Skocz do zawartości

[e91] n46b20b temperatura silnika


radaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu a w zasadzie od zakupu samochodu tj juz jakies 2 miesiace mialem wrazenie ,ze silnik sie dosc grzeje.

Jednak nie moglem tego jednoznaczenie stwierdzic , gdyz wspaniali inż. z Bmw nie wyposazyli tego modelu we wskazik temp. cieczcy chlodzacej....

Poczatkowo myslalem, ze nie wlacza sie dmuchawa - wentylator chlodnicy- jednak dmuchawa dziala - tylko wydaje mi się , ze na pierwszym stopniu (dmucha slabo). Znajomy podpial kompa- nie bylo tez zadnych bledów. Niby wszysytko ok - ale caly po jezdzie - niezaleznie czy spokojnej czy ostrej, spod pokrywy silnika wydobywal sie nienaturalny wg mnie "zar"...

Kilka dni pozniej tj kilka dni po zakupie, padla cewka oraz zauwazylem wyciek spod pokrywy zaworow - to sklonilo mnie zeby odrazu zrobic porzadek ze wszytskim.wymieniono: olej silnikowy na Mobil 0w-40, swiece ngk irydowe, wszystkie 4 cewki zaplonowe na bremi, olej w aut. skrzyni biegow na febi wraz z miska olejowa i filtrem., filtr powietrza Man, weglowy kabinowy również Man, dobito klime, oraz wymieniono wspomniana wczesniej uszczelke pokrywy zaworów. Samochód od tego czasu przejechał jakies 1500 km (glownie spokojna jazda miejska).

W dniu dzisiejszym tuż po uruchomieniu calkowicie zimnego silnika i przejechaniu bardzo spokojnie 1 km zapalila mi sie kontrolka usterki silnika z komunikatem, o redukcji mocy (na wyswietlaczu komputera tam gdzie zegary i na wyswietlaczu I drive - (typowa lampka usterki silnika z deski rozdzielczej sie nie zapalala) Byla informacja, ze moge kontynuowac jazde jednak nalezy zglosic sie do najblizszego serwisu BMW... Jednoczesnie pojawil sie drugi komunikat o awarii tempomatu.

Po przejechaniu kolejnych kilku km , komunikaty zgasly a komputer nie wykazywal bledow. Po przejechaniu nastepnych kilku km,takie samy komunikaty pojawily sie ponownie. Zauwazylem , delikatne stukanie podczas pracy silnika na biegu jalowym (jakby stukanie zaworow) także po wscisnieciu gazu przez ulamek sekundy - zanim silnik pod obciezaniem wejdzie powyzej 1000-1200 obr/min jakby typowe dzwonienie zaworów. Paliwo leje 95 oktanow- wiec jak najbardziej dopuszczalne.. Caly czas tankuje na tej samej stacji shell...

dzisiaj znalazlem w necie opcje jak dostac sie opcji wyswietlania temp silnika... no i juz po przejechaniu 1 km, z 50 stopni wskoczyla na 75, po 3 km bylo juz 90stpopni (spokojna jazda miejska, temp otoczenia 15 st.) po nastepnych kilku km, temp wskoczyla juz na 107 stopni !!!. Wjechalem na autostrade przejechalem sie kilka kkm z predkoscia 160- 180 km/h i temp spadla do 90 stopni, po zjezdzie z autorady oscylowala w granicach 107-110 stopni. To chyba nie jest normalne??? jaka powinna byc norma - 90 ? czy to termostat??? nigdy nie pojawialy sie zadne informacje - komunikaty o zbyt wysokiej temp...

czy wymieniona wczesniej uszczelka pokrywy zaworow mogla zostac uszkodzona na skutek przegrzenia ? czy glosna praca silnika na biegu jalowym , dzwonienie stukanie , moze byc objawem przegrzania silnika? Przepraszam za tak dlugi post- ale chcialem jak najlepiej przestawic sytuacje.

Co radzicie?

Edytowane przez radaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Jak zapalila ci sie ikonka i komunikat o wymianie termostatu, to nie wiem na co tu jeszcze czekac :duh: i o co pytac.

 

nie wiem czy to jest ikonka o wymianie termostatu....???

ta która się zapalala wygladala podobnie do tej o u "engine check" - (ale polowa silnika jest zolta polowa czarna)

czyli to jest termostat ???

 

(dzisiaj temperatura w czasie jazdy 107-109, na postoju do 112 , po wylaczeniu silnika i zaplonu naturalnie roslo jeszcze wyzej...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Jak zapalila ci sie ikonka i komunikat o wymianie termostatu, to nie wiem na co tu jeszcze czekac :duh: i o co pytac.

 

nie wiem czy to jest ikonka o wymianie termostatu....???

ta która się zapalala wygladala podobnie do tej o u "engine check" - (ale polowa silnika jest zolta polowa czarna)

czyli to jest termostat ???

 

(dzisiaj temperatura w czasie jazdy 107-109, na postoju do 112 , po wylaczeniu silnika i zaplonu naturalnie roslo jeszcze wyzej...)

