Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

od pewnego czasu a w zasadzie od zakupu samochodu tj juz jakies 2 miesiace mialem wrazenie ,ze silnik sie dosc grzeje.

Jednak nie moglem tego jednoznaczenie stwierdzic , gdyz wspaniali inż. z Bmw nie wyposazyli tego modelu we wskazik temp. cieczcy chlodzacej....

Poczatkowo myslalem, ze nie wlacza sie dmuchawa - wentylator chlodnicy- jednak dmuchawa dziala - tylko wydaje mi się , ze na pierwszym stopniu (dmucha slabo). Znajomy podpial kompa- nie bylo tez zadnych bledów. Niby wszysytko ok - ale caly po jezdzie - niezaleznie czy spokojnej czy ostrej, spod pokrywy silnika wydobywal sie nienaturalny wg mnie "zar"...

Kilka dni pozniej tj kilka dni po zakupie, padla cewka oraz zauwazylem wyciek spod pokrywy zaworow - to sklonilo mnie zeby odrazu zrobic porzadek ze wszytskim.wymieniono: olej silnikowy na Mobil 0w-40, swiece ngk irydowe, wszystkie 4 cewki zaplonowe na bremi, olej w aut. skrzyni biegow na febi wraz z miska olejowa i filtrem., filtr powietrza Man, weglowy kabinowy również Man, dobito klime, oraz wymieniono wspomniana wczesniej uszczelke pokrywy zaworów. Samochód od tego czasu przejechał jakies 1500 km (glownie spokojna jazda miejska).

W dniu dzisiejszym tuż po uruchomieniu calkowicie zimnego silnika i przejechaniu bardzo spokojnie 1 km zapalila mi sie kontrolka usterki silnika z komunikatem, o redukcji mocy (na wyswietlaczu komputera tam gdzie zegary i na wyswietlaczu I drive - (typowa lampka usterki silnika z deski rozdzielczej sie nie zapalala) Byla informacja, ze moge kontynuowac jazde jednak nalezy zglosic sie do najblizszego serwisu BMW... Jednoczesnie pojawil sie drugi komunikat o awarii tempomatu.

Po przejechaniu kolejnych kilku km , komunikaty zgasly a komputer nie wykazywal bledow. Po przejechaniu nastepnych kilku km,takie samy komunikaty pojawily sie ponownie. Zauwazylem , delikatne stukanie podczas pracy silnika na biegu jalowym (jakby stukanie zaworow) także po wscisnieciu gazu przez ulamek sekundy - zanim silnik pod obciezaniem wejdzie powyzej 1000-1200 obr/min jakby typowe dzwonienie zaworów. Paliwo leje 95 oktanow- wiec jak najbardziej dopuszczalne.. Caly czas tankuje na tej samej stacji shell...

dzisiaj znalazlem w necie opcje jak dostac sie opcji wyswietlania temp silnika... no i juz po przejechaniu 1 km, z 50 stopni wskoczyla na 75, po 3 km bylo juz 90stpopni (spokojna jazda miejska, temp otoczenia 15 st.) po nastepnych kilku km, temp wskoczyla juz na 107 stopni !!!. Wjechalem na autostrade przejechalem sie kilka kkm z predkoscia 160- 180 km/h i temp spadla do 90 stopni, po zjezdzie z autorady oscylowala w granicach 107-110 stopni. To chyba nie jest normalne??? jaka powinna byc norma - 90 ? czy to termostat??? nigdy nie pojawialy sie zadne informacje - komunikaty o zbyt wysokiej temp...

czy wymieniona wczesniej uszczelka pokrywy zaworow mogla zostac uszkodzona na skutek przegrzenia ? czy glosna praca silnika na biegu jalowym , dzwonienie stukanie , moze byc objawem przegrzania silnika? Przepraszam za tak dlugi post- ale chcialem jak najlepiej przestawic sytuacje.

Co radzicie?

Edytowane przez radaz
Opublikowano (edytowane)

Witam !

 

Jak zapalila ci sie ikonka i komunikat o wymianie termostatu, to nie wiem na co tu jeszcze czekac :duh: i o co pytac.

Edytowane przez turbojajko

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Witam !

 

Jak zapalila ci sie ikonka i komunikat o wymianie termostatu, to nie wiem na co tu jeszcze czekac :duh: i o co pytac.

 

nie wiem czy to jest ikonka o wymianie termostatu....???

ta która się zapalala wygladala podobnie do tej o u "engine check" - (ale polowa silnika jest zolta polowa czarna)

czyli to jest termostat ???

 

(dzisiaj temperatura w czasie jazdy 107-109, na postoju do 112 , po wylaczeniu silnika i zaplonu naturalnie roslo jeszcze wyzej...)

Opublikowano
Witam !

 

Jak zapalila ci sie ikonka i komunikat o wymianie termostatu, to nie wiem na co tu jeszcze czekac :duh: i o co pytac.

 

nie wiem czy to jest ikonka o wymianie termostatu....???

ta która się zapalala wygladala podobnie do tej o u "engine check" - (ale polowa silnika jest zolta polowa czarna)

czyli to jest termostat ???

 

(dzisiaj temperatura w czasie jazdy 107-109, na postoju do 112 , po wylaczeniu silnika i zaplonu naturalnie roslo jeszcze wyzej...)

