Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Witam,

 

Przed chwila milem pierwszy raz jakikolwiek dziwny objaw w moim aucie, toczylem sie spokojnie na dwojce okolo 40kmh dojezdzajac na swiatel ( bylo zolte) i widze za mna typa w golfie ktory mial luzno z 80 ( chyba sie spodziewal ze przejade ) i musialem bardzo szybko przyieszyc zeby mi nie wjechal w kufer no i tu problem, auto bylo zimne cala noc stalo w garazu i od wyjechania do swiatel minelo moze ze 200m wiec dalej zimny, kiedy depnalem mocno w gaz i jednoczesnie w lusterko zauwazylem calkiem spora chumer nievbieskiego dymu . Na poczatku pomyslalem ze sprzeglo ale nie bo bylo zalaczone normalnie, noga z dala od pedalu sprzegla, opony tez raczej nie bo asfalt mokry a przyczepnosci nie zerwalo, i tu pytanie co to moglo byc bo nie ukrywam ze sie lekko przelaklem. Szybko podpiecie do kompa ale zero bledow ( tzn sa dwa od swiec -2 sztuki leza) .

 

Jakies pomysly , bo mi az sie wlozy na posladach zjezyly....

 

P.s dodam ze potem sie juz to nie pojawilo , jak zmienilem na trojke to przestalo kopcic, potem ze dwa razy powtarzalem manewr dla testu i nie dymilo juz. Z rury tez nie skierdzialo olejem ani nic z tych rzeczy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

jak nie "paproch" to raczej słabe info:

- usczelka pod głowicą,

- pęknięta głowica,

- uszczelki prowadnic zaworów,

- pierścienie tłoków,

- ....

 

przeważnie trudne do trafnej diagnozy i związane z większymi kosztami :cry2:

 

życzę aby był to "paproch"...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Ja tam slyszalem ,ze niebieski dym to obiaw astronomicznie szybkiego zurzycia silnika :evil: . Ogolnie ,rzecz ujmujac. Male opilki metalu leca przez uklad spalania i wylatuja rura wydechowa :roll:

 

Cos na potwierdzenie:

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Dym-z-rury-wydechowej,wid,8392109,wiadomosc.html?ticaid=1e9fc

http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16783426,dym-z-rury-wydechowej-wrozy-klopoty-z-autem.html

http://auto.dziennik.pl/artykuly/217322,niebieski-dym-z-wydechu.html

 

Mam nadzieje, ze to nie to, ale jakby co to powodzenia w diagnozie :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Na zimnym silniku przy mocnym bucie turbina mogła olej spalić. Stąd niebieski dym.

jest to oczywiste i tylko to było powodem niebieskiego dymu... ale dlaczego spaliła olej :?: bo:

- ....

- ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Bylem teraz na trasie i dalej zero problemow, zajechalem tez do mechanika obadal wszystko i powiedzial ze nic nie widac, dolot czysty , zadnychcwyciekow itp, spytal mnie tylko czy aby przypadkiem dpf sie nie wypalal , ale nie bo silnik byl zimny, powiedzial ze on obstawia sprzeglo ( bo jak wszedl pod auto to troche tam ponoc smierdzialo ) .

W kazdym razie silnik olej ma jak trzeba , z reszta wymieniany dwa tyg temu , wiec nie sadze zeby byl to jakis hardcore tym bardziej zeprzelot dopiero 97tys :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
No to tylko sie cieszyc :cool2: Swoja droga , ladnie musiales przycisnac ,ze az na niebiesko zadymilo :wink: :8)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Pelny gaz na dwojce - chyba ze 2000 obr mialem - gdybym nie przycisnal to bym juz chyba nie mialmtylu samochodu :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

czasem się tak zdarzy, nie ma co się przejmować

po prostu obserwuj może garaż czy nie plami turbo olejem, czy to się nie powtarza, może spróbować przeczyść odmę, w N47 można powietrzem sprężonym i ew rozpuszczalnikiem i patyczkiem do uszu

Opublikowano
A może , skoro silnik był zimny, była to para wodna z tłumika...a tylko w lusterku dym wydawał sie być siwy....
Opublikowano

jeśli się nie powtarza to spokojnie, ale rozumiem Cię bo ja teraz też turbinkę obserwuje dzwiękowo i wzrokowo :D po tym jak w zeszłym roku kupiłem nową :duh:

 

może lusterko przekłamało kolory i była to para bo dpf na czarno nie puści.

a swoją drogą to współczuję silnikowi pełen but z 2000 obr, normalnie kopnął bym gościa z Golfa.

 

Pamiętaj "Turbo pije - turbo żyje " :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.