Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie,

 

Tydzień temu kupiłem BMW 520i w Kombi, z gazem w sekwencji.

Mam duży problem mianowicie właściciel pominął informowanie mnie o usterce dość poważnej tak mi się wydaje... ja sobie z nią poradzić nie mogę, ani nie mogę jej zlokalizować.

 

Ogólnie w ładny dzień samochód śmiga bez zastrzeżeń, ale...

 

No właśnie jak zacznie tylko padać a auto stoi pod blokiem, to gdzieś mi prąd ucieka :(... przychodze po deszczu a akumulator trup, zero prądu. Wtedy musze go odpalić z kabli ale na długo to nie pomoże, z reguły musze zanieść aku na nocne ładowanie i potem znowu śmigam aż do pierwszych opadów deszczu...

 

Podejrzewam, że ma gdzieś coś przebicie ale nawet nie wiem gdzie i czego szukać... Czy jest jakaś inna opcja tania załatwienia tej sprawy ktoś mi mówił, żebym HEBEL założył i odcinał prąd wysiadając...

Opublikowano
Odcinanie prądu nie ma sensu, bo będzie Ci resetowało mapy paliwowe, za każdym razem będą się odtwarzały, a zanim to zrobią to będziesz miał wir w baku. Gdzieś musi dostawać się woda i zwierać jakiś kabel z masą. Masz szyberdach? Może tam coś cieknie, sprawdź czy w drzwiach nie gromadzi się woda.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Szyberdachu nie mam.... wiem, że z tyłu przy otwieraniu bagażnika kable był przetarte ale zaizolowałem je odpowiednio i myślałem, że będzie po problemie...

a tu deszcz i [BAD]... i właśnie nie wiem gdzie i czego szukać bo to tak duże auto... że kilka dni bym musiał spędzić na przeglądaniu go krok po kroku...

w drzwiach?? tzn w którym miejscu... rozkręcić i sprawdzić pod szybą??

Opublikowano

Może woda cieknio po szybie i zwiera instalacje w środku. Spróbuj jeszcze raz sprawdzić te kable w bagażniku.

 

Możesz też po deszczu wziąć miernik i sprawdzać na którym bezpieczniuk jest prąd. Może uda się dojść gdzie ucieka prąd.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Dzięki za info właśnie przyniosłem do domu aku... i miernik pokazuje mi 7,5V...

a które bezpieczniki sprawdzać te pod maską czy pod siedzneiem tylnim ?? czy najlepiej wszystkie ??

Opublikowano
Te pod maską. Zostaw wszystko wyłączone tak jakbyć miał zostawić auto i sprawdzaj bezpieczniki po koleju. Na żadnym nie powinno być prądu. Jeśli będzie to znaczy, że tam ucieka. Np jeżeli będzie na bezpieczniku od świateł mijania, to przy nich będziesz szukał przebicia.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

dzięki wielkie... jestem wielki laik ale z waszą pomocą może uda mi sie to zrobić...

bo raczej to nie bedzie problem z aku ?? jeśli w normalne dni śmiga a gdy pada traci moc ?? rozumiem jakby były mrozy ale chyba deszcz i wilgoć wpływu nie ma ??

Opublikowano

hm... jeden z kumpli mi tu sie jeszcze upiera by sprawdzić cewke zapłonową... sprawdzać ??

oraz jeszcze jedna sprawa... czy na bezpiecnzikach cos wykarze jak teraz jest sucho a to sie dzieje w trakcie deszczu ??

Opublikowano
Masz silnik M50 (6 cewek) czy M20 (1 cewka). Bezpieczniki sprawdź po deszczu, bo wtedy pewnie kable będą zware, albo wrzuć pare złotych na myjni i umyj auto.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
powiem szczerze, że nie wiem nawet nie zagłebiłęm się w ten silnik raz w niego spojrzałem i tyle... bo myslalem ze problem lezy po stronie aku...
Opublikowano

z tego co patrze na zdjęcia to M 50... 1991, 150KM....

no niby nie powinien ale nie wiem jak długo on tu jest... i myslalem ze moze starosc go dopadla ale nie wygląda na stary...

no nicbedziemy szukac... jutro sprawdze bezpieczniki... i dam znac...

Opublikowano

czekam na deszcz i jak na złość nie pada...

a powiedzcie mi jaki powinienem miec w tym aucie akumulator... bo zastanawiam się czy sprzedający nie podmienił go i słabsze gówno mi wrzucił...

2,0 silnik, + instalacja gazowa... auto w kombi...

Opublikowano
Ja mam chba 75, ale nie jestem w 100% pewny. Jeszcze mnie nie zawiódł, poza padnięciem od muzyki przy grzebaniu z autkiem :)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Musisz namierzyć złodzieja prądu

Przygotuj rozpiskę bezpieczników - który za co odpowiada i czy jest "zawsze gorący" (pod napięciem, bez względu na stan załączenia zapłonu) a następnie:

1. Wyłączony silnik i zapłon - kluczyki wyjęte

2. Podłącz prostownik do akumulatora bez rozpinania przewodów i sprawdź czy wartość prądu ładowania. Jeśli nie przekracza 10A przy ok. 12V napięcia można użyć zwykłego multimetru

3. Sprawdź czy któryś z bezpieczników które nie powinny być pod napięciem przypadkiem pod nim nie jest - jeżeli jest to zapisz i wyjmij

4. Powyjmuj wszystkie bezpieczniki "gorące"

5. Między dodatnią klemę akumulatora a kabel "+" podłącz miernik szeregowo jako amperomierz na największym zakresie pomiaru (może wyjść poza zakres - pilnuj żeby nie pracował poza nim!). Miernik powinien wskazywać znikomy lub brak poboru prądu

6. Po kolei wpinaj bezpieczniki za każdym razem obserwując czy nie wzrósł gwałtownie pobór prądu. Jeżeli tak, to wyjmij go, zanotuj który to i kontynuuj do końca.

7. Po tym przy których bezpiecznikach uaktywniał się "złodziej prądu", dojdziesz do tego na jakim obwodzie szukać upływu

8. Dalej to już problem, bo postępowanie się różnicuje w zależności od obwodu którego dotyczy.

 

Jest z tym trochę zabawy ale warto mi zajęło godzinę i mam spokój z elektryką.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no to problem znaleziony ale nie obeszlo sie bez podlaczenia pod komputer....

okazalo sie ze walniety jest sterownik klimatyzacji... i on jest pod pradem 24h... zrobilismy obejscie ze klima dostaje prad po przekreceniu kluczyka.... i drobne przerobki na panelu musialy byc.... wyszlo mnie to taniej niz nowy sterownik...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.