Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czy wymieniac olej w skrzyni biegow e39 manual 3.0d?jezeli tak to jaki wlac[zolta karteczka na skrzyni]??nie raz na zimnym galka biegow bardziej lata na luzie i na dwojce jak daje gazu,jak puszczam gaz i zwalnia to nie skacze.Czy moze to byc wina oleju??stan sprawdzalem jakis czas temu bylo ok,ze skrzyni nie ma zadnych wyciekow....
Opublikowano

olej nie ma nic wspolnego z "lataniem" gałki skrzyni.

Przyjrzyj sie nierownomiernej pracy silnika. Poduszki (moze sterowanie podcisnieniowe poduszek kuleje), poduszki skrzyni, mocowanie wydechu, ew. wtryski kuleją i silnik wpada w wibracje, uwzgledniajac, ze kostkę czujnika rail opanowałeś.

 

a olej to MTF-LT1, albo MTF-LT2

Opublikowano

Aha..

Jak na dwójce trzepie gałką gdy ją złapiesz i dodasz gazu, to masz wywalone łożysko na wałku II biegu. ALe przy tych przebiegach to juz norma, jesli nie warczy przy tym, to jeszcze mozna smigać

Opublikowano

Dzieki ar_w jak zwykle pomogles:)czyli wymieniac ten olej czy nie??raczej nie byl nigdy wymieniany.Jezeli tak to ktory w koncu mt1 czy 2?a jak z olejem z walu?

ps:Napewno mam do wymieny poduszke/ki pod silnikiem.Byc moze to dlatego lata na wolych....

dwojka lata tylko na zimnym i to sa lekkie drgania ,nic nie wyje...Cisza i spokoj:)mam najdzieje ze pojezdzi do konca mojej kadencji :lol:

Opublikowano

bedziesz to miał na żółtej naklejce.

Problem z MTF-em jest taki, że nie ma ściśle okreslonych odpowiedników, choć ja zalałem jakiegoś castrola taf-x 75W90 bodajże i bez różnicy, więc nie wymieniaj jeśli nie ubyło, bo to nie automat

Opublikowano

jeden jegomość wymieniał olej w manualu 3.0d, a przed tym dokładnie sprawdzał co powinno być zalane,

zalał FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 (MTF LT 2 do 3.0d 184KM) i był bardzo zadowolony (przed wymianą zdarzało się, że biegi wchodziły z oporem).

to tak odnośnie samego oleju do manuala.

latanie gałki, co już zostało napisane, nieszczególnie jest powiązane z kwestią w/w oleju

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Olej w skrzyni manualnej należy wymienić co 80tkm.Ja wlałem Shell atf dextron II.Jak ktoś jeździ na starym przepracowanym oleju 200tkm to owszem ma to negatywny wpływ na skrzynie,szybciej wysiadają łożyska i gałka zmiany biegów może mieć większy luz.Gdy już wysiadły łożyska i dźwignia lata to sama wymiana oleju nie pomoże,najpierw naprawić potem wymienić olej.
Opublikowano

skąd ta liczba 80tkm? Gdzieś napisali w serwisówce, czy sobie wyssałeś z palca?

Na skrzyni pisze, zeby nie wymieniać. Tak wiem, ze w automatach tez tak pisze, ale w automatach olej odgrywa zasadniczo inną rolę niż tylko smarowanie, bo bierze udzial w przeniesieniu napedu, wiec olej przepracowuje się relatywnie szybko, odnosząc do manualnej też przepracowuje się, ale na pewno nie po 80tyś km, bo w odroznieniu do oleju w pracującym silniku, czy ASB, olej w manualu ma lajtową robotę ;)

Producent założył do konca zywotu silnika.