 

podobno temp do 112 stopni jest normalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Jak zapalila ci sie ikonka i komunikat o wymianie termostatu, to nie wiem na co tu jeszcze czekac :duh: i o co pytac.

 

nie wiem czy to jest ikonka o wymianie termostatu....???

ta która się zapalala wygladala podobnie do tej o u "engine check" - (ale polowa silnika jest zolta polowa czarna)

czyli to jest termostat ???

 

(dzisiaj temperatura w czasie jazdy 107-109, na postoju do 112 , po wylaczeniu silnika i zaplonu naturalnie roslo jeszcze wyzej...)

 

podobno temp do 112 stopni jest normalna.

 

Podobno? a gdzie to zaslyszałes ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz niedawno na forum temp. silnika .Jescze raz ! Temperatura wacha sie pomiedzy 105-110 st.Przy 110 u mnie zalacza wentylator i spada do 107 na postoju .W czasie jazdy ok.104-5.Pukanie na wolnych obrotach to moze byc pompa podcisnieniowa tez opisane w 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz niedawno na forum temp. silnika .Jescze raz ! Temperatura wacha sie pomiedzy 105-110 st.Przy 110 u mnie zalacza wentylator i spada do 107 na postoju .W czasie jazdy ok.104-5.Pukanie na wolnych obrotach to moze byc pompa podcisnieniowa tez opisane w 100%.

 

Co do temp. to faktycznie było poruszane... (ale z tego co czytalem niekomu nie wskoczylo powyzej 110stopni, czy te 2 - 3 stopnie więcej maja jakiekolwiek znaczenie?- wole dopytac niż cos sie rozsypie...)

tym bardziej, ze zapala sie ta dziwna ikonka silnika (zolta ikonka w srodku w polowie zolta w polowie ciemna)- srednio 1- 2 razy dziennie i po krotkiej chwili samoczynnie znika, co ciekawe zawsze pojawia sie jednoczesnie z bledem tempomatu, temperatura silnika chyba nie ma tutaj znaczenia - gdyz potrafi sie zapalic zarowno po przejechaniu 1 km jak i 20 km...

 

w dieslach problem termostatow , czyzby w benzynkach nie wystepowaly takie dolegliwosci ?

 

watku z pompa podcisnienia szukam i szukam i jakos trafic nie moge... jakbys byl uprzjemy podpowiedzieć... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

I jak sie zakonczyla twoja historia z ta temperatura ?

 

U mnie dochodzi do 110 i spada do 105. Ostatnio mialem wyciek z pompy podcisnieniowej , znalazlem opis na necie wiec skorzystalem i uszczelnilem ja.

Ale doszedl nastepny problem i pod pompa vacuum jest plastikowa klapla zamykajaca COS. I z niej ciekbnie mi plyn chlodniczy ale tylko jak sie zagrzeje.

No wiec dokrecilem te cztery sruby na ktorych sie to trzyma i narazie spokoj ale juz kupilem w BMW nowa czesc - te klapke za 50zl i wymienie jak bede mial czas.

 

Co do termostatu to on jakis dziwny jest bo przy temp. 107 stopni weze nadal sa miekkie a po odkreceniu korka od zbiorniczka wyrownawczego nie widac aby plyn krazyl. Dopiero po przegazowaniu widac jakby troche lecialo i znow przestaje. Jako tako nie pokazuje zadnych bledow na kompie.

 

Moze wiesz gdzie jest czujnik temp. cieczy chlodzacej . na chlodnicy czy gdzies na silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Temp silnika jest u ciebie w normie. Termostat masz dobry. Sprawdź separator oleju. Jak jest zakochany wywala po kolei uszczelki, u ciebie sie to zaczyna. Sprawdź jaki zapisał błąd przy check engine zapisuje błąd. Po zapaleniu checka nie kopcila na biało ??
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam zapisało błąd z klapą gazu - więc jakaś bzdura - bo to było i jest dobre. Z tą temperaturą i termostatem faktycznie troche panikowałem bo jest wszystko ok - takie kilkustopniowe wahania mają wszyscy użytkownicy benzyn z którymi rozmawiałem. Nie kopciła ani przez chwile na biało ani na żaden inny kolor. Edytowane przez radaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak można tę odmę sprawdzić ?

 

W niej jest gumowa membrana i ona powinna robić za uszczelkę . Przy ciśnieniu na górze powinna się otworzyć i puścić powietrze .

 

Ja nie wiem jak moja odma czy stara czy ktoś ją wymieniał ale jak zdjąłem rurę odmy z góry silnika i w nią podmuchałem to wyraźnie było czuć otwieranie i zamykanie membrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak sprawdzić ale wymieniać powinno się ją co 60 tysięcy km. Jak masz przebieg ponad 100 tysięcy to możesz ją wraz z 3 rurkami profilaktycznie wymienić. Tu na forum jest mój opis jak to zrobić bez ściągania kolektora ssącego w N46.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.