Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, jestem uzytkownikiem forum od dawna, malo sie udzielam, ale bardzo wiele z tego wyciagam, od ponad dwoch lat posiadam 2.0d w kombi z silnikiem 150km.

od dawna ciekawilo mnie co mozna wydobyc z tego silnika wiecej, ale funduszy jak to wiadomo malo w tych czasach a wszystko drogie.

Wiele rzeczy robilem sam wykorzystujac porady forumowiczow, mam na mysli trzymanie samochodu w jak najlepszym stanie, wymiany olejow itp.

Jak juz wszystko sobie zrobilem ze tak powiem na "tip top" postanowilem zainteresowac sie chip tuningiem, wiele wyczytaem pozytywnych opini jak i negatywnych, wszystko zalezy od stanu jednostki, moja nigdy nie byla hamowana i nei wiedzialem co w niej siedzi, ale porownujac z 320d znajomych , moja byla pelna energi.

wiec wzialem sie do roboty...

przed samych pojechaniem do firmy tuningowej z hamownia i dobra opinia publiczna oczywiscie zmienic program, chcialem silnikowi zmienic swiece bo te juz nie byly pierwszej nowosci, a wiadomo szkoda uzyskiwac przez to niepotrzebne spadki.

Jak zainteresowalem sie tematem swiec w tym modelu, czytajac opinie i skutki jakie mozna spotkac przy niewlasciwym zabieraniu sie za ta robote, juz mi sie odechcialo, jezdzilem po warsztatach i pytalem o wymiane to w kazdym slyszalem to samo " nie , bo sie ukrecaja, chyba ze na odpowiedzialnosc wlasciciela, duze koszta dodatkowe w razie ukrecenia swiecy".... automatycznie juz stracilem checi doi dalszych prac, ale polecil mi znajomy mechanika z mojej miejscowosci i ze tak powiem nawet bardzo blisko prowadzi warsztacik, cichy skromny ale z bdb opinia, pojechalem i koles sie podjal pracy, rozebral mi calkowicie wszystkie orurowania intercoolera wraz z intercoolerem, wszystko poszlo do czyszczenia, kolektor ssacy tez zostal wyczyszczony do stanu "jak nowy", egr to samo, ze swiecami poszlo gladko gwinty puscily we wszystkich 4, byla radosc, az 2 swieca liczac od przodu odkrecila sie ale zostawiajac polowe ukrecona, najlepsze bylo to ze ukrecil to ktos predzej i chyba sie wystraszyl i wkrecil spowrotem swiece i wolal juz nie ruszac, koles meczyl sie, grzal palnikiem rwal, az po kilku godzinach udalo sie, swiece zostaly wymienione rury poskladane mozna bylo jechac, ale w miedzyczasie wyczytalem ze dobrze pozbyc sie katalizatorow, wiec w tym samym warsztaciku oba katy zostaly zastapione rura tej samej srednicy co orginal, a zlacze elastyczne ktore juz nawet nie nadawalo sie na naprawe, zastapilismy zwykluym elastycznym zlaczem siatkowym.

po odpaleniu troche zmienil sie odglos silniczka :D na bardzo pozytywny.

 

Wiec gdy auto juz moglo grzac sie nowymi swiecami i wydalac z siebie spaliny nienapotykajac przeszkod po drodze, wybralem sie na program.

 

jak autko wjechalo na rolki i zostalo sprawdzone serduszko, w jakim jest stanie to bylem troszke w szoku, bo nie spodziewalem sie takich wynikow,

 

pierwszy pomiar pokazal 151KM i 352Nm :D wiec wiecej niz fabryka dala, dodam ze zalozone sa kola 18' z oponami z tylu 245/40 ..a przebieg auta 200000 ktore niedawno wskoczylo, ale wiadomo realnego nie zna nikt.

 

fachura od programow stwierdzil ze silniczek jest pelni zycia, zmodyfikowal moj program, wgral, i hamowanie nr2

 

wynik bardzo ale to bardzo pozytywny jak dlamnie bo nawet o czyms takim nei myslalem :D

po programie 185Km i 431Nm

troszke wiecej kopcil, ale mozna bylo jeszcze krecic wiecej konikow ale poco, i tak po samym programie wynik wydaje mi sie pozytywny bardzo.

 

podaje link z wykresu ---> http://imageshack.us/photo/my-images/825/bmwpomiar.jpg/

 

do paru dni dodam filmik z hamowni przed programem i po programie, roznice..

 

Firma tuningowa zajmujaca sie kreceniem silnikow znajduje sie w Czestochowie firma "JURATUNING" , osobiscie polecam, na trasie powrotnej do domu praca i osiagi silnika zadowalajace, minimalne zmniejszenie spalania.

 

a mechanik specializujacy sie w samochodach niemieckich BMW i Audi z Piekar Slaskich cytuje jego slowa" niema rzeczy niemozliwych" wszystko mozna zrobic ... tez polecam, tanio i naprawde mozna siedziec i patrzec mu na rece to nie wyrzuci a wiele wytlumaczy.

 

jakie zdanie i opinie sa na temat takiego podkrecania ?

wyczytalem ze mozna jeszcze wiecej uzyskac ale juz wsadzaja turbo z 3.0

 

Wdzieczny bede za jakiekolwiek porady dotyczace kolejnych krokow ktore moge podejmowac z moim zwinnym juz BMW :)

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.