 

podobno temp do 112 stopni jest normalna.

Opublikowano
Witam !

 

Jak zapalila ci sie ikonka i komunikat o wymianie termostatu, to nie wiem na co tu jeszcze czekac :duh: i o co pytac.

 

nie wiem czy to jest ikonka o wymianie termostatu....???

ta która się zapalala wygladala podobnie do tej o u "engine check" - (ale polowa silnika jest zolta polowa czarna)

czyli to jest termostat ???

 

(dzisiaj temperatura w czasie jazdy 107-109, na postoju do 112 , po wylaczeniu silnika i zaplonu naturalnie roslo jeszcze wyzej...)

 

podobno temp do 112 stopni jest normalna.

 

Podobno? a gdzie to zaslyszałes ?

Opublikowano
Bylo juz niedawno na forum temp. silnika .Jescze raz ! Temperatura wacha sie pomiedzy 105-110 st.Przy 110 u mnie zalacza wentylator i spada do 107 na postoju .W czasie jazdy ok.104-5.Pukanie na wolnych obrotach to moze byc pompa podcisnieniowa tez opisane w 100%.
Opublikowano
Bylo juz niedawno na forum temp. silnika .Jescze raz ! Temperatura wacha sie pomiedzy 105-110 st.Przy 110 u mnie zalacza wentylator i spada do 107 na postoju .W czasie jazdy ok.104-5.Pukanie na wolnych obrotach to moze byc pompa podcisnieniowa tez opisane w 100%.

 

Co do temp. to faktycznie było poruszane... (ale z tego co czytalem niekomu nie wskoczylo powyzej 110stopni, czy te 2 - 3 stopnie więcej maja jakiekolwiek znaczenie?- wole dopytac niż cos sie rozsypie...)

tym bardziej, ze zapala sie ta dziwna ikonka silnika (zolta ikonka w srodku w polowie zolta w polowie ciemna)- srednio 1- 2 razy dziennie i po krotkiej chwili samoczynnie znika, co ciekawe zawsze pojawia sie jednoczesnie z bledem tempomatu, temperatura silnika chyba nie ma tutaj znaczenia - gdyz potrafi sie zapalic zarowno po przejechaniu 1 km jak i 20 km...

 

w dieslach problem termostatow , czyzby w benzynkach nie wystepowaly takie dolegliwosci ?

 

watku z pompa podcisnienia szukam i szukam i jakos trafic nie moge... jakbys byl uprzjemy podpowiedzieć... ;/

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

I jak sie zakonczyla twoja historia z ta temperatura ?

 

U mnie dochodzi do 110 i spada do 105. Ostatnio mialem wyciek z pompy podcisnieniowej , znalazlem opis na necie wiec skorzystalem i uszczelnilem ja.

Ale doszedl nastepny problem i pod pompa vacuum jest plastikowa klapla zamykajaca COS. I z niej ciekbnie mi plyn chlodniczy ale tylko jak sie zagrzeje.

No wiec dokrecilem te cztery sruby na ktorych sie to trzyma i narazie spokoj ale juz kupilem w BMW nowa czesc - te klapke za 50zl i wymienie jak bede mial czas.

 

Co do termostatu to on jakis dziwny jest bo przy temp. 107 stopni weze nadal sa miekkie a po odkreceniu korka od zbiorniczka wyrownawczego nie widac aby plyn krazyl. Dopiero po przegazowaniu widac jakby troche lecialo i znow przestaje. Jako tako nie pokazuje zadnych bledow na kompie.

 

Moze wiesz gdzie jest czujnik temp. cieczy chlodzacej . na chlodnicy czy gdzies na silniku ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temp silnika jest u ciebie w normie. Termostat masz dobry. Sprawdź separator oleju. Jak jest zakochany wywala po kolei uszczelki, u ciebie sie to zaczyna. Sprawdź jaki zapisał błąd przy check engine zapisuje błąd. Po zapaleniu checka nie kopcila na biało ??
Krzysztof
Opublikowano (edytowane)
Z tego co pamiętam zapisało błąd z klapą gazu - więc jakaś bzdura - bo to było i jest dobre. Z tą temperaturą i termostatem faktycznie troche panikowałem bo jest wszystko ok - takie kilkustopniowe wahania mają wszyscy użytkownicy benzyn z którymi rozmawiałem. Nie kopciła ani przez chwile na biało ani na żaden inny kolor. Edytowane przez radaz
Opublikowano

A jak można tę odmę sprawdzić ?

 

W niej jest gumowa membrana i ona powinna robić za uszczelkę . Przy ciśnieniu na górze powinna się otworzyć i puścić powietrze .

 

Ja nie wiem jak moja odma czy stara czy ktoś ją wymieniał ale jak zdjąłem rurę odmy z góry silnika i w nią podmuchałem to wyraźnie było czuć otwieranie i zamykanie membrany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak sprawdzić ale wymieniać powinno się ją co 60 tysięcy km. Jak masz przebieg ponad 100 tysięcy to możesz ją wraz z 3 rurkami profilaktycznie wymienić. Tu na forum jest mój opis jak to zrobić bez ściągania kolektora ssącego w N46.
Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.