Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie wczoraj podczas wymiany sondy lambda zauważyłem iż mam nieszczelny przewód łączący odmę z silnikiem (zaraz nad vanosem) w zwiazku z czym chciałbym wsadzić cały nowy komplet (odma + węże które do niej dochodzą ). Znalazłem za 375 zł komplet na allegro http://moto.allegro.pl/odma-separator-oleju-bmw-3-e46-5-e39-e60-e61-kpl-i2364005493.html . Pytanie brzmi czy da się te elementy wymienić bez odkręcania kolektora ssącego?? Patrze się na to i czarno to widzę. Sama wymiana tych wężyków i separatora nie wymaga jakiejś super wiedzy mechanicznej , ale odkręcanie kolektora wydaje się być już dość poważnym zabiegiem. Pytanie czy komuś udało się to zrobić bez ruszania kolektora?? Jeżeli tak to jakieś wskazówki co ewentualnie wykręcał , albo jak do tego podszedł. Dzięki za pomoc.

Opublikowano

jasne

filmik jest na you tube

az 4 odcinki :evil:

ja wg poglädowego instruktazu wymienilem w m54 bez kolektora :D

.najlepiej miec dwie dobre latarki diod led i lusterka.( ja to robilem jak dentysta - na lustra) :shock:

tu masz linki: :cool2:

 

http://www.youtube.com/watch?v=axFTZp9uMKc

 

http://www.youtube.com/watch?v=Wu3CVX7bVFQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=eLr_umCNF_k

 

http://www.youtube.com/watch?v=upqoWG8lWxE

 

sä po angielsku ...ale wystarczy dobrze patrzec... da sie samemu to zrobic.

 

pan pikus :duh:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

dzięki wielkie , i wszystko jasne , w autoreduta w warszawie jednak naciągają ludzi , powiedzieli mi że muszą kolektor ssący ściągnąć żeby to wymienić i oczywiście krzyknęli sobie jakąś niebotyczną kwotę za robotę. Spróbuje sam to zrobić. Zaczynam być mocno zniesmaczony podejściem do swojej pracy mechaników. Czepiam się czasami drobnostek , ale prawda jest taka iż moje BMW było robione w kilku różnych warsztatach i stwierdziłem iż albo jestem przy naprawie , albo robię to sam , bo zawsze później znajduję jakieś niedociagnięcia (coś źle skręcone , cos urwane itp itd)

pojechałem do gościa wymienić tylne amory , wymienił je bo to w sumie żadna filozofia , ale przyjechałem jak jeszcze kończył robotę ,i widzę że zamiast rozkręcić elementy podłogi w bagażniku żeby mieć dostęp do śrub poprostu je na hama poodginał. Więcej tam nie pojechałem.

zauważyłem że mam urwane uchwyty kanału wlotu powietrza do kabiny , kupiem w aso nowy kanał od strony kierowcy , potem auto było raz w autoreduta i raz u ADAMA z raszyna , przy obydwu robotach kanał musiał być ściągany , nie wiem w którym warsztacie ale niestety 200 zł poszło w błoto bo urwali uchwyty kanału ponownie

chciałem trochę ogarnąć samochód od strony blacharskiej a co by jakieś tam burchelki polikwidować, zderzak przedni ogarnąć itp , okazało się iż drzwi od strony kierowcy były już wcześniej robione (musiał mieć jakieś uderzenie w drzwi) no ale spoko zrobili , jakieś miesiąc po tym chciałem wymienić sobie w drzwiach panel sterowania szybami , bo jeden przycisk był uszkodzony. Patrze się na to i oczom nie wierzę , boczek drzwi przykleili na jakiś czarny silikon zamiast zatrzaski kupić , normalnie się zagotowałem, 400 zł za element a tu taki syf w drzwiach , pojechałem do ASO za 25 zł kupiłem garść zatrzasków , wyczyściłem ten syf i złożyłem boczek jak należy,

kolejny przykład wymieniane były gniazda przednich amortyzatorów, w te gniazda od góry wkłada się takie zaślepki żeby syf tam nie leciał , sam na to bym nie zwrócił uwagi ale kolega z pracy kiedyś zajrzał z ciekawości pod maskę , i mi to palcem pokazał , pojechałem do aso 10 zł zaślepki są , a tak to zaraz tam syfu naleci i tak w koło można to wymieniać

