Skocz do zawartości

[M50B20 Vanos] Czy uzywacie oleju 5W50?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam silnik 2.0 150KM ale w e39. Leje syntetyk. Znajomi z takiego samego silnika leją syntetyk (jeden ma ponad 450tys przebiegu)

 

Kolego kaleczysz ten silnik lejąc 15w40. To się lało do polonezów a nie nowoczesnych jednostek na popychaczach hydraulicznych. W lato masz wode zamiast oleju a w zime gęsty kit. Z 15w40 w corolli mój mechanik przechodził na pełen syntetyk. Efekt? Silnik przestał brać olej bo uszczelnienia i wszystkie uszczelki się odpiekły zrobiły się miękkie i silnik miał lżej. Zaczął chodzić ciszej.

Opublikowano
osobiście leję 15w40...

 

To robisz wielki błąd.

 

...podobno jak z mineralnego na syntetyk się przechodzi,to rozszczelnia silnik

Stereotyp.

Nie o to pytam. pytałem czy ktoś na tym jeździ?

Opublikowano

Moim zdaniem 5w40 lub 5w30.

w50 na nasze warunki atmosferyczne średnio się nadaje. No chyba, że robisz często długie trasy wtedy taka lepkość się przyda. Albo jak katujesz auto to też taki olej warto zalać. Takie jest moje zdanie

Opublikowano

w50 na nasze warunki atmosferyczne średnio się nadaje. No chyba, że robisz często długie trasy wtedy taka lepkość się przyda.

 

Prędzej kolego krecenie się na miejscu trwające znaczną część dnia. Trasa tu akurat jest mniej obciążajaca olej (najefektywniejsze chłodzenie silnika).

Opublikowano

Czyli już wiesz co zrobić.

Musisz się zastanowić jakie robisz traski.

Dalej uważam, że w długiej trasie olej jest bardziej rozrzedzony i rozgrzany. Temp płynu chłodniczego w mieście jest duża a w trasie o wiele mniejsza, że wymusza nawet i zamknięcie termostatu, ale z olejem jest inaczej. Nie ma wydajnego odbiornika ciepła jak w przypadku chłodnicy płynu.

Opublikowano
Temp płynu chłodniczego w mieście jest duża a w trasie o wiele mniejsza... ale z olejem jest inaczej. Nie ma wydajnego odbiornika ciepła jak w przypadku chłodnicy płynu.

 

mylisz sie kolego. Olej jest chłodzony właśnie na trasie. Patrz na radiator w misce olejowej. Dobrze się zastanów nad tym co napisałeś.

Jeżeli jedziesz na trasie z optymalna predkością to nie ma szans żeby ten olej miał większą temperaturę niż w korku. Masło maślane z tego twojego posta. :norty:

Opublikowano
Dalej uważam, że w długiej trasie olej jest bardziej rozrzedzony i rozgrzany.

 

A ja uwazam, że zarówno na trasie jak i w korkach olej jest mocno rozgrzany.

Opublikowano

nie neguję, że w mieście olej jest słabo rozgrzany, bo jeśli biorąc pod uwagę duże miasto i auto które non stop kilka godzin musi się poruszać w takich warunkach to wiadomo, że olej będzie bardzo rozgrzany. Tak samo długa trasa.

Chodziło mi o to, że jeśli nie użytkujesz auta w warunkach nazwijmy je ekstremalnych to taki olej nie ma sensu. Chciałem pomóc, ale widzę, że ty wiesz lepiej dlatego zakończę dyskusję.

 

Jeśli ktoś jeździ na tym oleju to nie napiszę o nim złego słowa. Ale jeśli robi małe przebiegi jednorazowe cały czas na niedogrzanym silniku to błędnie wybrał olej. Jeśli ktoś robi traski albo jeździ po tym mieście co wspominałeś to z oleju nie zrobi się woda. Będzie utrzymywał swoje parametry, popychacze nie będą grały.

