Skocz do zawartości

Jak jeździcie swoimi 320D?


Rutek E-34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakupiłem sobie diesla BMW E46 136 KM 2001r , 10 lat jeździłem benzyną i mam takie pytanie czy tak samo jest u was że jak jedziecie na 4 lub 5 biegu poniżej 2 tys. obr to słychać że auto ma dziwne spalanie, tak jak by przerywało zbyt małe obroty do biegu. Znowu na 3 biegu jest wszytko ok mogę jeździć nią i na 1,5 tys. obr. i czuć moc. Jak jest z tym u was ? Czy ja po prostu nie umiem jeździć dieslem hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A zamykasz ekonomizer na 4 biegu? Może masz problem z przepływomierzem, spisz z niego numer, bo wiem, że w tym silniku były wadliwe. Najlepiej podpiąć pod kompa i będzie wiadomo co jest nie tak. Poczytaj na forum o brakach mocy w 320d, o elektrozaworkach, egr..jest tego trochę..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizer raczej się nie zamyka. Przed założeniem tematu te lekturki przeczytałem i wiele innych, zawór egr mam czysty i zamknięty, sztanga na turbinie mi działa, filterki na elektrozaworach przeczyszczone a nawet cały elektrozawór od turbiny przeczyściłem, przewody podciśnieniowe wymieniłem na nowe bo ten dłuższy okazał się dziurawy tak że tylko podpięcie pod kompa mi zostało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak się nie zamyka to szukaj problemu w przepływomierzu, sprawdź ten nr jak już pisałem, może potrzebna jest adaptacja, może wymiana na właściwy, ale jak już poczytałeś to pewnie znasz temat :cool2: powodzenia

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...10 lat jeździłem benzyną i mam takie pytanie czy tak samo jest u was że jak jedziecie na 4 lub 5 biegu poniżej 2 tys. obr...

O boże, i Ty jeździłeś benzyną? :)

 

Na tych biegach kręć powyżej 2tys bo uwalisz dwumasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dieslem można spokojnie utrzymywać obroty na poziomie np. 1800r/min nawet na ostatnim biegu i nic złego nie ma prawa się dziać! w 330d co prawda, ale mi się zdarza jechać np. 90km/h na 6. biegu co efektywnie daje obroty poniżej 1500r/min

 

jeżeli chodzi o 320d to takie uczucie jakby lekkiego dławienia się silnika zauważam dopiero poniżej 1100obr/min pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że się zdarza - na 5 biegu 1500rpm - ale benzyna ciągnie gładko zwłaszcza 6cyl. W przypadku diesla i to jeszcze 4cyl drgania na niskich obrotach są duże i cały ich impet bierze na klatę koło dwumasowe, przez co szybko się zużywa, robią się luzy i trzeba wymieniać, a to nie jest tani interes. Poza tym chyba nie ma przeciwwskazań żeby przyspieszać z niskich obrotów. A co do przerywań i przydławień to pewnie masz niesprawne auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W moim przypadku (m47n) nie ma problemu z płynnym przyspieszaniem poniżej 1500, podobno w m47 dół jest mocniejszy, więc jeśli wszystko byłoby ok to nie byłoby problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo jak piszesz, po przesiadce z dotychczasowych benzyn bylem lekko w szoku ze jadac np 80km/h na 5 biegu auto co prawda przyspiesza, ale czuc ze ten bieg jest duzo za wysoki...

W benzynach mozna bylo przyspieszyc nawet od 60km/h (co oczywiscie tez jest bezsensem, ale nie czyc bylo az takich "drgan").

Moim zdaniem wina lezy w tym, ze w M47N w przedziale do 1900obr nic sie nie dzieje i na wyzszych biegach (4, 5) lepiej utrzymywac obroty powyzej tej granicy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.