Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszytkich gnębi mnie jedno zdażenie, posiadam od niedawan e39 520d 136km 2003r. 213tyś km zalany jest olej castrol egde 5w/40 td , z rana pierwsze dopalenie silnika dość puźno gaśnie mi kątrolka i silnik dość głośno i metalicznie pracoje do czasu zgaśnięcia kontrolki ( czas ok 2-3s.) potem w zależnośi jak długo samochód stoi ale jest lepiej. silnik oleju nie bierze anigrama, wycieków też nie posiada, teraz pytanie czy zmiana oleju pomoże, coś zmieni i jeśli tak, to na jaki proponujecie, bo wydaje mi się jak by ten zabardzo spływał, chyba że jest już problem w ciśnieniu na układnie. proszę o jakieś porady , pomysły
Opublikowano
Tak się wtrącę. Jaki dokładnie chcesz kupić olej? Teraz mam valvoline, ale on właśnie nie ma bazy syntetycznej. Problemu z nim nie mam. Cilnik nie klepie na zimnym chodzi odrazu cichutko, ale jednak chciał bym zalać jeszcze lepszy. Teraz mam 5w40 synpower.
Opublikowano

To i się podepnę.

Obecnie zalane mam castrolem edge 5W30 i rowniez mam złe doswiadczenia. Wprawdzie cisnienei jest od razu, ale klepie troche przez 1-2sek.

 

Jaki Valvoline polecacie, ew. liqui moly do M57?

Opublikowano
witam wszytkich gnębi mnie jedno zdażenie, posiadam od niedawan e39 520d 136km 2003r. 213tyś km zalany jest olej castrol egde 5w/40 td , z rana pierwsze dopalenie silnika dość puźno gaśnie mi kątrolka i silnik dość głośno i metalicznie pracoje do czasu zgaśnięcia kontrolki ( czas ok 2-3s.) potem w zależnośi jak długo samochód stoi ale jest lepiej. silnik oleju nie bierze anigrama, wycieków też nie posiada, teraz pytanie czy zmiana oleju pomoże, coś zmieni i jeśli tak, to na jaki proponujecie, bo wydaje mi się jak by ten zabardzo spływał, chyba że jest już problem w ciśnieniu na układnie. proszę o jakieś porady , pomysły

 

Moim zdaniem nie trzyma ciśnienia na panewkach i żadne zaworki zwrotne i inne pierdołki nie mają na to wpływu.

Zalej 10w40 być może kontrolka będzie gasła szybciej.

Olej 5w40 jest za rzadki do twojego samochodu,biorąc pod uwagę wiek,przebieg i klimat w jakim eksploatujesz auto.

Pozdrawiam

Opublikowano
też mi się tak wydaje że po tym przebiegu trzeba trochę zagęścić olej przechodząć na 10w tylko nie wiem czy dalej trzymać się castrola ? płaci sie głównie za markę a nie za jakość oleji dostępnych u nas, a ta specyfikacja bmw ll-04 niewiem dokładnie co oznacza ale pilnowanie jej w nowym aucie to rozumiem ale po 200 tyś kilometrów to już chyba niema większego wpływu
Opublikowano

rano przy pierwszym odpaleniu, przy zimnym , gęstym oleju lampka ciśnienia gaśnie Ci później niż w ciągu dnia,

kiedy olej jest już gorący i rzadki, to chyba prosty jest wniosek, że nie jest to sprawa oleju. Wg tych co mówią o zmianie oleju na gęściejszy, powinno być odwrotnie: na zimnym oleju lampka powinna świecić krócej niż na ciepłym. Nie słuchaj też tych bredni o zmianie na 10w40, bo to nie jest olej do twojego silnika.

Opublikowano
potwierdzam. Zmiana na bardziej gęsty to niech ludzie stosują u siebie bo wybiło 200tys. Nie wiem po co takie głupie teorię ktoś rozsiewa. Najlepiej to zrób ten zawór bo nie Ty jeden masz taki problem.
Opublikowano
Nie słuchaj też tych bredni o zmianie na 10w40, bo to nie jest olej do twojego silnika.

 

Moja E39 z silnikiem M57 przejechane ma 300tkm. z czego połowę na castrolu magnatec 10W40.Nigdy nie słyszałem niepokojących odgłosów(klekotania) z silnika ani na zimnym ani gorącym a wiem jak powinien chodzić diesel, kierowcą jestem od ponad 25lat.Żadnego dymienia,nic nie pali oleju,turbinka ori. zbiera się ładnie od dołu i prawie w ogóle jej nie słyszę .Na autostradzie 215kh osiągam bezproblemowo.Przewody od turbo suche,kontrolka ciśnienia oleju zawsze gaśnie natychmiast po odpaleniu.

