Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Otóż dzisiaj zauważyłem dziwne zachowanie w moim aucie. Stojąc w miejscu i skręcając kierownicą w pewnym momencie przód się jakby podnosi, skręcając dalej opada. Jak myślicie, co jest przyczyną? Dodam, że wczoraj zmieniłem opony na ubiegłoroczne i auto "pływa" jakoś na prostej, ale wybulenia nigdzie nie ma, może minimalnie są ścięte z jednej strony, ale to naprawdę minimum.

Opublikowano
Witam!

 

Stojąc w miejscu i skręcając kierownicą w pewnym momencie przód się jakby podnosi, skręcając dalej opada.

 

To całkiem normalne zjawisko w takim aucie jak twoje. Otóż koła są pochylone w przodzie w "minusie", do tego są wysunięte do przodu względem osi sworznia zwrotnicy o jakieś 10st. (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy). Więc jak skrecasz w lewo lub w prawo koła w pewnym zakresie przylegają całkiem do jezdni (minimalne dzwignięcie przodu), a kiedy już bardziej skręcasz to koła bardziej sie kładą więc auto się obniza z przodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry.Ale u mnie się nic nie podnosi(oprócz jednej rzeczy :norty: :mrgreen: ).

Nie zauważyłem nic dziwnego przy kręceniu kierownicą,a opony z przodu zużywają się równo,co innego z tyłu.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Sorry.Ale u mnie się nic nie podnosi(oprócz jednej rzeczy :norty: :mrgreen: ).

 

Minimalnie napewno, chociaż przy niskim profilu będzie to nie zauważalne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co wspólnego ze skrętem kół ma profil opony? Rozumiem szerokość,ale profil?
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

No to jest kwestia pewnie z 2cm tak na oko, zauważyłem to podczas stania w miejscu i kręcenia kierownicą, więc postanowiłem spytać, czy czegoś na naszych polskich drogach nie dojechałem :) a wytłumaczycie mi coś jeszcze? Jak jeździłem na zimówkach, to jazda i skręt wydawał mi się płynniejszy, teraz DELIKATNY skręt wydaje mi się bardziej gwałtowny, gdy puszczę kierownicę auto dawniej pomimo "kolein" w jezdni jechało płynnie, teraz jakby im się bardziej poddawało... Wina opon?

 

 

Edit: W pewnym momencie się podnosi i przy pełnym skręcie rzeczywiście "siada" z powrotem :)

Opony 225/45 przód 235/45 tył bodajże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz 225 o profilu 45 to zapewne na feldze "18-ja mam takie z przodu i nic się nie dzieje,no chyba że nie zaobserwowałem.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Jeżeli masz 225 o profilu 45 to zapewne na feldze "18-ja mam takie z przodu i nic się nie dzieje,no chyba że nie zaobserwowałem.

 

Alpiny, ale 17 chyba.

 

To jak jest z tym "podnoszeniem"? Normalne, czy coś zepsute?

Opublikowano
Jak jeździłem na zimówkach, to jazda i skręt wydawał mi się płynniejszy, teraz DELIKATNY skręt wydaje mi się bardziej gwałtowny, gdy puszczę kierownicę auto dawniej pomimo "kolein" w jezdni jechało płynnie, teraz jakby im się bardziej poddawało... Wina opon?

 

Raczej różnice miekka guma w zimówkach vs. twarda w letnich.

Ja mam to samo, na zimowkach lepiej mi sie prowadzi po miescie, ale w trasie sa glosne i przy wiekszych predkosciach troche pływają.

Letnie sa czule na nierownosci asflaltu ale sztywniejsza na trasie i cichsza.

 

 

A co do podnoszenia to nie zwracalem na to uwagi, bo nigdy nie krece w miejscu. Szkoda opon, przekładni, pompy wspomagania.

Choc z ciekawosci sprawdzę jutro

Opublikowano
A co do podnoszenia to nie zwracalem na to uwagi, bo nigdy nie krece w miejscu. Szkoda opon, przekładni, pompy wspomagania.

Choc z ciekawosci sprawdzę jutro

 

No byłbym wdzięczny, bo zastanawia mnie to. W sumie skręca się normalnie, w zakręty też ładnie wchodzi.

 

Odpal auto, luz i przekręć kierownicą np w lewo. Mi płynnie podnosi się do góry i wraz ze zwiększaniem skrętu opada...

Opublikowano
minimalnie musi się podnosić bo taki to urok wielowahaczowego zawieszenia , za to promień skrętu jest dużo mniejszy niż przy normalnych wahaczach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.