Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

 

od jakiegoś czasu mam problem z moim autkiem

 

auto zarówno na gazie jak i na benzynie w momencie kiedy jest zimne nie wkręca się na obroty tak jak powinno i w momencie gwałtowniejszego przyspieszenia czuć jak by coś w nim przerywało (takie delikatniejsze szarpnięcia)

 

myślałem ze to przepływomierz - ale wyjąłem kostkę i auto jeszcze bardziej się dusi

 

po odpaleniu - na postoju również można ten problem wyczuć

 

w momencie mocnego wciśnięcia gazu obroty przez chwile stoją w miejscu jest jakieś jakby szarpnięcie/przydławienie i dopiero wskazówka się podnosi na obrotomierzu

 

jakieś pomysły - co może być przyczyną ??

 

p.s.

świece założyłem nowe - nic nie pomogło

dyskoteki pod maka nie ma - czyli kable raczej sprawne

Edytowane przez spine
gg5553463
Opublikowano
Kable W/N,świece?Ewentualnie cewka zapłonowa?Trudno wyczuć,może być jeszcze czujnik położenia walka,lewe powietrze.Najlepiej podpiąć pod kompa :)
never again N46
Opublikowano

dzisiaj odłączę akumulator na całą noc - jutro go podepnę i trochę pojeżdżę

zobaczymy czy coś się poprawi - a przynajmniej wykasują się błędy od tego ze przepływkę odłączałem

 

...wtedy będzie wiadomo na kompie co i jak

 

na kompa dopiero w weekend podjadę - na razie muszę się męczyć

 

zastanawiam się jeszcze nad odmą - ale ogólnie obroty mi nie falują a silniczek równo działa

w momencie dodawania gazu tylko cyrki się dzieją

 

tez ostatnio bardzo zaczął mi lać się olej z podstawy filtra - za to tez muszę się zabrać bo mi auto kostkę na podjeździe brudzi

 

cholera na nic czasu nie ma a tyle do zrobienia jest ;/

gg5553463
Opublikowano
jak juz podepniesz pod kompa to niech ten ktos ci odrazu usunie adaptacje paliwowe.

 

 

a co to są dokładnie te adaptacje paliwowe i co mi to da :) ??

bo zielony jestem

gg5553463
Opublikowano
to jest komp. ja dokladnie tez nie wiem ale to steruje paliwem. Jesli masz jakis blad to komp musi sie dostosowac do tego i podaje inne parametry i je zapisuje wiec jesli jakas czasc wymienisz moze sie okazac ze własnie te adaptacje ci sie "porozjeżdzaly" i nadal bedzie podawal zle parametry. Ja tak mam z kontrolka sielnika ... cholera mnie trafi bo pajawia sie i znika ( do tego autko gaslo na swiatlach obroty falowaly i nikt nie wiedzial o co chodzi, sam sie chwile pobawilem i usunelem te adaptacje , przynajmniej pozbylem sie zlej pracy silnika ale kontrolka nadal wraca). Ale ostatnio sie zaopatrzylem w program Inpa plus kabelek z allegro do autka i mozna samemu sie pobawic. Usunac bledy i adaptacje zrobic. Moze tak to ogarnij sobie jest tu duzo tematow o Inpie a jak chcesz to dam ci linka do goscia z allegro ktory mi kabelek sprzedal. Po usunieciu tych adaptacji autko jezdzi tak plynnie jak nigdy :D moze to ci pomoze.
BUNIA :)
Opublikowano
to jest komp. ja dokladnie tez nie wiem ale to steruje paliwem. Jesli masz jakis blad to komp musi sie dostosowac do tego i podaje inne parametry i je zapisuje wiec jesli jakas czasc wymienisz moze sie okazac ze własnie te adaptacje ci sie "porozjeżdzaly" i nadal bedzie podawal zle parametry. Ja tak mam z kontrolka sielnika ... cholera mnie trafi bo pajawia sie i znika ( do tego autko gaslo na swiatlach obroty falowaly i nikt nie wiedzial o co chodzi, sam sie chwile pobawilem i usunelem te adaptacje , przynajmniej pozbylem sie zlej pracy silnika ale kontrolka nadal wraca). Ale ostatnio sie zaopatrzylem w program Inpa plus kabelek z allegro do autka i mozna samemu sie pobawic. Usunac bledy i adaptacje zrobic. Moze tak to ogarnij sobie jest tu duzo tematow o Inpie a jak chcesz to dam ci linka do goscia z allegro ktory mi kabelek sprzedal. Po usunieciu tych adaptacji autko jezdzi tak plynnie jak nigdy :D moze to ci pomoze.