Nie wiem dlaczego olej półsyntetyczny zalano jej przy przebiegu 140tkm jeszcze w serwisie we Francji u pierwszego właściciela ale wiem że dobrze jej to posłużyło przez 6lat i byłbym idiotą gdym posłuchał tych bredni że do mojego BMW to tylko pełen syntetyk i zmieniłbym na fula.

Opublikowano

to ze przejechales 160tyś km na półsyntetyku, nie znaczy, ze twoj silnik przezyje tyle samo co inne na full syntetyku w tych samych warunkach eksploatacji.

 

Moja lampka oleju tez gasnie natychmiast, niewazne czy zimny czy ciepły.

I wplyw oleju ma znaczenie, wbrew temu, co tu niektorzy piszą

Opublikowano
to ze przejechales 160tyś km na półsyntetyku, nie znaczy, ze twoj silnik przezyje tyle samo co inne na full syntetyku w tych samych warunkach eksploatacji.

 

Moja lampka oleju tez gasnie natychmiast, niewazne czy zimny czy ciepły.

I wplyw oleju ma znaczenie, wbrew temu, co tu niektorzy piszą

 

Nie wiem ile przeżyje mój silnik tak samo jak nie wiadomo ile przeżyje Twój .Ty piszesz że Ci coś klepie na edge5W30 a u mnie na magnatec10W40 nic nie klepie i nigdy nie klepało.Może masz za słaby olej to wlej lepszy droższy 0W30 i klepanie ustanie :mad2:

To że wpływ oleju ma znaczenie na gaśnięcie lampki oleju to trafiłeś w sedno ,ja właśnie o tym pisałem wspominając o panewkach.W tym przypadku i w Twoim zmiana na olej o tych samych parametrach tylko innej podobno lepszej firmy na pewno nie pomoże żeby lampka gasła szybciej.Fakt że sama wymiana starego oleju na nowy może mieć duży wpływ.

Opublikowano

no klepie, nic metalicznego, po prostu glosniejsze klekotanie przez 1-2sek.

Wplyw oleju ma rowniez na prace silnika. Był kiedys moment, ze zalałem mobila S, jakiegoś dedykowanego do M57.

Silnik pracował cichutko i miekko, ale początkowo na zimno odpalony mial problemy z ustabilizowaniem obrotów.

Wrocilem z powrotem do EDGE 0W30 (jeszcze wtedy) i uruchamiał się bardzo stabilnie, ale silnik już pracowal bardziej twardo, głośniej i początkowo mocniej klepie, by po 1-2sek ustało.

Opublikowano
Jezeli ktos mi rozwiaze ta zagadke to bedzie mistrzem!Mam podobne objawy i wzmagam sie z nimi od roku.Olej 5w 40 castrol td.Jak kupielm auto kontrolka gasla natychmiast, na zminym chodzil tak cicho jak na cieplym.Po wymianie oleju [kupujacy zapewnial mnie ze jezdzil na 5w40] zaczely sie problemy.Rano im zimniej tym silnik chodzi glosniej i klepie,klepie jak stary diesel nie sa to popychacze szklanki czy stuki poprostu chodzi bardzo glosno.Na poczatku po wymienie oleju kontrolka gasla po 4sekundach ,po przejechaniu 20tys km gasnie po 2 sekundach {rano},jak jest cieply gasnie od razu...Nie wiem czy jest tu jakas zaleznosc.Turbo takze zaczelo glosniej chodzic szczegolnie na zimnym.Jezdze tak od roku czasu,oleju nie zjadl nic stan taki jak po zalaniu no moze 100ml brakuje.Auto jezdzi normalnie nie kopci nie ma z nim problemow.Jak jest cieply to chodzi tak cicho ze sie zapomina ze to diesel.Wiec o co tutaj chodzi?Za kilka dni musze wymienic olej.....Nie wiem juz co zrobic....
Opublikowano
Radził bym przejść na inną firmę. Castrol odradzam wszystkim. Przereklamowany syf jak dla mnie.

 

 

Juz tez nad tym myslalem,ale sam nie wiem.Czyli co kupic w serwisie 5w40 bmw?czy to bedzie to samo?

Opublikowano
Radził bym przejść na inną firmę. Castrol odradzam wszystkim. Przereklamowany syf jak dla mnie.

 

Rowniez jestem zniechecony castrolem, tak samo mobilem. Oba przereklamowane.

