Skocz do zawartości

E39 525i pierwsze oględziny po kupnie - wycieki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Niedawno stałem się posiadaczem BMW 525i z końcówki 2000r. Dziś miałem chwilę czasu i postanowiłem się przyjrzeć jej bliżej.

To moje pierwsze BMW więc nie koniecznie się jeszcze orientuje we wszystkich elementach, więc jeśli coś pomyliłem to proszę się głośno nie śmiać ;)

To co znalazłem pod spodem nie ucieszyło mnie za bardzo.

 

Wilgotna miska olejowa i te złącze też zapaćkane olejem:

http://img18.imageshack.us/img18/7682/miskaa.jpg

 

Z przodu pod silnikiem też trochę się zebrało oleju:

http://img268.imageshack.us/img268/9708/podsilnikiem.jpg

 

W miejscu (jeśli się nie mylę) połączenia skrzyni i wału też... na tym drążku nad wałem olej był.

http://img440.imageshack.us/img440/2978/nadwaem.jpg

 

To dokładnie nie wiem co za element, ale na łączeniu też ślady oleju

http://img829.imageshack.us/img829/733/niewiemy.jpg

 

Ostatnia przekładnia z tyłu pojazdu, gdzie dochodzi wał i rozdziela się na koła (dyfer?) też w oleju...

 

Czy ktoś może mi podpowiedzieć od czego zacząć i ewentualnie polecić jakiegoś dobrego mechanika, który mógłby się po kolei zająć tym wszystkim :?

Dodatkowo mam dosyć niski poziom oleju i nawet nie wiem czego mógłbym dolać, bo żadnej kartki nie ma. Ale sądząc po ilości wycieków to chyba wymiana będzie na półsyntetyk :| Świecą mi się jeszcze 4 zielone kwadraciki a wymiana według książki zrobiona była 5000km temu. Olej na bagnecie jest koloru "bursztynowo-karmelowego" nie jest jeszcze jakiś specjalnie czarny i wydaje mi się przepracowany. Mogę dolać syntetyku? Auto ma najechane 265tys z kawałkiem... (raczej oryginalnie bo zgadza się z książką i przebiegami odnotowanymi na przeglądach).

Bo z wymianą oleju muszę się jeszcze wstrzymać... (auto nie będzie jeździło)

 

I jeszcze jedno. Znalazłem taką małą rurkę powietrzną która odchodzi od główniejszej większej, idącej od filtra powietrza.

Do czego ona służy, bo u mnie jest jakoś tak zagięta trochę i widać minimalne pęknięcia gumy na zagięciu

http://img853.imageshack.us/img853/859/filtrz.jpg

Opublikowano

Na pierwszym zdjęciu widać że kapie chyba z korka spustu oleju a więc nic groźnego. Przy następnej wymianie musisz kupić uszczelkę. Czasami odrazu z filtrem jest. Olej dolewaj syntetyk. Chyba nie zamierzasz zmieniać na jakiś kijowy półsyntetyk bo Ci z miski cieknie? Olejem się dziur nie łata.

 

Resztę każdy ogarnięty mechanik zrobi. O ile ze zdjęć się nie mylę to nic groźnego. Z tym wężykiem to nie wiem. To jest koło przepustnicy?

 

PS. Kupowałeś auto w nocy? :mrgreen: Czy z zewnątrz był tak ładny i nie oglądałeś wszystkiego?

Opublikowano

Chciałbym żeby to z korka kapało, ale czy to możliwe aby cały spód miski był od tego usmarowany?

Ta rurka gumowa to jest mniej więcej pod zaworem DISA.

A czy jest taka opcja żeby gdzieś jeszcze z góry kapało i potem spływało? Bo na prawym boku silnika (stojąc przed autem) jest coś takiego

http://img696.imageshack.us/img696/9281/74444279.jpg - w głębi

Opublikowano
Jeśli masz wyżej wyciek to sprawdź najpierw pokrywę zaworów i módl się żeby było to to a nie głowica. Bo jeśli głowica to spore koszta Cię czekają żeby to zrobić na porządnie. A olej dokup syntetyk zgodny z normami bmw i będzie dobrze. Półsyntetykiem zniszczysz ten silnik. Zaczną Ci grać popychacze i nie będzie dobrego smarowania.
Opublikowano

