Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Koledzy po wymianie wahacza i końcówki drążka , auto źle się prowadzi tzn. nie trzyma toru jazdy. Byłem w Wieluniu w PKS , żeby mi ustawili zbieżność, ale chyba oni są z tych co tylko kasę liczą . Regulowałem też luz na przekładni tą śrubą u góry, luz skasowałem , a auto i tak potrafi zbaczać z kierunku jazdy albo w lewo , albo w prawo. Czy jednak zbieżność jest źle ustawiona?

BMW
Opublikowano
Po takiej operacji powinno sie ustawic geometrie auta, jezeli po tej operacji dalej problem bedzie to do wymiany moga byc tylne laczniki wachaczy "dogbones"/"osemki"
Opublikowano

Czyli muszę jeszcze jechać na geometrię i sprawdzić te ósemki z tyłu , ale które to są ?

Przy pokonywaniu wolnych zakrętów coś mi z tyłu trzeszczy, wtedy to dość wyraźnie słychać, jak się auto przechyla, obojętnie na którą stronę.

Tuleje tylnej belki są nowe. Hm....

 

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/k/10.png - czy to element nr 6 ?

BMW
Opublikowano
Mówisz, że skasowałeś luz na przekładni kierowniczej. Jak z dostępem? Trudno było? Jakieś specjalne triki?

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano

Słuchajcie jednak luz na tych ósemkach jest duży - wyrąbane w kosmos, wystarczy ręką mocniej złapać i się ruszają. Luzu na wachaczach tylnych nie ma chyba, chociaż może jutro sprawdzę.

Choroba ciężka - nie mam kanału i to jest problem.

 

Luz na przekładni kasowałem krótkim kluczem, płaskim 17 i torxem T30. Dostęp jest fatalny, bo przekładnia jest pod kolektorem wydechowym - trzeba mieć małe rączki - ale da się. Wcześniej trzeba odkręcić zbiorniczek od płynu wspomagania, potem odchylić w lewo i można działać.

BMW
Opublikowano
Jeżeli zaczęła źle się prowadzić po wymianie końcówki i wahacza, to najprawdopodobniej jest mocno zbieżna lub rozbieżna. Najłatwiej można to sprawdzić, gdy postawisz auto z wyprostowaną kierownicą na placu i popatrzysz od tyłu na przednie felgi przez ranty tylnych. Gdy przedni i tylny rant tylnej felgi masz w lini, to nie powinieneś widzieć przedniego rantu przedniej, dopiero jak minimalnie odchylisz głowę powinien się pojawić. Tą metodą szybko ustalisz jak dużo jest zbieżna lub rozbieżna i z której strony. Metoda służy tylko do zgrubnego ustalenia prowidłowości ustawienia geometrii, chociaż ktoś ze sprawnym okiem i doświadczeniem może tym sposobem ustwić zbieżność nie gorzej, niż urządzenie...A ustawić musisz szybko, bo co to za bunia, która się źle prowadzi :mrgreen:
Opublikowano
Słuchajcie jednak luz na tych ósemkach jest duży - wyrąbane w kosmos, wystarczy ręką mocniej złapać i się ruszają. Luzu na wachaczach tylnych nie ma chyba, chociaż może jutro sprawdzę.

Choroba ciężka - nie mam kanału i to jest problem.

 

Dasz radę wymienić bez kanału,nie jest to trudne.

Nur bmw e32
Opublikowano

Tak te ósemki z tyłu to wymienię , wiem kanał do tego nie jest potrzebny. Gorzej z tą zbieżnością. Wygląda na to że koła przednie są rozbieżne tzn rozchylone względem przodu.

Samemu żeby przy tym pogrzebać - trzeba raczej mieć kanał, wystarczy pokręcić drążkami i tak metodą prób może się udać. Zobaczę - najpierw wymienię te łączniki, ósemki z tyłu :D

BMW
Opublikowano
wymien te osemki i powymianie niekmbinuj sam tylko jedz na stacje diagnostyczna i ci geometrie zrobia jak sie nalezy, koszt nieduzy w granicach do 100zl.
Opublikowano
Choroba ciężka - nie mam kanału i to jest problem.

 

Luz na przekładni kasowałem krótkim kluczem, płaskim 17 i torxem T30. Dostęp jest fatalny, bo przekładnia jest pod kolektorem wydechowym - trzeba mieć małe rączki - ale da się. Wcześniej trzeba odkręcić zbiorniczek od płynu wspomagania, potem odchylić w lewo i można działać.

 

Czyli robiłeś to od zewnątrz, z góry? Nie wchodząc pod auto?

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano

Luz na przekładni kasowałem z góry, nie wchodziłem pod auto - jakbyś mieszkał gdzieś bliżej to bym to zrobił bez problemu :D

Problemem może być tylko to , jak mocno śruba się trzyma - u mnie dość łatwo puściła, nie musiałem niczym pobijać czy coś - jest strasznie mało miejsca.

BMW
Opublikowano
Z przodu żadnych luzów nie mam, a z tyłu mogą jeszcze być czasem na tulejach wahaczy. No i czy jak bedą luzy z tyłu to geometrię, dobrze ustawią ?
BMW
Opublikowano
Dzięki, myślę że dam sam radę. Pomogłeś mi, bo jak próbowałem od spodu regulować, w końcu zmieniłem przekładnię na servotronic, ale po założeniu luz dalej jest tylko mniejszy. Więc tą też muszę wyregulować. Jeszcze raz dzięki ;)

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.