Skocz do zawartości

e46 318ci gasnący silnik


przerom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dwa bledy nie maja nic wspolnego (imobilajzer i to chlodzenie ciecza... nie wiem o co chodzi )

171 - to moze byc cos z pompa paliwa badz filtrem.

148 - sprawdz swiece i cewki zaplonowe oraz przewody paliwowe.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blaedy same nie... ale te kopcenie hmmm a olej ci znika?

moim zdaniem Odma... tez mi kopcil wtedy a obroty falowaly jak szalone, wczesniej pisales o zasysaniu powietrza przy korku ( to podobn tez objaw wpisz sobie uszkodzona odma na youtube i ci filmiki wyskocza). U mnie nie bylo tego zasysania, ale jak ja zobaczylem to masakra cala byla zasyfiona rurki praktycznie nie mialy przeplywu i byly popekane, generalnie lamaly sie pod najmniejszym dotykiem. samej odmy nie rozbieralem wystarczyl mi widok zewnetrzny. Odma w Bmw nie jest udanym tworem zalecane jest dosyc czeste jej wymienianie. U mnie tez sporo olej znikal, mimo ze nie bylo go nigdzie na zewnatrz, po wymianie przestalo ubywac.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no Tak mam wrażenie ze i płynu chlodniczego i oleju pomału ubywa a wyciekow widocznych nie ma do tego uszczelka pod glowica była robiona. ok wymienię we wtorek ta odme bo to najniższy koszt gorzej jak to przeplywka albo coś gorszego.
Sprzedam BMW e46 318ci ze zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to sa drobne ubytki plynu chlodniczego to sobie ty nie zawracaj d... bo to normalne gdyz woda paruje ale glikol zostaje wiec tylko dolewaj. Jezeli maszy ubytek oleju i to nie duzy to tez sie tym nie przejmuj czesto auta nawet w ksiazkach maja wpisane nawet do 1 L. na 1000 km (jak dla mnie to duzo). KOszt odmy jak sobie sam poszukasz to ok 300 zł. ale wymiana mechanika to pewnie drugie tyle.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale masz odme z przewodami ? bo bez nich to nie ma sensu wymieniac. Kopcic ci moze jak pali ci sie lampka silnika. Auto wchodzi wtedy w trybie awaryjnym i daje bogatsza mieszanke co moze tez powodowac z tylu kopcenie :P. Zycze powodzenia przy wymianie.... moze to zajac pare ladnych godzin nie wiem jak w twoim slniku ale u mnie byla to masakra dla doswiadczonego mechanika ktory u mnie robil
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to sa drobne ubytki plynu chlodniczego to sobie ty nie zawracaj d... bo to normalne gdyz woda paruje ale glikol zostaje wiec tylko dolewaj. Jezeli maszy ubytek oleju i to nie duzy to tez sie tym nie przejmuj czesto auta nawet w ksiazkach maja wpisane nawet do 1 L. na 1000 km (jak dla mnie to duzo). KOszt odmy jak sobie sam poszukasz to ok 300 zł. ale wymiana mechanika to pewnie drugie tyle.

 

Ale to nie jest normalne, że ubywa płynu chłodniczego, tak samo oleju w takim tępie. Przy szczelnym układzie chłodzenia nic ma prawa nic ubywać. Ja co do układu chłodzenia miałem problem ze wzdłużnym krućcem wychodzącym od głowicy po prawej strony silnika, zbiorniczkiem wyr który był pęknięty, oraz małym oringiem koło zbiorniczka który przepuszczał wodę ale w końcu dobrałem odpowiedni i problem z głowy jeżeli chodzi o ubytki płynu chłodniczego.

