Skocz do zawartości

kopcenie na biało na zimnym silniku bmw e60 530d


pimpuś_kuleczka

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem okazało się że mam do wymiany wtrysk na 5 cylindrze bo zabardzo leje i silnik nieruwno pracuje oraz kopci na biało po wymianie tego wtrysku na nowy z serwisu okazało się ze teraz silnik chodzi ruwniutko ale dalej kopci mi na biało jak dodam gazu na nie dogrzanym silniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pdf zostal wycięty i usunięty komputerowo, dodtakowo jakies 6 miesięcy temu robiłem nowy program na 285 kM, samochód kopci na biało, a wtryski byly sprawdzane w serwisie boscha. Odme razem z filtrami i olejami wymieniałem razem z turbo przed programem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, podłaczę się pod temat. Mam e60 530d 218KM i od kilku tygodni co jakiś czas mam taki objaw, że podczas jazdy na zimnym silniku auto zaczyna kopcic na biało tak mocno, że świata za nim nie widać. Trwa to głównie tyle czasu co przejechanie 200 metrów. Potem wszystko ustaje i ile bym nie cisnął gazu to żadnego dymku potem już nie ma. Dwukrotnie zdarzyło mi się to podczas energicznego wyprzedzania - również na niedogrzanym silniku. Żadnego ubytku płynu ani oleju nie zauważyłem. Nie ma chyba w mojej okolicy (Darłowo) żadnego speca od BMW i nie jestem pewien czy w ogóle jakis tutejszy mechanik to ogarnie dlatego wolałbym do nich sie zgłosić już z jakimś pakietem opcji od forumowiczów. Pozdrawiam :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodniczki EGR-ru robia podobną zadyme...Pisałem o tym kiedyś że warto je usunąć.Jak zrobi Ci dziurke w środku to płyn chłodzący idzie w dół na kolektor wydechowy tam paruje i puszczasz dosłownie mgłe za autem...Sam to przerabiałem w dwóch E61.Na komputerze w aucie cisza....na Inpie i w Disie kompletnie nic...Juz tych chlodniczek z innych aut wywaliłem z 11.Bo to nie uniknione że albo termostat Egr-u Ci padnie albo chłodnica się przedziurawi tak więc za wczasu wyeliminowanie problemu jest dobrym rozwiązaniem :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie kopcenie skończyło się wywaleniem uszczelniacza w turbinie ,a przyczyną była zapchana nagarem jak ze smoły odma.

Widziałem też przypadek przepalonej chłodniczki egr,objawy są w pierwszej fazie b. podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Koledzy mam podobny problem. E61 530d 218km. Na zimnym silniku kopci na bialo. Po rozgrzaniu wszystko jest w normie.

-pol roku temu wymienialem odme;

-podkrecony ECU

-dpf usuniety, zostala pusta pucha;

 

 

Pomoze ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak twierdzisz, że to nie para wodna (norma o tej porze roku) to do sprawdzenia chłodnica spalin, nie ubywa płynu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam zauważyłem problem z dymieniem na bialo na zimnym silniku przy minusowych temperaturach. Błędów od silnika nie mam oprócz sondy. Dymi dosłownie przez chwilę czy to będzie para? Dodam że auto jeździ normalnie nic nie trzęsie nie ubywa ani oleju ani plynu. Mam wrażenie że pali więcej od niedawna czy problemem mogą być wtryski?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zauważyłem problem z dymieniem na bialo na zimnym silniku przy minusowych temperaturach. Błędów od silnika nie mam oprócz sondy. Dymi dosłownie przez chwilę czy to będzie para? Dodam że auto jeździ normalnie nic nie trzęsie nie ubywa ani oleju ani plynu. Mam wrażenie że pali więcej od niedawna czy problemem mogą być wtryski?

 

Jezeli masz uszkodzony choc jeden wtrysk bedzie kopcil na cieplym silniku tak samo. Jak nie dymi wcale na cieplym silniku to masz dobre wtryski.


Na zimnym zawsze jest biala para z wydechu ale jak zlapie temperature robocza to juz nie ma dymic diesel wcale. Jak dalej dymi to wtryski siadaja albo turbina.

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym nic nie dymi, ani zaraz po odpaleniu jak stoi na jalowym. Dopiero jak zacznę jechać dodam trochę gazu to widzę w lusterku biały dym i trwa to max 10-15sec... Myślałem o turbinie ale brałaby olej a mi nic nie bierze i działa normalnie. Pewnie to ta para....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.