje ten vanos (wiem, ze to zmienne fazy rozrzadu)? Jest jakos bardzo odczuwalna roznica tych paru koni?

 

Hmm... czyli zostaje zebrac z 5k, sprzedac okulara mojego, i szukac 540-stki :)

 

PS Krys, jesli przypadkiem bym znalazl na jesien cos fajnego w twoich okolicach, moglbym liczyc na jakas pomoc w ogledzinach? Srednio jednak sie znam jeszcze na BMW.

 

PS 2: Wlasnie grad polamal kwiatki na balkonie, zerwalo chmure konkretnie :)

Opublikowano

Poczytalem gdzies tez o tych vanosach, i w sumie chyba sie zgodze, ze wolalbym chyba te wersje przed 09/1998 bez nich. Z Ciekawosci, co daje ten vanos (wiem, ze to zmienne fazy rozrzadu)? Jest jakos bardzo odczuwalna roznica tych paru koni?

Roznicy w mocy zadnej nie ma. Gdzie wyczytales te 290KM? Moment tez taki sam. Roznica jest taka ze max moment i moc jest dostepny od nizszych obr. wiec silnik nieco elastyczniejszy. W przypadku 4.4 nie przeklada sie to praktycznie na osiagi. W R6 jakas roznica jest.

Opublikowano

"PS Krys, jesli przypadkiem bym znalazl na jesien cos fajnego w twoich okolicach, moglbym liczyc na jakas pomoc w ogledzinach? Srednio jednak sie znam jeszcze na BMW. "

 

Zawsze i wszędzie :D Kompa mam swojego więc służę pomocą :D W razie czego pisz na PW

Opublikowano
Gdzie wyczytales te 290KM?

Na naszym kochanym autocentrum :)

 

 

Zawsze i wszędzie :D Kompa mam swojego więc służę pomocą :D W razie czego pisz na PW

Dzieki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm... czyli zostaje zebrac z 5k, sprzedac okulara mojego, i szukac 540-stki :)

 

 

Nie oczekuj że za 15-18 tys zł kupisz dobrą 540i. Jak chcesz znaleźć naprawdę porzadny egzemplarz to czeka Cię droga przez mękę.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Za ~15tys można kupić w dobrym stanie 5XXi R6. Uważam, że z 540 nie jest tak kolorowo. Ja kupiłem swoją we wrześniu ubiegłego roku za ok 14tys i kilka rzeczy z zawieszeniem było roboty i kosmetyczne rzeczy.

 

Ja przy 540 raczej szykował bym się na 18tys i w górę nawet na początkowe roczniki. I trzeba pamiętać o pakiecie start OC jeśli ktoś wykupuje to AC. Rejestracja

tys zł na oleje i filtry.

Tak więc przy małym początkowym wkładzie trzeba te 22-24 tys mieć. Jeśli będzie wszystko ok to zostanie kaska na instalację :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoretycznie taniej i w lepszym stanie można aktualnie kupić 540.A to z powodu cen paliwa ludzie nie chcą kupować takich "smoków".Również dotychczasowy właściciel nie traktował auta jako woła roboczego jak to ma miejsce np. w 530d.

Można trafić na egzemplarz "pałowany" ale to może mieć miejsce w każdym aucie nawet z małym silnikiem jeżeli poprzedni właściciel był idiotą.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Hmm... czyli zostaje zebrac z 5k, sprzedac okulara mojego, i szukac 540-stki :)

 

 

Nie oczekuj że za 15-18 tys zł kupisz dobrą 540i. Jak chcesz znaleźć naprawdę porzadny egzemplarz to czeka Cię droga przez mękę.

 

Chcesz mi powiedziec, ze wyceniasz okulara z 2000r (po lifcie) w 2.0 kompresor 186PS w avantgarde na 10-13k? Tyle to przedlifty w srednim stanie chodza.

 

Fakt, przesadzilem troche z tymi 5000zl. Ale mysle, ze w dyszce moge sie zmiescic ;)

Opublikowano
Za ~15tys można kupić w dobrym stanie 5XXi R6. Uważam, że z 540 nie jest tak kolorowo. Ja kupiłem swoją we wrześniu ubiegłego roku za ok 14tys i kilka rzeczy z zawieszeniem było roboty i kosmetyczne rzeczy.

Myslisz ze przy takiej za 20tys nic nie bedziesz musial robic? Grunt aby byla sprawna i najwazniejsze rzeczy byly w dobrej kondycji, miala dobra blacharke i lakier, a rzeczy ekspolatacyjne takie jak oleje, zawieszenie mozna sobie wymienic.

 

Bzdurą jest ze za mniejsze pieniadze kupisz lepiej utrzymane R6. Ceny paliw i maly popyt na duze silniki powoduje to ze czasem za zadbana 520i z LPG trzeba dac z polowe wiecej jak za zadbane 540i w benzynie.

Opublikowano
Bzdurą jest ze za mniejsze pieniadze kupisz lepiej utrzymane R6. Ceny paliw i maly popyt na duze silniki powoduje to ze czasem za zadbana 520i z LPG trzeba dac z polowe wiecej jak za zadbane 540i w benzynie.

 

I wlasnie to mnie pociesza ;)

Mysle, ze jak wezme za swojego 15-17, doloze 7 (zostawiajac 3k na OC i cos tam do zrobienia), to cos uda sie juz kupic :) A przynajmniej mam taka nadzieje...

Opublikowano
Oj duuuużo ludzi. Zaczniesz oglądać e39 to zobaczysz, że sporo ludzi. Założy gaz i się turla aż coś się nie sypnie tak że się jeździć nie da. Koledzy co kupowali e39 napewno potwierdzą. Często jest że zamieni na tańsze lub mniejsze auto itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A kto jezdzi autem, ktorego nie potrafi utrzymac?

 

Połowa polskich użytkowników e39 i e46, 3/4 użytkowników e36.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
A kto jezdzi autem, ktorego nie potrafi utrzymac?

 

Połowa polskich użytkowników e39 i e46, 3/4 użytkowników e36.

 

Ostro zaniżyłeś te wartości. Pełno beemek na drogach, ale ich stan... masakra.

Opublikowano
Problem raczej nie lezy po stronie BMW tylko wszystkich aut. Zazwyczaj tanich i z malymi silnikami, bo raczej nikt kogo nie stac na utrzymanie wlasnego auta nie jezdzi 540i i go nie gazuje. Nie robmy jaj. Ten samochod nie jest oszczedny. Definicja bardziej tu pasuje do gruzow z malymi silnikami jak napisalem wyzej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Procentowo widze wiecej gruzów z dużymi niz z małymi silnikami. A że ludzi których nie stac na utrzymanie kupują 540i ? Wbrew pozorom to bardzo częsty przypadek. Do tego ze ich nie stac na utrzymanie dochodzą najczęściej dopiero po 2, 3 powazniejszej awarii. Sam chciałem kiedys kupic 540i, obejżałem kilkanascie sztuk. Widziałem jacy ludzie sprzedają te auta i w jakim są one stanie. Wśród wszystkich e39 (benzynowych i na gaz) śmiem twierdzić, ze modele 540i procentowo są najbardziej zaniedbane. 520i, 523i na prawdę nieraz udaje sie kupic z org. sensownym przebiegiem, od przysłowiowego niemieckiego emeryta, nieraz z całym org. lakierem, albo malowanym 1 elementem. Wśród 540i nie ma w zasadzie takich okazów, a jak sie pojawiają to kosztują majątek i mimo to momentalnie się sprzedają.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.