 

Jeżeli chodzi o odme to roberto23wawa masz 320i z separatorem a to więcej kosztuje niż w 318i 1.9. Ja dałem za org odme przez internet 210 zł z przesyłeczką dokładnie tutaj -----> http://www.bmw.ewor.pl/towar/2545/zawor-odpowietrzajcy-skrzyni-korbowej-bmw-e46-11157501567.html

 

przerom wymień tą odmę i ładnie napisz nam co to dało ;). Ale jestem pewny że to pomoże. Mógłbyś też wstawić fotkę jak ona wygląda w środku :). Ja miałem pękniętą mębrankę

 

Jak odma nie pomoże to skłaniam się tu odważnie wymówić to słowo ale oczywiście Ci tego nie życzę ---- pierścienie ( ja miałem wymieniane na czterech tłokach bo głupi przed remontem nie wiedziałem co to odma :( a powinienem od tego zacząć )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o jakich ubytkach mowimy bo sie nie doczytalem ? W lato przy wysokich temperaturach ubytek plynu chlodniczego jest norma ( ale nie mowie tu o duzych ilosciach) przy duzych temperaturach i jezeli plyn chlodniczy ma swoje "latka" to jego ubytek jest norma... jak mowilem z tego plynu wyparowuje woda a wydziela sie glikol ktory osadza sie na sciankach i przewodach zwykle dolanie nawet wody powoduje ze on sie wymiesza. Ja mam plyn od 2 lat (od wymiany chlodnicy) i co jakis czas (raz na kwartal w zaleznosci ile przejechalem) dolewam czasem jakies niewielkie ilosci.

co do oleju to wszystko zalezy od silnika u jednych znikaja sladowe ilosci w niektorych sa to spore ilosci ( ma sluzbowego Passata B6 2.0 benzyna i w nim generalnie mozna nie patrzec i lac litr oleju po 1000 km... i on ma tak od nowosci od samego poczatku. wszystko jest ok i tak ma byc heh). W mojej bunoi bylo tak ( przed wymiana odmy ) zaczelo mi ubywac oleju i musialem na jakies 1500 - 2000 km dolac nawet literek. Wszystko bylo sprawdzane i bylo ok okazalo sie wlasnie ze to odma i po jej wymianie przejeczalem juz 4000 tys i jeszcze nic nie dolale aczkolwiek widze ze troche na bagncie ubylo. Wszystko zalezy od tego jak sie jezdzi autkiem po trasie czy w miescie itp... kazde autko trzeba indywidualnie rozpatrywac.

Co do wymiany samej odmy .. jesli w tym silniku wymiana zajmuje 30 minut to jestescie szczesciazami hehe

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak 30min i po robocie sciagam podszybie i mam juz do niej dostep.

 

Cydor nawet nie mow o pierscieniach ;-) bo załamka. Czyli przez niedrożną odmę moze tak kopcić auto? A te falujące obroty zazwyczaj przy odpalaniu?

Sprzedam BMW e46 318ci ze zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie odma ma bardzo dużo do falujących obrotów bo nie ma odpowiedniego odpowietrzenia silnika, tworzy się podciśnienie. Co dziwne jak miałem niesprawną odmę to silnik chodził równo a po wymianie jak się przejechałem to zgasł mi 4 razy podczas próbnej jazdy. To wskazuje że silnik "przystosował się" do niesprawnie działającej odmy. Po tym jak mi zgasł 4 razy, przedmuchałem przepływkę i 2200 km zrobiłem bez grama falujących obrotów ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś wcześniej że przepływomierz przedmuchałeś, jak to nic nie daje to myślę że trzeba pomyśleć nad nowym. Mówiłeś że świece sprawdzałeś. Nie widzę innego pomysłu jak wymiana przepływki. DOlot też rozkręcałeś i skrecałeś więc uznaje, że przedmuchów nie ma. Nic innego do głowy mi nie przychodzi. Sprawdź jeszcze układ paliwowy, może filtr paliwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się ma dziać jak przepływke odlaczy??? Rano dopiero za 4 razem odpalił normalnie. Tak to wchodzil na 1000 obrotow i spadal do zera i gasl. jak sprawdzić szczelność wydechu? filrt paliwa, powietrza i oleju wymienialem w maju. ręce opadają tyle kasy poszlo się .... a auto dalej nie chodzi jak powinno. a moze jest tu jakiś spec z okolic bielska białej co by mi pomógł?
Sprzedam BMW e46 318ci ze zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem ze składem mieszanki. Przyczyną jest nieszczelność dolotu lub wydechu. Do czyszczenia przepływka i przepustnica. Do sprawdzenia wydech na możliwe dziury przez co czujki powietrza przekłamują pomiar składu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.