Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zapaliła mi się kontrolka od klocków hamulcowych. Wymieniłem z przodu i z tyłu, ale kontrolka nadal świeci. Z tego co zaobserwowałem podczas wymiany czujnik jest dość prostym urządzeniem, przy startych klockach dochodzi do zwarcia i się zapala... Czy czujnik mogł się uszkodzić czy może po wymianie klocków muszę skasować błędy np INPĄ żeby zgasła kontrolka?

Masz problem z DLR? Pisz...
Opublikowano
Albo zewrzyj kabelki i zaizoluj. Następnie przy przekręconym kluczyku na 2 pozycję przytrzymaj przez ok 30 sekund wciśnięty pedał hamulca. Kontrolka zgaśnie, ale będziesz musiał osobiście sprawdzać stan okładzin klocków i podejmować decyzje o wymianie.
Opublikowano
Tej kontrolki nie kasuje się żadnym programem. Jak założysz sprawny czujnik to kontrolka zgaśnie ;)

 

Jak założy dobry czujnik kontrolka nie zgaśnie - a na pewno nie od razu... :)

Trzeba wykonać cykl dziesięciu "zapłonów" czyli przekręceń stacyjki w pozycję 2, przekręcić i wyciągnąć kluczyk - i tak 10 razy :)

Komputer wtedy odczyta to jako nieistniejący błąd i kontrolka zgaśnie... :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapłon, 30 sekund czekania, kontrolka zgasła.

Tak jest u mnie.

Opublikowano
Powiem szczerze że już zdębiałem :) Czyli co mam 10 razy przekręcić na zapłon czy też czekać 3 razy po 30 sekund na zapłonie?
Masz problem z DLR? Pisz...
Opublikowano

Witam

dziś właśnie wymieniłem klocki oraz czujnik. Wystarczyło po prostu go włożyć w oczko klocka, przekręcić zapłon odczekać ok 20 sekund, ja nacisnąłem jeszcze pedał hamulca, ale nie wiem czy to było konieczne. Zgasła kontrolka.

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
RAZ na zapłonie. Koledzy po prostu potwierdzili moje słowa.
Opublikowano

Wypróbowałem wszystkie podsunięte przez Was rozwiązania:

 

- hamulec wciśnięty przez 30 s i kluczyk na zapłonie

- 10 przekręceń na zapłon z wyjęciem kluczyka

 

i niestety kontrolka nadal się pali...

 

Chyba uszkodził się jednak czujnik, nie bardzo wiem co mogło się stać bo z tego co się orientuje jego budowa jest prosta tj jak dojdzie do zwarcia to się zapala, jak klocki są dobre to nie ma zwarcia i się nie pali. Chyba że się mylę i zasada działania jest inna...

 

Czy możecie mi napisać jak wygląda wymiana czujnika? Należy odciąć stary i w to miejsce zamontować nowy? Czy potrzebne są jakieś przyrządu do zaciśnięcia kabli?

Masz problem z DLR? Pisz...
Opublikowano

Kolego - ale nikt Ci nie pisał, że nie musisz wymieniać tego czujnika.

Ja Ci nawet wprost pisałem, że go musisz zmienić, bo się uszkodził - jest to proste zwarciowe ustrojstwo i go nie naprawisz.

Wymiana jest prosta - jest to kabel długości ok. 40 cm. Z jednej strony wkładasz go w jarzmo (w szczęki), z drugiej zapinasz we wtyczkę - czas samego montażu jakieś 5 minut.

Kosztuje ok. 30 zł za średniej jakości firmę.Do wymiany w zasadzie potrzebujesz ściągnąć koło (czasem uda się bez ściągania - ale to sporo zabawy i trochę piwa musisz wypić...).

Opublikowano
Dobrze wiedzieć, już myślałem, że będę musiał wyjmować klocki hamulcowe żeby zamontować czujnik. Czy czujnik jest identyczny do przodu i do tyłu?
Masz problem z DLR? Pisz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.