Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pewnego rodzaju zapytanie, u mnie w autku zauważyłem że mam jeden wtryskiwacz o innym symboli niż cała reszta...

Czy jazda jest na tym wtryskiwaczu bezpieczna ? co może się stać ?

Z tego co mi wiadomo to felerny wtrysk ma mniejsze ciśnienie, ale więcej ropki pompuje.. Czy to może coś spowodować ?

Najchętniej kupił bym odpowiedni wtryskiwacz ale jest on bardzo ciężko dostępny, i nie wiem czy mogę dalej autkiem jeździć czy odstawić je do czasu odnalezienia właściwego

 

Jeżeli jest na forum ktoś kto ogarnia wtryskiwacze również prosił bym o kontakt

 

Czekam na wypowiedzi

 

Pozdrawiam !

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano
jak dla mnie, to powinienes sprawdzic czy ten wtryskiwacz ma takie parametry jak reszta. Jesli tak to ok, jesli jednak bedzie czyms sie wyroznial (zwlaszcza takim parametrem jak cisnieniem otwarcia, juz nie mowie o srednicy/dlugosci samego wtryskiwacza) to jak twoj motorek chodzi! Napewno nie zauwazyles niczego nie pokojacego? Kiedys mi wymienili w ASO czujnik doladowania, ktory od poprzedniego nawet ksztaltem sie roznil, jednak po sprawdzeniu okazalo sie ze maja identyczne parametry, tyle ze od jakiego czasu takie wlasnie produkuja. Czy moj mial jakas wade fabryczna nie wiem... jest tak jak jest :)
Opublikowano
ale więcej ropki pompuje.. Czy to może coś spowodować ?

poza tym że wypali piękną dziurę w tłoku - nic się nie stanie

chyba czwarty wtrysk zawsze jest inny bo to wtrysk sterujący i wyłażą z niego kabelki

wtryski można kupić bez problemu w ASO - kumpel płacił 3500 za sztukę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtryskiwacz CR ma coś takiego jak ciśnienie otwarcia?

Pierwsze słysze :roll:

Wtryskiwacze które mają określone ciśnienie otwarcia są montowane w zwykłych układach z pompami sekcyjnymi.

Tutaj elektronika steruje czasem otwarcia i zamknięcia, a ciśnieniem regulator na pompie CR.

Odczytaj numer tego wtryskiwacza i zerknij w realoem czy występuje jako część zamienna montowana w twoim silniku, może po prostu poprzedniemu właścicielowi poleciał wtrysk i założył z nowszej/starszej serii.

Jeśli jednak jest upchany nie taki jaki być powinien,to trzeba będzie kupić właściwy i założyć.

Co do wtryskiwaczy sterujących to występuje tylko w 2.0d 136 i tds, CR nie ma czegoś takiego.

3.0d ma wszystkie wtryski takie same, i do każdego idzie wiązka z 2 przewodami.

Opublikowano

"Wtryskiwacz CR ma coś takiego jak ciśnienie otwarcia?

Pierwsze słysze"

 

kolega ma w tym racje, ja podalem ten czas otwarcia tylko jako przyklad parametru wtryskiwacza... common rail z pompa wysokiego cisnienia i uklad z pompa wtryskowa tak jak u mnie to dwa rozne uklady i odmienne wtryskiwacze... badz co badz ale kolega musi sprawdzic o co kaman z tym wtryskiwaczem. Kiedys znajomy mial warsztat i trafil do niego jakis ford sprowadzony ze stanow. Jak zabrali sie za wymiane klockow to w zadnym sklepie nie mogli dostac takich czesci. Zakupili podobne o zblizonych parametrach pracy, jakos dopasowali te klocki ale i tak wyjasnili wlascicielowi i poprosili by zwrocil uwage na dzialanie tych hamulcow. Jakos nie narzeka... :cool2:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz, z autka staram się korzystać jak najmniej do czasu ogarnięcia wtrysku

Wiem że ten wtryskiwacz ma na pewno inne ciśnienie (niższe) moje wtryski mają po 1600bar !

nr. wtrysku to 0 445 110 031 jak ktoś by miał jakieś propozycję co do zamiany (podstawie) proszę pisać bo z tego co znalazłem to ten wtrysk nowy kosztuje jedyne 4600 zł ; )

Pozdrawiam Blacharzy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, nie rozumie jednej rzeczy, jak wtryskiwacz może mieć niższe ciśnienie niż inne, skoro wszystkie sa zasilane z tej samej szyny CR?

Za ciśnienie odpowiada pompa i regulator na niej, wtryskiwacz tylko dawkuje do silnika.

Ciśnienia zmieniają się w zależności od obciążenia silnika, obrotów itp.

Może po prostu ma większą wydajność, w sensie ze w takim samym czasie otwarcia jak pozostałe dawkuje większą ilość paliwa?

Może jest uszkodzony i "leje" zamiast rozpylać paliwo?

Szukałeś używanych wtrysków na allegro, albo regenerowanych?

Do 3.0d było tego dość sporo.

Opublikowano
tak do niczego nie dojdziemy... kolego, moglbys mi wyslac jeszcze raz numer tego wtrysku i numer jakiego z tych pozostalych? Nie wiem ile tych numerow tak bedziesz mial, ale najlepiej numery bmw... bedzie latwiej... w wolnej chwili ja to dla ciebie postaram sie sprawdzic...
Opublikowano

Wiem że to kosmos dlatego nie mam zamiaru tyle płacić i muszę coś wymyślić

Sami sobie sprawdźcie po nr. który już podałem

 

ed.