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525i-M54/LHD/M/2002/march/browse/fuel_preparation_system/hot_film_air_mass_meter/ element nr.7 gruba czesc idzie do przepustnicy a ta cienka do krokowca. Jak jest porozrywana to ją wymień bo masz lewe powietrze w dolocie. Aha kupuj w aso, dużo taniej niż na allegro :)

A czy jest taka opcja żeby gdzieś jeszcze z góry kapało i potem spływało? Bo na prawym boku silnika (stojąc przed autem) jest coś takiego
tak, uszczelka podstawy filtra oleju http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525i-M54/LHD/M/2002/march/browse/engine/lubrication_system_oil_filter/ nr. 6 Wtedy upaćkana jest cała strona silnika o którą pytasz.
Opublikowano

Fiuri Twoja diagnoza brzmi o wiele pozytywniej niż danielxc717 :wink:

Z tego co czytałem to wiele osób ma problemy z tą uszczelką podstawy filtra...może to będzie to.

Opublikowano
W pierwszej kolejności trzeba dokładnie umyć silnik,skrzynie i dyfer,dopiero potem oglądać skąd sączy się olej.Teraz to można strzelać w ciemno jak wszystko od góry do dołu jest umazane.
Opublikowano

Właśnie wróciłem z mojej pierwszej trasy, w czasie jazdy (głównie ze stałą prędkością na tempomacie) dało się słyszeć jakiś dziwny odgłos, którego chyba nie powinno być. Nie wiem za bardzo do czego to porównać... skojarzyło mi się ze stłumionym odgłosem helikoptera :shock: nie było to raczej buczenie...

Co to może być ? Most się odzywa czy może łożysko któreś? Nie było to specjalnie głośne ale słyszalne. Czy w przypadku zbyt niskiego poziomu oleju w moście auto jakoś to sygnalizuje (jak w przypadku silnika) ?

Opublikowano
Nie ma tam żadnego czujnika. Nie jeździj tak jak masz wycieki a jeśli musisz to chociaż sprawdź stan oleju i go dolej do mostu. Most prawdopodobnie będzie wyć jak będzie miał za mało oleju. Łożyska w kołach na początku lekko wyją buczą, ale ciężko to określić. Potem już dźwięk jest nie do wytrzymania, ale za to wiadomo, że to łożywko napewno a nie opona :)
Opublikowano
pierwsze sprawdź dise dwie subki zobacz w jakim stanie jest klapka i czy trzyma cisnienei (na youtube s filmiki co i jak) wyciek po prawej stronie może byc spowodowany odma (radze szybko wymienić tak czy sik odme) stan oleju należny sprawdzać po 5 min od wyłączenia silnika jak mało dolać jesli stan ok to nie dolewać jeśli w ogóle nie pokarze sie olej zatkana odma raczej waz spustowy do miski od niej ja zalecam wymianę oleju po kupnie na jakiś 5w40
Opublikowano

Z tego co czytałem to walnięta disa objawia się jakimś bzyczeniem, buczeniem...chyba nie ma tego u mnie, odpalony silnik pracuje cicho, równo (5 zł stoi na pokrywie ;) obroty nie skaczą, wkręca się chyba poprawnie (choć porównania nie mam) ale dziękuje za kolejny trop. Na pewno odmę trzeba sprawdzić bo zbyt wiele powtarzających się przypadków na forum było...

Czy jeżeli chodzi o takie części jak np. uszczelka podstawy filtra, uszczelka miski, odma... to tylko ASO? Czy np. sklep typu intercars wystarczy?

Bo do ASO trochę daleko... Teraz auto już stoi i nie będzie jeżdżone aż ktoś do niego zajrzy...

Opublikowano
ja kupuje tutaj http://www.silesiaparts.pl/ działam na forum bmw 5 chłopaki doradza al o dme radze oryginalna bo podróbki średnio pasują a potem będziesz szukał lewego powtarza ori kosztuje o ile pamiatm 160zl ewentualnie weze do niej dochodzące al eto musisz skontrolować ich stan.sisa u mnie była cicho a klapa całkowicie urwana 5 min roboty i wszystko wiesz w jakim stanie jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.