Skocz do zawartości

530D Kopci MAKSYMALNIE! brak mocy, turbo?


Severo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów.

 

Wczoraj podjechałem do kumpla mechanika żeby po godzinach wymienił mi króciec wodny bo trochę kapał płyn chłodniczy z pod jego uszczelki. Wywaliliśmy kolektor ssący wyczyściliśmy go daliśmy nowe uszczelki wymienili króciec i uszczeleczke i wszystko super zakładamy kolektor i zachaczyłem reką o jakiś cienki węzyk i ze starości sparciał tak że odrazu się pokruszył i zaczął cały się rozpadać wiec kolektor zamontowalismy i wzieliśmy sie za te węzyki dosłownie rozpadaly sie w rekach dalismy inne. I kumpel do mnie przejedz sie po placu czy wszystko okey. Odpala normalnie wszystko super jade powoli i slucham wszystko normalnie daje w sandal (auto rozgrzane) i [BAD] nie jedzie wcale... dopiero jak 3 tys obrotow zlapal cos sie zebral ale to nie to wracam kolega stwierdzil ze przygniotl czyms ten malutki węzyk i byl scisniety to jade jeszcze raz auto sie zbiera (do 50km/h) odstawilem je do domu po pol h jade znowu do niego na impreze chce wyprzedzic dziadka przy 80km/h a on jedzie ale nie jak 3 litrowy diesel tylko jak TDS a za mna chmura czarnego dymu... i tak caly czas jak mu dam w palnik jak jade szybko nawet na wysokich obrotach nie kopci jak tylko docisne gaz do konca jest masakra doslownie.. przez 13k km nie dolalem grama oleju a przez 15km wczoraj spalil polowe przedzialki miedzy min a maks stanem. Kolega twierdzi ze rozlecialy sie te wezyki ze sterowania turbiny i moze ori trzeba kupic. Sam zglupial bo co ma zdjecie kolektora do kopcenia i braku mocy wczesniej z autem nic sie nie dzialo mialo moc zero chmury...

 

Odwożac auto do niego na plac jechal za mna omega B 2.5TDs i przy 140km/h zaczął wyprzedzac... Zastanawiamy sie czy moze turbo nie padlo albo sterowanie... tylko tak nagle?

 

Prosze o pomoc bo jutro chce zrobic moja Benie bo niemam jak do pracy nawet 30km dojezdzac.. :evil:

Edytowane przez Severo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy do warsztatu i daniu z palnik cos wydalo jakis odglos ale nie powiem ci napewno czy byl to świst mialem pozamykane okna plus ponad 3 tys obrotow zagluszylo ten dzwiek ale moge podjechac do auta przy jakich obrotach na luzie powinienem uslyszec ten swist

 

I czy damy jutro rade wykryc sami teoretyczna nieszczelnosc czy trzeba na kompa jechac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba dać sporo gazu, ale pod obciążeniem, czyli auto musi jechać i przyspieszać, sprawdź też czy nie pomyliłeś przypadkiem kolejności wężków przy elektrozaworze przy turbo, po prostu na próbę je zamień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale one na dol jeszcze gdzies ida i tam kumpel mowil ze jest jakis kruciec i cos mu sie tam uwalilo.. ale ogarnol temat.. okey sprobuje zamienic te wezyki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech jeden odpali auto, a drugi patrzy od gory na sztange turbo (dobrze poswiecic tam latarką), powinna sie troche schowac po odpaleniu.

Gdy ciagnie dopiero od 3000, to albo nie dziala sterowanie zmienną geometrią, albo nie ma łączności z czujnikiem doladowania.

Kopcenie to raczej przyczyna, ze powietrze ktore dmucha z turbo nie dochodzi w calosci do cylindrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i przy okazji moze palic maksymalne ilosci oleju? czyli jest szansa ze padlo ew sterowanie turbina?

Generalnie teraz po odblokowaniu jednego ze scisnietych wezykow turbo ciagnie normalnie tzn zalacza sie w odpowiednim zakresie obrotow ale to nie ta moc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarny.. przy normalnej jezdzie nawet z wlaczona turbina jest dobrze nie kopci ani troszke ale po przekroczeniu 3 tys obrotow plus gaz w podloge chmura maksymalna nie taka jak przy cieknacych wtryskach tylko naprawde z tylu nic nie widac kolega ktory za mna jechal mowil ze nieda sie jechac blisko za mna bo az w gardle drapie smrod ze spalonego oleju i niewidac nic poza chmura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w koncu czy sztanga od turbo wciaga sie przy odpaleniu silnika.

 

Sprawdz czy podcisnienie idace do EGRu i elektrozaworu (w tym elektryka do elektrozaworu) jest ok.

 

I sprawdz umiejetnie olej, rozwiazesz ostatni problem.

 

Naprawa ulamanego krocca tez do mnie nie przemawia... sprawdz czy jest to dobrze zrobione...

Aha - cybanty na polaczeniu intercooler - EGR, tez warto sprawdzic.

 

 

 

I nie piszcie koledze o sprawdzaniu luzow na wirniku... skoro przed zdjeciem kolektora bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie piszcie koledze o sprawdzaniu luzow na wirniku... skoro przed zdjeciem kolektora bylo ok.

 

Roznie z tym bywa, że przed było OK, to "po" tez musi być OK.

Jednak turbo nie padło na bank, mialby niebieski, lub siwoniebieski dym.

Tutaj ewidentnie jest niedotleniony silnik, bo przeplywka zmierzyla to, co przeszlo przez turbo i stosownie do pomiaru z przeplywki, ECU dawkuje w tym przypadku za duzo paliwa. Wiec zostaje nieszczelnosc dolotu.

Zdejmij kolektor raz jeszcze, obstawiam, ze sie ktores uszczelki wysunely w momencie zakladania kolektora i nie zauwazyliscie tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze mowi, mozecie ew. sprobowac psiknac samostartem w okolice kolektora, na kazde zebro - jesli wzrosna obroty gdzies jest nieszczelnosc.

 

(pomysl kolegow posiadajacych 540i walczacych z nieszczelnosciami na polaczeniu glowica-kolektor :cool2:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Generalnie rozpadły się węzyki sterujace turbina od tego ciepla sparcialy i łapał lewe powietrze do tego 2 dziury w węzu intercoolera... jedna zrobila rolka bo ocierala o waz az go wytarla a w gornej czesci poprostu go rozsadzilo cisnienie.. po wymianie wszystko smiga elegancko jak wczesniej znow nie bierze oleju ani nie puszcza nawet minimalnej chmurki a co najwazniejsze zapierdyka jak powinien:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.