Skocz do zawartości

[e61] 520 d 2005r komunikat level control system failure


dylus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie od pewnego czasu pojawia mi się komunikat na wyświetlaczu komputera " level control system failure" .Czytałem na tym forum że taki komunikat podaje uszkodzone nivo ,problem polega na tym że o ile wiem to ja nie mam nivo .Po rozkodowaniu vin swojego auta miałem tylko info że auto posiada sportowe dostosowanie podwozia (czy to jest właśnie nivo)??? , . S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia.Problem pojawia się kiedy wiozę 3 osoby jak jadę sam takiego komunikatu nie ma . W poprzednim bmw e46 też miałem sportowe dostosowanie podwozia i tu chodziło o m- pakiet .Mam w aucie ksenony S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe i czytalem gdzieś w internecie że ten komunikat może też dotyczyć problemu z poziomowaniem świateł .Jak to sprawdzić czy mam nivo czy nie ????? .Gdzie znajdują się te czujniki poziomowania świateł ???.Auto stoi normalnie nie siadło tyłem jak to ma miejsce przy uszkodzeniu sprężarki nivo .O co może konkretnie chodzić ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kazde E61 ma nivo. I to jest właśnie ten komunikat.

 

Pytając wcześniej na forum dowiedziałem się że nie wszystkie mają nivo .Więc jak z tym jest ? Nivo to układ pneumatyczny ,czy reguluje się tylko w automacie ???? nie ma żadnego przełącznika ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mam szukać tej pompy .W realem nic takiego nie mam po nr vin .

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ31&mospid=48808&btnr=33_1223&hg=33&fg=50

 

Bardziej chodzi mi o miejsce gdzie znaleźć pompę w którym miejscu auta szukać .W środku w bagażniku czy po podwoziem ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie mam szukać tej pompy .W realem nic takiego nie mam po nr vin .

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ31&mospid=48808&btnr=33_1223&hg=33&fg=50

 

Bardziej chodzi mi o miejsce gdzie znaleźć pompę w którym miejscu auta szukać .W środku w bagażniku czy po podwoziem ????

 

Kolego wszystko jest na forum, wystarczy poszukać. viewtopic.php?f=73&t=155932&p=1373431&hilit=nivo#p1373431

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo szukasz w każdym temacie o nivo w e61 pisze , że znajduje się po prawej stronie z tyłu pod akumlatorem ,

nie musisz nawet auta na podnośniku podnosić - odkręcasz obudowę i ukazuje ci się taki mały kompresorek na sprężynach przymocowany do karoseri.

Najprawdopodobniej jest wężyk przełamany , rzadziej poduszka dziurawa, może czujnik padł.

Poczytaj trochę zajmie ci to z 2 godziny i wszystko będziesz miał jak na dłoni :

-jak naprawić kompresor

-jakiego wężyka użyć.

Setki razy temat wałkowany na tym forum

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc pojechałem na kanał odkręciłem obudowę na dole i oczom mim ukazał się kompresor .Problem cały leżał w wężyku który był przełamany przy samej objemce .Obciąłem ten kawałek uszkodzony i nałożyłem na nowo zakręcając objemką .Siadłem na tył bagażnika i woooooooooow auto dopompowało powietrza i stoi .Myślę że problem tkwił w tym wężyku .Na razie nie miałem okazji jechać w 4 osoby ale myślę że się udało ,sam fakt że auto dopompowało powietrza świadczy chyba o tym że się udało.Sprężarka pracuje (trwało to sekundę może dwie )jak auto złapało poziom .Ze sprężarki wychodzi jeden przewód .Ogólnie gdyby nie błąd kompa to pewnie bym się tym nie zajął bo bym o tym nie wiedział .Poduszki pewnie szczelne skoro od kwietnia auto nie siadło i trzymało się poziomu .Problem pojawiał się tylko przy kilku osobach kiedy to sprężarka nie mogła dopompować powietrza bo powietrze leciało pod obudowę zamiast w układ .Myślę że teraz już będzie w porządku .Czy mam się czegoś jeszcze obawiać ??????Czy w końcu kłopoty się skończyły .