 

 

a czy po odłączeniu prądu/akumulatora - komp nie powinien zrestartować się do ustawień fabrycznych ?

 

dzisiaj rano podłączyłem akumulator po cało nocnym odcięciu od zasilania i jest narazie dobrze - nic się nie dusi

ale przejechałem tylko 1km

 

więc pewności nie mam

 

dalsze testy wyjaśnią co i jak

gg5553463
Opublikowano
teroetycznie powinien... komp ma podtrzymanie pamieci wiec ,moze noc wystarczy moze nie. troche z tym zabawy pozatym jest. Tez tak robilem ale to nic nie dawalo, ja tak wole sie nie bawic (trzeba jeszcze spiac kable +i -). 50 zł. zaden wydatek ... a masz szersze mozliwosci ...
BUNIA :)
Opublikowano

RESET ECU:

-odlaczamy kable od akumulatora (najpierw minus, nastepnie plus)

- laczymy klemry kabla wzajemnie ze soba (w ten sposob szybko rozladujemy kondensatory podtrzymujace pamiec komputera)

- przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje START (pozycja wlaczonego zaplonu)

- czekamy 10 minut

- przekrecamy w lewo kluczyk w stacyjce

- nastepnie rozlaczamy klemry

- podlaczamy kable do akumulatora (najpierw plus, nastepnie minus)

RESET KOMPUTERA WYKONANY :)

 

po takim zabiegu nalezy przeprowadzic adaptacje komputera, wlaczamy zaplon, czekamy 5 minut, odpalamy silnik, czekamy 5 minut, nastepnie jezdzimy przez jakis czas autem tak, by silnik wykorzystywal szeroki zakres obrotow na kazdym z biegow

never again N46
Opublikowano
RESET ECU:

-odlaczamy kable od akumulatora (najpierw minus, nastepnie plus)

- laczymy klemry kabla wzajemnie ze soba (w ten sposob szybko rozladujemy kondensatory podtrzymujace pamiec komputera)

- przekrecamy kluczyk w stacyjce na pozycje START (pozycja wlaczonego zaplonu)

- czekamy 10 minut

- przekrecamy w lewo kluczyk w stacyjce

- nastepnie rozlaczamy klemry

- podlaczamy kable do akumulatora (najpierw plus, nastepnie minus)

RESET KOMPUTERA WYKONANY :)

 

po takim zabiegu nalezy przeprowadzic adaptacje komputera, wlaczamy zaplon, czekamy 5 minut, odpalamy silnik, czekamy 5 minut, nastepnie jezdzimy przez jakis czas autem tak, by silnik wykorzystywal szeroki zakres obrotow na kazdym z biegow

 

 

ale to mozna z inpy zrobic? bawiles juz sie tak ? :D

BUNIA :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie

 

... w trosce o innych i żeby nie było ze założyłem temat i dalej się nie odezwałem to pisze :)

 

wczoraj z nerwów już - z niepoprawnej pracy buni pod wpływem niezadowolenia... nagła decyzja i w 30 minut ją naprawiłem

 

wyjąłem przepływomierz - wykręciłem go z obudowy - następnie rozłupałem go poprzez ściągnięcie plastikowych zaślepek (tak żeby dostać się do samej płytki/czujnika)

moim oczom ukazała się bardzo brudna płytka odpowiedzialna za pomiar i dawkowanie odpowiedniej ilości powietrza w mieszance

 

szybko złapałem spirytus i patyczki do uszu - umyłem to ... powciskałem zaślepki użyłem trochę super glu gdyż troszkę się obudowa powyginała i postrzępiła

zamontowałem wszystko w aucie i... CUD

 

auto chyba zyskało ze 30 koni - nagle nic nie przerywa

 

ciągnie i rwie do przodu - braku mocy się nie odczuwa aż do momentu kiedy znowu można poczuć osiągi auta

 

więc puki co wszystko działa i jestem bardzo zadowolony - ciekawe tylko jak długo ta przepływka jeszcze posłuży

 

nowa boscha to naprawdę duży wydatek :(

 

Pozdr.

gg5553463

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.