 

mógłbym tak jeszcze sporo napisać , ale to nie miejsce na to , po prostu mam pecha i jak dotąd nie znalazłem w warszawie dobrego mechanika czy warsztatu który zrobił coś od początku do końca jak należy, dlatego też zaczołem sam szperać w samochodzie , choć wolałbym zapłacić komuś żeby to zrobił , ale nie ma komu :mad2: porażka , jeszcze raz dzięki za pomoc

Opublikowano
Cyrki normalnie z tymi mechanikami ja mam jednych od 4 lat zajmuja sie tylko Bmw i jestem zadowolony :D ,kiedys jak mialem Forda to tez balasy mi nie dokrecili kola :duh: prawie kolo mi odpadlo :|
Opublikowano

na forum pisałem wiele razy jak wymienić odme wystarczy poszukać :) Ściągasz obudowę filtra powietrza wraz z przepustnica i masz idealny dostęp do odmy która znajduje się pod kolektorem ssącym robota max 30minut. Odma zamontowana jest na 3 śrubach :)

 

viewtopic.php?f=72&t=162579&hilit=+odma

viewtopic.php?f=72&t=160777&hilit=+odma

Opublikowano
dzięki za info, nawiązałem kontakt z gorik79 z forum który ma dojście do części i jest chętny żeby mi to ogarnąć , więc zobaczymy :) , osobiście wolę się z kimś umówić bo nie mam za bardzo gdzie tego robić, a pozatym wychodzę z założenia że jeżeli już ktoś to robił kilka razy to na pewno będzie mu łatwiej , natomiast chodzi mi też o to aby mechanik który dotyka się samochodu , robiąc coś co się zepsuło , zrobił to dobrze , i nie zepsuł czegoś przy okazji innego , a jeżeli już coś robi przy samochodzie i zauważy że coś jest nie tak to żeby mi o tym powiedział , dobry przykład ostatnio miałem , podczas badania technicznego pojazdu wyszło iż ręczny lewe koło trzyma z siłą coś tam 500(skali nie pamiętam) a prawe 250 (diagnoza podbił przegląd ale powiedział żebym to poprawił) , jadę do tak zwanych mechaników i mówię co i jak i że to lewe słabo trzyma, zostawiłem samochód na cały dzień , podciągnęli to fakt , no ale w zeszłym tygodniu miałem chwilę czasu to se myślę podjadę na stację niech sprawdzą ten ręczny jak to wygląda . No i sprawdzili prawe koło trzyma teraz z siłą 2300 czegoś tam a lewe z siłą 500 , no i niech mi ktoś powie że to została dobrze zrobione :mad2: żal 4 litery ściska
Opublikowano

Witam wszystkich po wymianie odmy.

Z tymi 30 minutami to taka metafora , zajmuje to dużo więcej czasu ( przynajmniej jeśli ma być solidnie zrobione - ja wolę jak jest powoli a dokładnie)ale da się oczywiście to zrobić bez ściągania kolektora co potwierdza iż AUTOREDUTA w warszawie chciała naciągnąć mnie na koszty dodatkowe, tak że ich na pewno nie polecę nikomu. Całą robotę ogarną mi kolega z forum gorik79 którego serdecznie wszystkim polecam :cool2: , zwłaszcza za solidność oraz wytrwałość , bo mimo kilku nieprzewidzianych "przeciwności" (złośliwość rzeczy martwych) udało się ostatecznie sprawę zamknąć. Podsumowując robota zrobiona od początku do końca solidnie z najdrobniejszymi szczegółami, a przy tym w bardzo przystępnej cenie, szkoda tylko że nie spotkałem się z kolegą wcześniej , bo przez ostatnie miesiące niepotrzebnie wydałem sporo pieniędzy u tak zwanych "mechaników" :mad2: .

Przy okazji wymiany odmy , wymienione zostały wszystkie 4 węże + wężyk podciśnienia, okazało się też iż rurka od bagnetu sprawdzania poziomu oleju jest włożona bez uszczelki w miskę olejową :duh: kolejne brawa dla poprzedników którzy uszczelniali mi miskę olejową. Wymiana odmy niestety nie zrobiła z mojej 523i demona prędkości :D ale przynajmniej wiem iż jest to wszystko w takim stanie w jakim być powinno. Z pewnością w przyszłości trzeba będzie pomyśleć o BMW z dużo większą mocą.