Opublikowano
Jeśli ktoś robi traski albo jeździ po tym mieście co wspominałeś to z oleju nie zrobi się woda. Będzie utrzymywał swoje parametry, popychacze nie będą grały.

 

No i oto chodzi. Nawet jeśli komuś raz się zdaży długa jazda w korku czy solidna trasa w upalny dzień, to bądź pewien, że np. olej 10W40 będzie do wymiany. Niestety na naszych warsztatach wymieniających olej się tego nie mówi, a karteczka na 10 tyś km z takim olejem to już kpiny.

Ja przetestuje 5W50 na swoim aucie i będę zamieszczał info o efektach.

Opublikowano
bo jeśli biorąc pod uwagę duże miasto i auto które non stop kilka godzin musi się poruszać w takich warunkach to wiadomo, że olej będzie bardzo rozgrzany.

 

Piszesz tak jakby godzina w korku nie wystarczyła na bardzo wysoką temperaturę.

Opublikowano

No i jezdżę od wczoraj na 5W50.

Samochód jakby z wiekszą lekkością przyspiesza.

Przy rozpędzaniu samochodu jakby ciszej.

Na wyrównanych obrotach na trasie znacznie ciszej w samochodzie.

Zrobilem dzisiaj w pracy analizę spalin i: przed wymianą (był 10W40) cząstek szkodliwych CH było 195, a teraz (5W50) jest CH 75 (pomiar na rozgrzanym silniku 2000 - 3000 obr/min).

 

jednak jest jeden minus:

Rano dłużej hydraulika grała niż na 10W40 :shock:

Na rozgrzanym silniku słychać lekkie cykanie lecz nie zawsze no i Vanos od czasu do czasu zahrobocze. jak 10W40 byl w miarę swiezy to byla cisza zupełna.

 

Na półsyntetyku śmierdzialo trochę spalonym olejem teraz smrodu brak.

 

jednak 100 km to bardzo malo na ostateczna opinię.

Opublikowano

No i zrobiłem drugie 100 km. Jednak 5W50 do auta z przebiegiem 300 tyś km się nie nadaje. Sprawdza się tylko podczas ciaglej jazdy bez przystanków, na postoju mocno gra hydraulika.

Dzisaj zaleje 10W60 pełny syntetyk . Dlaczego akurat 10W60? Bo zalezy mi na tym żeby był prawdziwy syntetyk, a jak widać 5W zarzadki do mojego staruszka. Napisze jakie wrazenia z jazdy na bieżąco :D

Opublikowano

Ja na twoim miejscu nie lałbym tego oleju, bo jak będziesz tak co 200km zmieniał olej to majątek stracisz :cry2:

Zarówno 10w60 jak i 5w50 się leje do aut którymi nie jeździmy raczej spokojnie tylko dajemy im w pi..dę

do normalnej jazdy zalej 5w30/40 lub ten co miałeś 10w40

 

A jak hydraulika już mocno gra to trzeba do silnika zajżeć a nie kombinować z gęstością oleju :wink:

Opublikowano
Ja bym raczej nie zlewał tego oleju tylko na rozgrzanym silniku zmierzył ciśnienie pompy olejowej czy wytwarza odpowiednie ciśnienie na jałowym, kiedy olej jest bardzo rozgrzany.
Opublikowano

A jak hydraulika już mocno gra to trzeba do silnika zajżeć a nie kombinować z gęstością oleju :wink:

 

Na 10W40 nie gra, ale po 5tyś juz się pomału odzywała i po wymianie spokój. Zależało mi więc na pełnym syntetyku, a 5W jest zalecany do M50B20 tylko w warunkach zimnego klimatu. Autodata podaje 10W40 lub 10W60 do klimatu umiarkowanego.

