Skocz do zawartości

Szarpanie silnika pomiedzy 2 tys a 2,5 tys


ka0s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie mam poważny problem a raczej upierdliwy. Juz od dłuższego czasu a mineło pół roku jak nie lepiej szarpie mi delikatnie silnikiem. Wyglada to tak, ze jak stoje w miejscu na luzie to szarpie raz czesciej raz rzadziej. Podczas zimy te objawy ustaly i teraz wrocily, myslalem, ze to przez klime ale jednak to nie to. Drugi objaw jest taki jak w temacie. Podczas dodawania gazu pomiedzy 2 tys a 2,5 tys tez szarpie ale tylko miedzy tymi obrotami. Nie wiem czy obie sprawy sa ze soba powiazane ale raczej tak. Bylem u mechanika i rozlozyl rece, komputer tez nic nie pokazuje. Prawdopodobne, ze wtrysk ale przeciez by dymil i po takim czasie juz by sie cos wysypalo powazniejszego.

Jak macie Panowie jakies pomysly to prosze pisac bo jestem w kropce.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw napisz jakie auto jaki silnik bo z opisu nie wynika ze diesel czy benzyna, do tego napisz jaki masz przebieg auta.

Wtryski można sprawdzić na komputerze, przepływomierz też.

Jeśli niema błędów to coś mechanicznego, może poduszki pod silnikiem albo koło dwmumasowe ( jeśli diesel).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam że chodzi o diesla. Miałem taką samą sytuację co prawda w TDI PD. Problem okazały się pompowtryskiwacze -przelewał na 1 cylindrze. Niestety wymiana jednego nic nie pomogła i skończyło się na wymianie kompletu i jak ręką odjął. Męczyłem się taka jazdą przez rok. Bywały okresy, że nie szarpał szczególnie jak było chłodno. Przy mocniejszej jeździe jak było cieplej problem powracał. Nie wiem jak to się ma do common rail ale najlepiej jedź na diagnostykę niech sprawdzą korekcje itd. Kopcić nie będzie bo zakładam, że DPF jest. Na twoim miejscu bym przy DPFie z tym nie jeździł bo dodatkowo jeszcze filtr ci pójdzie w diabły.

Dużo założeń bo nie napisałeś jaki masz silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh przepraszam chlopaki, moj blad posiadam e91 320d z koncowki 2005 roku, przebieg 230 tys :) Cos mi wlasnie zaswitalo z tym przeplywomierzem, ze to moze byc faktycznie jego wina.

Mialem to samo -przeplywomierz,po wymianie wszystko gra.Sadze ze masz to samo.Cena nowego to ok 700 zl,odradzam kupno uzywanego bo sytuacja moze sie powtorzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywomierz moze i owszem jesli problem dotyczy jazdy w wymienionych przedzialach .

 

ale kolega pisze rowniez

 

Wyglada to tak, ze jak stoje w miejscu na luzie to szarpie raz czesciej raz rzadziej

 

jak dla mnie korekcje na wtryskiwaczach do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywomierz moze i owszem jesli problem dotyczy jazdy w wymienionych przedzialach .

 

ale kolega pisze rowniez

 

Wyglada to tak, ze jak stoje w miejscu na luzie to szarpie raz czesciej raz rzadziej

 

jak dla mnie korekcje na wtryskiwaczach do sprawdzenia.

 

tak jak pisalem-mialem to samo szarpanie zarowno podczas jazdy jak i na wolnych obrotach np.stojac na swiatlach-winny przeplywomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczesciaz z ciebie. ja tez mecze sie z podobnymi problemami. codziennie rano po odpaleniu silnik nie rowno pracuje przez ok minute az wskazowka skacze takze podczas jazdy w przedziale obrotow 1.5-2. zadnych bledow. mechanik rowniez rozklada rece a aso za duzo mnie skasuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczesciaz z ciebie. ja tez mecze sie z podobnymi problemami. codziennie rano po odpaleniu silnik nie rowno pracuje przez ok minute az wskazowka skacze takze podczas jazdy w przedziale obrotow 1.5-2. zadnych bledow. mechanik rowniez rozklada rece a aso za duzo mnie skasuje.

 

A temperatura w normie? Sprawdź przed uruchomieniem czy nie pokazuje zawyżonej temperatury. Miałem podobny problem z czujnikiem temp. silnika (zaczęło się delikatnie, a skończyło na tym, że zimny pokazywał 110+), który powodował takie objawy - źle dobierał ilość paliwa, bo myślał, że jest nagrzany. Po wymianie (czujnik ~80zł) jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo o tym czytam ale tego jeszcze nie slyszalem. dzieki wielkie. musze to sprawdzic. umowilem sie na diagnostyke tym razem w serwisie bosha w ktorym pracuja technicy z bmw i mercedesa. moze oni cos znajda. zostawie auto na noc i sie okaze

 

Temperaturę sprawdź samemu. Pozycja 07.01 w menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Ja też mam problem z szarpanie w moim bmw e46 316i 1.9. Tyle że na jałowym jest wszytsko ok bardzo równo pracuje, nie ma problemu z odpalaniem, ale podczas ja zdy na biegu trzecim i czwartym szarpie a dokładnie jade sobie na biegu trzecim 50 km/h chce depnąć gwaltowniej w gaz czuje lekkie szarpnięcięcie, i potem już nie szarpie. Szarpnięcie jest jednorazowe ale po każdej zmianie biegów (oczywiście 3 i 4) dzieje się to samo. Na innych biegach jest czysto. Bardzo proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.