Skocz do zawartości

[E39] 530d - wymiana silnika lift polift


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

stało się. Rozrząd stoi. Najlepszym chyba wyjściem będzie zakup drugiego silnika. Mam przedlifta w automacie. Uważać na jakieś konstrukcje, czy generalnie każdy M57D30 będzie się nadawać do wsadzenia?

Chodzi mi o silniki po lifice, 193KM itp? Miałem 184.

Opublikowano
Silniki sa identyczne
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

smutna wiadomosc.

Co padlo? Lancuch sie zerwal, czy cos z napinaczem? Miales jakies niepokojace objawy/dźwięki wczesniej?

Jaki przebieg?

 

 

Po lifcie podejdzie, Pozd.

Opublikowano

Po informacje co i jak zapraszam tu - viewtopic.php?f=97&t=189205

Opisałem tam wszystko szukając bez rozbierania problemu.

 

Przebieg 240tys.

 

Zastanawiam się jedynie, czy w razie czego pchać do środka ten 193KM przy skrzyni A5S360R.

Nie chciałbym do tego jeszcze skrzyni położyć :/

Opublikowano

zaczynam sie bac tych silnikow, ale to dopoki nie napiszesz, ze rozrzad siadł rzeczywiscie. Jedz do mechsa niech potwierdzi, niech sie chociaz dostanie do rozrządu. Jedz do tego, ktory ew. podejmie sie wymiany silnika, jesli zajdzie faktycznie taka konieczność.

 

łancuch jak i napinacz dają o sobie znać, mam z tym doświadczenie, wprawdzie nie w silnikach BMW, a w jtd i slychac duzo wczesniej ze coś jest na rzeczy, a sam moment rozwalenia silnika jest dość pokażny. Da sie odczuć przyhamowanie silnikiem i łomot gniecionych zaworów.

I na pewno nie przy 240tyś, chyba ze masz 1240tys

Opublikowano

Jutro laweta wciąga samochód do dobrego zakładu - znajomego rodzinnego autoryzacji.

Dam znać, co i jak, bo sam się zdziwiłem jak pisałem. Sądziłem, że to czujnik, więc żadnego bang-gangu nie słyszałem. Wcześniej silnik chodził normalnie, bez żadnych opcji poza delikatną wibracją przy wyłączaniu. Ale to była na 99% poduszka.

Opublikowano
co do silnikow moze byc tylko roznica w alternatorze.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Proszę o informację czy przy wymianie silnika z osprzętem (nawet przepływomierz) muszę wykonywać jakiekolwiek adaptacje w sterowniku. Mój silnik to 184 KM (chodził z automatem), wymieniam na motor z wersji 193 (pracował z manualem). Różnica w konstrukcji to chyba tylko dodatkowy termostat. Mam możliwość przełożenia również ze sterownikiem, EWS i pestką z kluczyka - czy wówczas będę miał teoretycznie te 193 KM?
Opublikowano

Dodatkowy termostat może być ale nie musi.

Jeżeli jeden silnik jest od automatu a drugi od manuala to ja bym nie kombinował z EWS.

Co do różnicy tych 9 km wystarczy zmiana softu na nowszy.

Tak z ciekawości co się stało z obecnym silnikiem, że będzie wymieniany ?

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Tak z ciekawości co się stało z obecnym silnikiem, że będzie wymieniany ?

Jeszcze nic się nie stało ale mam nakręcone 600 tyś kilometrów i wszystko może się wydarzyć za moment. Dawca jest pewny i za śmieszne pieniądze. Chociaż po odkręceniu korka od wlewu oleju słychać takie same stuki jak w mojej zjeżdżonej M57.

Opublikowano

A to stuka w każdej. Tak BTW, to fajny przebieg. Dzieje się coś niepokojącego, że wymieniasz?

 

Ile skrzyń masz za sobą? :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim nie słychać...

600tyś to całkiem fajny przebieg, ale myślę że jak zadbasz o auto to jeszcze pojeździ chwilę :cool2:

Opublikowano

Kiedyś czytałem o przypadku, gdzie e39 tds przejechało 814 tys km i padł silnik z powodu ... rozsypania się rozrządu ...

Tak więc moim zdaniem narazie nie ma się co przejmować przebiegiem 600 tys, tylko jak kolega wyżej radzi dbać i jeździć

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Ja dalej jestem ciekaw tych skrzyń, bo widzę że kolega ma automat :lol: Rozwalające się skrzynie są ostatnio w modzie :mrgreen:
Opublikowano

swego czasu na niemieckim forum był temat gościa który w swoim E39 M57 zrobił 1.159.365 km (z poważniejzych napraw wymieniał chyba turbinę i rzeczy typowo eksploatacyjne) i jeździłby dalej ale rozbił samochód. Gość po 60tce i auta używał do pracy

 

http://k654.ims-firmen.de/ah/bmw-forum/forum/userpix/7919_PA1900482_1.jpg

 

a samochód pewnie sprowadzony do PL jako bezwypadkowy i cofnietym licznikiem dalej jeździ :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie bardziej niż ten przebieg dziwi że mu wszystkie piksele działają :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a samochód pewnie sprowadzony do PL jako bezwypadkowy i cofnietym licznikiem dalej jeździ :D

Jak obróciło licznik, to nawet kręcić nie trzeba :mrgreen:

Wyszło 159tyś, czyli jak na polske to całkiem dobrze :mrgreen:

Opublikowano

Czyli poczciwe m57 okazuje się być bardzo trwałe :D

Kiedyś pewien mechanik mi powiedział, że te silniki w niemczech miały mieć gwarancje na milion kilometrów... :shock:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Nie chcę zapeszać ale silnik wydaje się pancerny. Robiłem tylko rozrusznik pompę podprogową pierburga i wymieniłem jeden wtryskiwacz (miał korekcję +3,5). Co do skrzyni nie wiem co się działo wcześniej bo auto kupiłem z przebiegiem 160 tyś ale ja nic w niej nie robiłem oprócz wymian oleju co 60 tyś.
Opublikowano

Mój też ładnie pracuje (nie zapeszając), poza stukaniem w silniku, i to jest najgorsze, poza tym jakby nie to stukanie to niedoświadczony pomyślałby, że to benzyna. Gorzej jak się okaże że tłok ma luz i przytarł cylinder, wtedy szkoda będzie wywalać i kupować nowy słupek, bo nie wiadomo co w takim siedzi.

Wadą tych silników są dostawcy części którzy nie zawsze dostarczają dobre jakościowo podzespoły (jak moje stukanie). Jak ktoś ma zdrowy silnik to nic tylko dbać i się cieszyć. Wujek ma nalatane ponad 400tyś km i jakby nie przebieg to bym nie uwierzył, a wcale nie oszczędza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.