Teraz pozostaje wybrać, Francja vs. Holandia vs. Anglia (Motul, Valvoline, Miller)

Opublikowano
Radził bym przejść na inną firmę. Castrol odradzam wszystkim. Przereklamowany syf jak dla mnie.

 

Rowniez jestem zniechecony castrolem, tak samo mobilem. Oba przereklamowane.

Teraz pozostaje wybrać, Francja vs. Holandia vs. Anglia (Motul, Valvoline, Miller)

 

a co z olejem BMW?

Opublikowano

Po co do serwisu bmw?

Ja mam valvoline synpower 5w40, ale jak się dowiedziałem po pół roku, że nie jest na bazie syntetyku to chcę przetestować coś innego. Padnie raczej na motul. Na tym valvoline lampka gaśnie mi po niecałej sekundzie to jest moment tylko. Nie klepie nawet przy ponad -20st. Kupiłem 2x4l wlałem chyba 7 dolałem 400ml A już mam 13tys przejechane na nim. Za miesiąc wymiana. To co zostało wleje jeszcze przy otwartym korku spustowym jak wszystko zleci. Może pozostałości wypłucze.

Opublikowano

Re: Ciśnienie oleju 520d e39 M47

przez MrTuner1986 » 24 Cze 2012 14:36

 

Tomek1983asd napisał(a):

Kolego MrTuner1986 i jak Ci sie sprawuje nowa podstawa??

Ile Kosztowała Cie podstawa w serwisie BMW ??

Mam zamiar tez zamowic ja w Lublinie w BMW.

Pozdrawiam

Witam Kolego!

 

Podstawa kosztowała mnie dokładnie 720,61zł ze zniżką 5% bez zniżki kosztuje ok. 760zł.

Co do jej działania to jak do tej pory sprawuje się znakomicie zaworki trzymają jak należy, kontrolka oleju gaśnie nie mal że od razu zdarzyło się że zgasła po ok 0,5 sek, ale myślę że to normalne i w granicy tolerancji.

 

Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy zaworki umieszczone są prawidłowo:

tutaj prawidłowo zamontowane zaworki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9557f.html

tutaj błędnie zamontowane zaworki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c04cf.html

 

Razem z podstawą filtra dostaniesz pokrywę filtra oleju, filtr oleju, czujnik ciśnienia oleju, uszczelkę blok - podstawa czyli komplet jedynie co ja dokupiłem do tego zestawu to uszczelkę pomiędzy podstawą filtra a chłodniczką oleju nr.12 na rysunku http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... p/vCA41056

co prawda w rzeczywistości uszczelka ta wygląda inaczej, czyli dostaniesz nie okrągłą uszczelkę tak jak na schemacie tylko będzie to uszczelka na kształt cyfry 8 ty potrzebujesz 1 szt. a według schematu potrzebne są 2 sztuki co jest błędem, cena uszczelek (2szt.) to ok. 10,48zł.

 

Aha sprzedawca będzie Cię namawiał do zakupu nowych śrubek nr.13 mocujących chłodniczkę oleju do podstawy oczywiście nie jest to wymagane no chyba, że w skutek odkręcania uszkodzisz stare sruby.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... p/vCA41056

 

Warto też zaopatrzyć się w torks T40 oraz gwintownik M8x1,25 torks po to, aby odkręcić chłodniczkę oleju natomiast gwintownik po to, aby wykonać gwint którego nie ma w nowej podstawie (teoretycznie gwint wykonuje się po przez wkręcanie nowych/używanych śrub co raczej nie idzie tak łatwo).

 

Należy też pamiętać o momentach dokręcania nowego elementu:

*podstawa filtra do bloku 22Nm (ja przykręciłem na 25Nm i jest ok)

*chłodniczka oleju do podstawy 22Nm (tu nie należy przesadzać aby nie uszkodzić gwintu)

 

Pozdrawiam MrTuner1986

MrTuner1986

 

 

 

Posty: 95

Dołączenie: 13 Gru 2009 19:33

Miejscowość: Kurów/k. Puław

Moje BMW: E46 320d 1999r. ZIEGELROT

 

viewtopic.php?f=72&t=134903&start=75

Opublikowano
ja polecam havolin 5w40 texaco bardzo doby olej silnik cichnie i szklanki sie gruchają ;]

Obejrzyj Moje BMW


www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=191208

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

zalałem max life synthetic 5w/40 jestem zadowolony praca silnika cichsza niż na castrolu 5w30, a kontrolka która mnie strasznie drażniła na castrolu, to na valvoline jest wzglednie do zniesienia ( nie gaśnie wraz z zaponem silnika ale dużo szybciej niż na castrolu ) bede miał chwile to z rana sprawdze jak długo się pali.

polecam valvoline

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.