Opublikowano
Wymieniać trzeba. Kolego a uważasz, że jak olej w manualu nie przenosi napędu i się zapewnie tak nie rozgrzewa etc to się nie zużywa? Zużywa się. NAwet jeśli by stał w bańce i nie był nigdzie wlany. Tak więc co kilka lat 4-5 warto w manualu wymienić olej i nawet jest to wskazane.
Opublikowano
Co 80tkm przeczytałem w ,,Sam naprawiam BMW seii5'' H.R.Etzolda ,ale nawet gdybym tego nie przeczytał to olej w skrzyni bym wymieniał.To samo dotyczy tylnego mostu.Nie wiem kto wam naopowiadał że w manualu albo automacie oleju się nie wymienia.W skrzyni manualnej szybciej trzeba wymieniać olej jak w automacie,i nie ma ona wcale lżej. :)
Opublikowano
Nie wiem kto wam naopowiadał że w manualu albo automacie oleju się nie wymienia.

 

głupoty nam wmawia Bayerische Motoren Werke, ale mało który świadomy użytkownik w to wierzy :D

w tezę o konieczności częstszej wymiany w oleju w skrzyni manualnej niż w automatycznej raczej ciężko będzie uwierzyć ...

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

 

głupoty nam wmawia Bayerische Motoren Werke, ale mało który świadomy użytkownik w to wierzy :D

w tezę o konieczności częstszej wymiany w oleju w skrzyni manualnej niż w automatycznej raczej ciężko będzie uwierzyć ...

 

ciężko też uwierzyć w to że wymiana oleju w skrzyni automatycznej może wręcz zaszkodzić :mrgreen:

Poprzedni właściciel mojego BMW należał do tych mniej świadomych użytkowników i ja po 250tkm spuściłem ze skrzyni i mostu czarną przepracowaną maź :mad2: zalałem buni świeżutki olej i poczułem że aż jej ulżyło :dance:

Opublikowano

Ciekawe rzeczy wypisujesz...

Ja w swoim 10 letnim aucie żadnej mazi nie miałem, kolor jest ciemny, ale taki ma być, olej nie śmierdział, więc w dyfrze zostawiłem stary.

 

A lzej jest, owszem ;) w głowie. :mrgreen: i w portfelu...

Opublikowano
Ależ panowie w czym problem?? kto ma ochotę i zasobność portfela niech sobie zmienia, ja przykładowo u Siebie w przeciągu 4 lat zmieniałem oliwę w skrzyni i dyfrze 2 razy, koleżka w swojej ani razu. Zarówno on jak i ja cieszymy Się z bez awaryjności wspomnianych podzespołów i chwała za to :D więc jak to Się mówi każdemu wg. uznania
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Gdybym sugerował się zapachem oleju to w silniku zmieniałbym co kilka lat albo wogóle.Z tą oszczędnością to bez przesady :wink: 100 parę zł. na olej do skrzyni i mostu raz na parę lat to nie majątek.

Chyba że ktoś uważa że świeży olej może zaszkodzić,bo takie teorie też się pojawiają :cry2: :cry2: przecież BMW nie zaleca wymiany

bo BMW pierniczy wymieniać olej lepiej wymienić całą skrzynię :mrgreen: zresztą niektóre skrzynie nie mają możliwości wymiany oleju ,skoro był wyciek albo skrzynia nawaliła to znaczy że swoje już przeszła i niema naprawy tylko wymiana na nową która jest tańsza jak koszt naprawy.Słyszałem że do samochodów osobowych montowane są już przekładnie nierozbieralne ,ale znając naszych rodaków pewnie znajdą sposób żeby taką skrzynkę rozbebneszyć i naprawić :lol:

Opublikowano
A wiec wymieniam ,dzwonilem do serwisu i mtf-tl2 ma byc do zoltej naklejki a to koszt 100zl za 1l...Tam chyba 1l wchodzi??
Opublikowano
Gdybym sugerował się zapachem oleju to w silniku zmieniałbym co kilka lat albo wogóle.Z tą oszczędnością to bez przesady :wink: 100 parę zł. na olej do skrzyni i mostu raz na parę lat to nie majątek.

 

No wiesz, ja takie 100zł mam co chwilę i końca nie widać. Wiec jesli nie ma potrzeby, to nie wymieniam, szkoda kasy, którą można spożytkować lepiej.

Choć na czesciach nie oszczedzam, kupuje z górnej półki albo OE BMW, zeby nie było, żem sknera :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.