Numer który ma 5 wtrysków 0 445 110 031, a numer który ma jeden wtrysk 0 445 110 047

Pozdrawiam Blacharzy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie wiem ale to napewno nie numery bmw (moga byc numery boscha albo innego producenta)... tak czy owak, ten numer (z koncowka 047) to boschowski wtryskiwacz do e39 530D... tego z koncowka 031 nie moge namierzyc. Widac jakas nazwa producenta albo inne numery?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Są to również wtryski Boscha takie same jak te z końcówka 047 ale różnią się czymś na pewno. Chodź wyglądają identycznie ...

Może ktoś wpadł na pomysł jak rozwiązać mój problem ?

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano

Kolego,rozumiem ze problem dotyczy Alpiny. Czytałem kiedys o tym silniku i coś mi sie kojarzy,że silnik robiony przez Alpine miał podwyższone ciśnienie układu CR do-bodajże-1800 bar (ale nie pamietam dokładnie). W kazdym razie CR Alpiny pracowało przy wyzszym ciśnieniu niż CR standardowego M57.

Nie jest całkowita prawdą,to co powyzej koledzy napisali o sterowaniu wtryskiwaczy CR.Otóż działają one na zasadzie serwohydraulicznej-czyli ciśnienie w szynie CR jest wykorzystywane do wytworzenia sił otwierajacych i zamykajacych iglice rozpylacza. A wiec masz racje twierdząc,że ten jeden wtryskiwacz podaje wieksze dawki-ponieważ jest przystosowany do pracy w układzie CR o niższym cisnieniu.Z zewnatrz nie różnią sie miedzy soba-różni je jedynie kilka detali (a ściślej-ich parametry jak np.inne srednice dławików,inne charakterystyki sprezyn itp.) wewnątrz wtryskiwacza-stad różne nr.przy takim samym wyglądzie zewnetrznym.

Jakie rozwiązanie..jedyne:znależc brakujący wtrysk o nr.jak pozostałe.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Cały czas lustruje rynek i szukam tego wtrysku, chodź ciężko jest dostać część która była wsadzona tylko do 239 aut.

Gdyby komuś wpadło coś takiego w ręce, proszę dać znać.

Pozdrawiam Blacharzy.
Opublikowano

0 445 110 031 - ten numer jest jakiś dziwny bo w RealOEM go w ogóle nie odnajduje. Jedynie poprzez wujka Gógl ten numer odnalazło ale niestety - wszystkie strony, które zawierają ten numer wtrysku odsyłają do chińskich dostawców

 

0 445 110 047 - ten numer jest jak najbardziej ok, to Boschowski numer wtrysku i w RealOEM widnieje jako odpowiedni do e39 530d.

 

Jedyne co przychodzi mi na myśl to fakt, że może ktoś wymienił 5 wtrysków i wrzucił tam jakieś chińskie podróbki (być może nawet o tym nie wiedział i mu wykręcono taki numer).

Pzdr.

Opublikowano
Manolito-przeczytaj dokładnie cały temat i mój post-kolega ma Alpine i stąd te trudnosci z zakupem wtrysku. Ktoś miał wcześniej taki problem i założył standardowy od M57.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Czytam tematy dokładnie i WIEM, że chodzi o wersję ALPINY. Nie mniej jednak tego numeru nigdzie nie można zidentyfikować (a jeśli się pojawia to nie jest zidentyfikowany z wersją ALPINA) i jedynie jest kojarzony z chińskimi replikami wtrysków. Masz 100% pewność, że któryś z wcześniejszych właścicieli nie poleciał po taniości i nie zapakował chinoli?

Zawsze możesz o te numery wtrysków zapytać np chłopaków z SILESIAPARTS - mają dostęp do lepszej bazy danych więc może dokładnie powiedzą Ci z czym to jeść.

Pzdr.

Opublikowano

No ale skąd w takim układzie ten jeden standardowy od M57? Potrzebna była wymiana 5 a ten jeden został?

Blacharzy-a próbowałeś klinika-bmw.pl? Chłopaki robią troche Alpin-może by coś wiedzieli.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Generalnie nigdy nie masz pewności co dokładnie robili poprzedni właściciele aut. Mogą być 2 możliwości - faktycznie ktoś poszedł po taniości i wrzucił 5 chinoli a jeden zostawił (bądź wymienione były wszystkie a w późniejszym okresie tylko ten jeden - od m57d30) albo jest tak, że te 5 sztuk jest rzeczywiście Alpiny a ten jeden zwykły od m57. Dlatego trzeba pytać w kilku miejscach żeby też dotrzeć do jakiejś bazy Alpiny , żeby to sprawdzić.

Pzdr.

Opublikowano
No ale skąd w takim układzie ten jeden standardowy od M57? Potrzebna była wymiana 5 a ten jeden został?

.

 

Może go nie zdołali wyciągnąć i tak już został?

Różne fuszery się zdarzają

Opublikowano

Co do autentyczności to mam pewność że tych 5 wtrysków jest na pewno oryginalnych założonych przez Alpine, jak i stworzonych przez Boscha

Skąd ta pewność ? już dość dużo kopałem na temat tych wtrysków i na jakiejś stronie z rozpisanymi wtryskami było wyraźnie napisane że wtryski są pod Alpine

 

Więc ktoś zrobił bardzo wielką głupotę bo zamiast oddać wtrysk 031 do regeneracji zamieniał go na 047 ;/

Pozdrawiam Blacharzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.