 

Kolejna sprawa o której trzeba wspomnieć to regulacja ręcznego , panowie którzy mi to ostatnio robili po prostu podciągnęli linkę ręcznego przy dźwigni hamulca ręcznego. I uznali iż sprawa jest załatwiona, najważniejsze że klient zapłacił. Dzisiaj kolega gorik79 zdjął tarcze a tam praktycznie śladu nie było po hamulcach, jedynie kupa rdzy , do wymiany szczęki , sprężynki, blachy rozporowe, poprostu tragedia wszystko się rozsypało. Tak z przyzwoitości należało by chyba zajrzeć do tych hamulców jak już się coś przy nich robi. W zasadzie to ta ich robota nie miała żadnego sensu , podciągneli mi hamulce kturych już nie było :duh: .

Opublikowano

Witam dla zainteresowanych dodam iż po wymianie odmy + wszystkie przewody + uszczelka na bagnecie której nie było , zmieniły się odczyty z INPY jeżeli chodzi o parametry rough poszczególnych cylindrów. A przynajmniej to udało mi się wyłapać na podstawie filmików które staram się tworzyć za każdym razem jak się INPą podłączam. Więc tak, przed wymianą odmy w live data na wolnych obrotach cylinder 6 wychodził (często) wg. INPY poza zakres oraz cylinder 2 miał jakieś odchylenia pozostałe stały niemal na 0,0

tak jak widać poniżej :

http://itstation.pl/bmw/2012-06-22_161849.jpg

natomiast po wymianie na wolnych obrotach żaden z cylindrów nie wychodzi poza zakres na wolnych obrotach natomiast o dziwo cylindry 6 i 2 utrzymują się około 0,0 za to cylinder 1 oraz 5 które wcześniej niemalże trzymały się zera obecnie pokazują jakieś odchyły , zaciekawiły mnie te zmiany odczytów więc postanowiłem się nimi podzielić może komuś się przyda podczas diagnostyki , poniżej odczyt po wymianie.

http://itstation.pl/bmw/2012-06-22_162009.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam jako że miałem zapytanie na PW od jednego z forumowiczów odnośnie obecnie odczytów z live data z INPY mojego silnika (głównie chodziło o parametry rough poszczególnych cylindrów) , to nagrałem kilka filmików które można pobrać klikając w linki poniżej . Zapewne odczyty nie są jak z nowego silnika( ten ma 270 tyś zrobione ) ale jest to jakiś punkt odniesienia. Dodam , że od wymiany odmy był jeszcze wymieniany olej w jaro oil gdzie silnik był płukany maszyną MOTUL-a MOTUL ENGINE CLEAN PLUS , oraz zalany olejem MOTUL SPECIFIC LL-04 5W40. Oraz międzyczasie był na diagnostyce u Pana Krzysztofa Seweryna który również nic niepokojącego się nie dopatrzył. Byłem tam bo czasami słychać tak jak by grzechotanie jakieś z silnika , ale to trzeba jechać w jakimś tunelu i się odpowiednio wsłuchać przy otwartej szybie, odpowiedniej prędkości , obrotach silnika itp. i to nie zawsze to występuje. Być może to czasami się łańcuch odzywa , a może panewki a może coś w rezonans w pada, a może vanos . Tak czy siak nie do ustalenia bo nawet przejechałem się trochę z Panem Sewerynem po okolicy i nie potrafiłem tego powtórzyć żeby on to usłyszał, więc skończyło się na diagnostyce i potwierdzeniu iż wszystko jest OK , ewentualnym obserwowaniu gdyby coś się jednak nasilało , ale jak dotąd wszystko jest :cool2: .

Poniżej filmik z odczytami parametrów z silnika na wolnych obrotach , samochód był już w pełni rozgrzany :

http://itstation.pl/bmw/wolneobroty20121106.avi

kolejny tylko tak przeleciałem po INPI-e ze skrzyni automatycznej

http://itstation.pl/bmw/skrzyniapostuj20121106.avi

oraz trochę odczytów podczas jazdy , niestety w korku a do tego coś musiałem kliknąć i większość się nie nagrała , gdzie przełączyłem na pomiar masy powietrza , ale to przy następnym razie dołożę :

http://itstation.pl/bmw/podczasjazdywkorku20121106.avi

mam nadzieję że to komuś pomoże w diagnostyce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.