Opublikowano
Zarówno 10w60 jak i 5w50 się leje do aut którymi nie jeździmy raczej spokojnie tylko dajemy im w pi..dę

do normalnej jazdy zalej 5w30/40 lub ten co miałeś 10w40

 

A kto ci tak powiedział? :norty:

Opublikowano
Zarówno 10w60 jak i 5w50 się leje do aut którymi nie jeździmy raczej spokojnie tylko dajemy im w pi..dę

do normalnej jazdy zalej 5w30/40 lub ten co miałeś 10w40

 

A kto ci tak powiedział? :norty:

 

50/60ki leją do eMek, Subaryn i innych takich, ja w swojej 540 też miałem wlany sportowy olej (Motul 300V) a że nie jeżdżę raczej sportowo to taki olej nie ma sensu, nie będę się rozpisywał po co na co i dlaczego bo nie o tym jest temat ale smarowanie było raczej kiepskie (efekt - klepanie popychaczy, suche wałki, przytarte napinacze, pęknięta szyna).

Także ja takiego oleju nie zamierzam używać, chyba że se kupie Mkę a tym bardziej nie lałbym do takiego silnika jak Twój.

Opublikowano

W naszym kraju dziwnie się utarło, że olej dobiera sie wg przebiegu.

Jednak do końca nie jest tak, wazne jest jaką mamy porę roku. Tak wiem, że wszystkie oleje teraz są też na zimę (indeks W).

Ale do mojego BMW producent zaleca:

5W40 - klimat zimny

10W40 - klimat umiarkowany

15W40 - klimat gorący

10W60 - alternatywa dla 10W40 klimat umiarkowany.

 

Wytłumacz wxj o co ci chodzi z tym brakiem smarowania?

Co złego w tym, że do silnika wlejemy olej o większej lepkosci i na dodatek pełny syntetyk. Kiedy wg ciebie się traci to smarowanie, nie twierdze że nie masz racji, ale wytłumacz to.

Opublikowano

"Generalna zasada: oleje o niskiej lepkości (np. 0W/30) są w wysokich temperaturach "rzadkie", powodują więc małe opory. Dlatego nazywane są też olejami energooszczędnymi. Z reguły są zalecane do silników ciasno spasowanych, w których olej o dużej lepkości powodowałby zbyt wysokie opory. Nie każdy silnik może być smarowany energooszczędnym olejem! Dane o właściwej lepkości znajdziemy w instrukcji obsługi auta.

 

Oleje o najwyższej lepkości wysokotemperaturowej (np. 5W/50, 10W/60) stosuje się zwykle albo do silników aut sportowych, w których panują ekstremalnie wysokie temperatury, albo też do silników luźno spasowanych. Do większości "normalnych" aut zalecane są oleje o lepkości 40."

 

To jest taki jeden cytat z netu co nie znaczy że opieram się tylko na wiedzy internetowej.

Mówię to na podstawie używania takiego oleju w swoim aucie, olej o mniejszej lepkości powoduje szybsze smarowanie, w momencie rozruchu silnik dostaje mocno po dupie dlatego nie pałujemy auta od razu po zapaleniu tylko czekamy aż olej nabierze odpowiedniej temperatury - im bardziej gęsty olej tym czas ten się wydłuża.

 

Ja broń boże nie zmuszam cię do kupna takiego czy takiego oleju ale wg mnie nie ma sensu do '"zwykłego" silnika poza tym oleje sportowe są droższe od tych zwykłych.

Opublikowano

Czyli jesteś pewny, że pompa oleju wydala i ma odpowiednie ciśnienie w wysokich temperaturach? Sprawdzałeś to? Bo mi nigdy nie klepie. Nawet wczoraj. Robiłem traskę 370km i we Wrocławiu korek ok 1,5h i autko dalej cichutko na postoju chodziło, a olej ma nalatane już 9,5tys.

 

15w40 po rozgrzaniu staje się wodą i traci film olejowy. To nie jest olej odpowiedni do tego auta nawet jeśli byś mieszkał w RPA

Opublikowano
Niedawno w "Motorze" i w kwietniowym "Auto Świat Poradnik" było sporo o olejach.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Niedawno w "Motorze" i w kwietniowym "Auto Świat Poradnik" było sporo o olejach.

 

Sporo to zawsze jest teorii. Dałeś przykład pismaków, w których piszą to co reklama im każe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.