 

Mariusz nie że mi się nie chce ale zaraz jechałem na kanał .Dzięki za pomoc .A tak nawiasem to szukając auta zrezygnowałem z kilku ofert bo podane było że auto posiada pneumatykę a ja przekonany byłem że są auta z i bez pneumatyki .Za niewiedze się płaci .Szukałem auta bez pneumatyki a mam z .Ufffffff dzięki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A tak nawiasem to szukając auta zrezygnowałem z kilku ofert bo podane było że auto posiada pneumatykę a ja przekonany byłem że są auta z i bez pneumatyki .Za niewiedze się płaci .Szukałem auta bez pneumatyki a mam z .Ufffffff dzięki .

 

To mogłeś kupić E60, wtedy nie miał byś pneumatyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak nawiasem to szukając auta zrezygnowałem z kilku ofert bo podane było że auto posiada pneumatykę a ja przekonany byłem że są auta z i bez pneumatyki .Za niewiedze się płaci .Szukałem auta bez pneumatyki a mam z .Ufffffff dzięki .

 

To mogłeś kupić E60, wtedy nie miał byś pneumatyki.

I nie miałby kombi.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nivo jest przecież bardzo fajne załadujesz auto i tył nie siada. Kompresor się wymienia. Zazwyczaj padają zawory elektromagnetyczne (wtedy przy ujemnych tem. jest błąd). Mi po raz pierwszy lampka zapaliła się 2 lata temu do dziś jeszcze nie wymieniłem kompresora, czasem mam błąd ale już się tym nie przejmuję jest tylko kontrola wzrokowa czy tył nie siadł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak nawiasem to szukając auta zrezygnowałem z kilku ofert bo podane było że auto posiada pneumatykę a ja przekonany byłem że są auta z i bez pneumatyki .Za niewiedze się płaci .Szukałem auta bez pneumatyki a mam z .Ufffffff dzięki .

 

To mogłeś kupić E60, wtedy nie miał byś pneumatyki.

Gdybym chciał e60 to bym kupił ale nie chciałem sedana więc kupiłem kombi ,łatwiej się zapakować na wakacje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Czy mam się czegoś jeszcze obawiać ??????Czy w końcu kłopoty się skończyły. ...

 

witam

 

kompresor przez ten wężyk nie pompuje, tylko zasysa powietrze

to czy jest w nim dziura czy jej nie ma nie robi w chwili obecnej żadnej różnicy

 

problem w tym, że jeśli przez tą dziurę kompresor zassał jakieś zanieczyszczenia to mógł się uszkodzić i jego wydajność spadła, dlatego gdy musi więcej dopompować nie wyrabia ( czytałem gdzieś, że jeśli po pewnym czasie nie da rady dopompować to się wyłącza i wywala błąd )

 

p.s.

nie był bym w 100% pewien, że pęknięcie było tylko przy objemce

jest duże prawdopodobieństwo że jak go wymontujesz i dokładnie obejrzysz to coś jeszcze znajdziesz :wink:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Czy mam się czegoś jeszcze obawiać ??????Czy w końcu kłopoty się skończyły. ...

nie był bym w 100% pewien, że pęknięcie było tylko przy objemce

jest duże prawdopodobieństwo że jak go wymontujesz i dokładnie obejrzysz to coś jeszcze znajdziesz :wink:

 

pozdrawiam

 

Co masz na myśli ???? Kompresor działa narazie normalnie ciśnienie trzyma tak więc czego mogę się spodziewać ???Oglądałem kompresor i wygląda ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawa WIELE RAZY poruszana na forum!! Jeżeli wyskakuje Ci komunikat i jeszcze się nic nie dzieje to zacznie i w zasadzie jak najszybciej sprawdź wszystkie wężyki przy kompresorze w prawym tylnim nadkolu czy też jak kto woli prawa tylnia strona auta pod osłoną plastikową!

Ze swojego doświadczenia wiem że jak zaczyna się wyświetlać komunikat i często pompuje to kompresor do wymiany! Po regeneracji jakieś 800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli ???? Kompresor działa narazie normalnie ciśnienie trzyma tak więc czego mogę się spodziewać ???Oglądałem kompresor i wygląda ok .

 

działa tak jak działał, nie ma znaczenia czy zaciąga powietrze przez filtr czy przez dziurę w wężyku

 

pisałeś, że błąd pojawia się pod większym obciążeniem

włóż kilka worków cementu, albo płytek chodnikowych do bagażnika ewentualnie zaproś kilku rosłych pasażerów na tylne siedzenie

nie życzę Ci tego, ale podejrzewam, że problem powróci

 

naprawa/wymiana wężyka musi mieć charakter prewencyjny, w przeciwnym razie to musztarda po obiedzie

 

u mnie wężyk był pęknięty przy króćcu pompy, ale po zdemontowaniu okazało się że są jeszcze dwie dziury w innych miejscach

kompresor nie jest przytwierdzony na sztywno do auta

nawet gdy nie pompuje a auto jedzie wężyk pracuje

bmw dało dupy, materiał z którego wężyk jest wykonany nie sprawdza się w takich warunkach

polecam zbrojony wąż igielitowy do powietrza

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, od kilku miesięcy co jakiś czas pojawia mi się taki komunikat. Wymieniłem od razu ten feralny wężyk zasysający powietrze (wyglądał ok ale wolałem mieć pewność). Komunikat nadal się pojawia. Poziom zawsze jest ok, tył jest równo, nic nie opada. Co jeszcze mogę sprawdzić? Czy błąd wywala jak kompresor za dużo czasu potrzebuje na napompowanie? Może po prostu jego sprawność już nie jest wystarczająca i jest za długi czas pompowania ? Proszę kolegów krórzy walczyli ze swoim nivo o konkretne porady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Czy błąd wywala jak kompresor za dużo czasu potrzebuje na napompowanie? Może po prostu jego sprawność już nie jest wystarczająca i jest za długi czas pompowania ? Proszę kolegów krórzy walczyli ze swoim nivo o konkretne porady.

 

czytałem gdzieś na forum, że jest dokładnie tak jak piszesz

po określonym czasie kompresor się wyłącza

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Czy błąd wywala jak kompresor za dużo czasu potrzebuje na napompowanie? Może po prostu jego sprawność już nie jest wystarczająca i jest za długi czas pompowania ? Proszę kolegów krórzy walczyli ze swoim nivo o konkretne porady.

 

czytałem gdzieś na forum, że jest dokładnie tak jak piszesz

po określonym czasie kompresor się wyłącza

 

pozdrawiam

Kurcze nie uśmiecha mi się wymiana, skoro cały czas daje radę utrzymywać właściwe ciśnienie, jedyny mankament to błąd pojawiający się na szafie. Zdrugiej strony chyba go wymienię bo nie wyobrażam sobie stresu na urlopie, jak w końcu klęknie a ja będę gdzieś w trasie, z odwłokiem ciągniętym po asfalcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zapytam jeszcze o jedno .Wcześniej jak kupiłem auto miało założone opony z tyłu rozmiar 235/55/17 a z przodu 225/55/17 wysokość profilu z przodu i z tyłu ta sama .Opony były zmęczone tak więc kupiłem opony 225/50/17 i założyłem je z przodu a te z przodu poszły na tył czyli rozmiar 225/55 ,czy różnica w wysokości opony może powodować wywalanie błędu ??????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam koledzy mam pytanie odnośnie wężyka .Komunikat pokazuje się tylko czasami raz na dwa trzy tygodnie więc wymienię wężyk .Czy wężyk ma mieć średnicę 6 mm wewnętrzną czy zewnętrzną ????Czy może być taki wąż zbrojony gumowy jak do paliwa ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.